Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Avtalen gjelder også for etter release.

We are excited to announce this exclusive long-term PAYDAY 3 co-publishing deal with Koch Media who shares our passion for the PAYDAY franchise and the “Games as a service” model. In addition to securing the continued development, this deal secures global publishing of PAYDAY 3 as well as the marketing efforts through the entire game life cycle. We now have a strong foundation for a successful launch of PAYDAY 3”, said Tobias Sjögren, Acting CEO of Starbreeze.

https://www.starbreeze.com/2021/03/starbreeze-enters-co-publishing-agreement-with-koch-media-for-2023-payday-3-launch/

jeg tror de skal ha penger til å utvikle samt publishe spillet med mindre det blir store forsinkelser.

Spørsmålet er om de bruker hypen opp mot lansering for å kjøre emisjon.

Jeg tror personlig på lansering høsten 2023, evt stor hype og prisstigning før den tid vil være varsellampe her for evt nærstående emisjon.

2 Likes

Lite intervju med CEO og han tar opp litt av det samme som han sa på qpresentasjon rundt potensialet til PD3 vs PD2 .

“När man lanserade PAYDAY 2 så skedde det på PC initialt och konsol kom i andra hand. Vi har inte heller, på grund av tekniska begränsningar, arbetat enligt GAAS-modellen för konsol på PAYDAY 2. När vi lanserar PAYDAY 3 så kommer det att ske samtidigt på konsol och PC och vi kommer utveckla spelet på alla plattformar löpande. Det innebär att vår marknad och antalet potentiella spelare som omfattas av vår GAAS-modell, kommer vara väsentligt större vid lanseringen – och även framåt för PAYDAY 3 jämfört med PAYDAY 2. Det tror jag man underskattar när man tittar på potentialen I PAYDAY 3.”

Det kommer jo selvsagt an på flere ting men avtalen med koch går ikke bare fram til lansering men varer til (minst?) 18 måneder etter launch så dette sammen med fremdeles veldige gode inntekter fra PD2 er kanskje med på å redusere behovet for emisjon :

“Det stämmer, vi kommer tillsammans med Koch för perioden fram till 18 månader efter lansering investera upp till €50 miljoner i utveckling och marknadsföring.”

2 Likes

image

image

Siste 3 kvartaler
image

Siste 3 kvartaler
image

Hvis man ser på cash flow for Q3, så var den triviell.
image

image

Jeg har ikke oversikt over de konvertible lånene, men det har kanskje noen andre her? For som jeg ser det, hvis de ikke skal betale ned på disse før etter release, så burde det gå greit med penger. Det ser jo også ut som de bare har mottatt 58,7 MSEK av rundt 500 MSEK fra Koch?

Ref: https://www.starbreeze.com/sbz-media/2021/11/Starbreeze-AB-Interim-Report-Q3-2021.pdf

5 Likes

Lånet skal tilbakebetales i slutten av 2024, eller kan konverteres til en kurs på 1,63 pr aksje.

Ref: https://www.starbreeze.com/sbz-media/2021/09/Starbreeze-Update-2021-09-02-EN.pdf

Jeg er ikke sikker på hvem som står for resten av lånene, men med mesteparten “ute av veien”, så ser det egentlig greit ut.

Min konklusjon etter litt kjapp research her er at de ikke kommer til å trenge mer penger enn de får fra dealen med Koch Media for å få ut Payday 3. Utfra cash flowen i Q3, så er det ikke noe problem i det hele tatt.

@Konamixx, noe du hadde giddet å sjekket? :smiley:

3 Likes

Tobias Sjögren fyller på

Många bäckar små… som man säger i Sverige :sweat_smile:

2 Likes

Blir ikke overrasket om vi ser denne under krona i nærmeste framtid. På tirsdag ble det lempet ut 3 - 400k aksjer i sluttauksjon, som sendte kursen ned over 4 øre.

Mulig den skal ned å sette en dobbel bunn på 95-96 øre før trenden snur.

6 Likes
1 Like

Ca. 30 k allerede som har lyst å teste høres jo lovende ut:

We were blown away with the amount of excitement in the community, with almost 30,000 Beta Registrations submitted! We know many of you have been waiting a long time to join the Crime War, and we can’t wait to be able to share it with more Heisters around the world.

PAYDAY Crime War - Thanks for Registering for Closed Beta! 🔫💰🏦

Nån som har testat?

3 Likes

Noe som ligger bak den kraftige oppgangen på slutten av dagen? den siste uka, tirsdag og i dag?

Finner ingen nyheter som skulle tilsi 20% oppgang.
Skjermbilde 2022-02-03 kl. 17.07.26

1 Like

Kommer nyheter snart da tenker jeg…

3 Likes

Tipper en del har casha inn i star vault og ser etter nye spillcase. For den langsiktige investor er dette et spennende case. Er vel ikke utenkelig at f.eks. megetgod på forumet her som har tatt flere 10baggere,sist i starvault og for lenge siden starbreeze ser på aksjen her igjen. Tror han blir fristet igjen. Han og flere andre har masse cash etter star vault. Spm er om det finnes andre sprekere nordiske spill aksjer mtp release som disse spillinvestorene satser på først. De sitter ofte til release.så casher de inn og går videre.

3 Likes

Disse nordiske spillinvestorene har en enorm sprengkraft hvis de først har funnet et spennende bytte, se på toadman sitt spill for en del år siden.alle kunne se at dette sannsynligvis ville floppe etter e3.likevel fortsatte kurs opp til nye høyder før release.star vault hadde emisjon på ca 10 øre og mortal online har vært et nisjespill mmo.likevel var kurs på litt under 2 ved release. Og nå er det altså payday3 som skal etter hvert hypes.det burde være lett.ta hva payday2 har solgt.community størrelse,release på alle plattformer,generell økning av spillmarkedet siden payday2 etc etc. Men det er lenge igjen ennå,men jeg tror kursmessig det starter før mange tror.

5 Likes

Artikel från Redeye idag. Starbreeze (tillsammans med Remedy) omnämns på förstaplats som uppköpskandidat i Norden:

4 Likes

Payday via Starbreeze er jo en veldig billig merkevare.

3 Likes

ny CEO video ifbm rapport

Video Archive – Starbreeze

Link til rapport:
Starbreeze AB (publ) Year-End Report 2021 – Starbreeze

Viktigst for meg
“Overall, we are continuing to see a growing community for PAYDAY 2, while the development of PAYDAY 3 is on track”

6 Likes

Fra Q3 :

Cash and cash equivalents amounted to SEK 108.4 million

Fra Q4 :

Cash and cash equivalents amounted to SEK 128.6 million

During the quarter, the company received funding for game
development from Koch Media Group in an amount of SEK 40.9 million

4 Likes

Cash burn = Cash 128,6 - Forrige kvartal 108,4 - funding 40,9 = 20,9 MNOK

Synes det ser svært bra ut, brenner såvidt cash på å utvikle Payday 3. :slight_smile:

2 Likes