Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Er inne for å få med meg oppgangen før lansering, så bevegelsene nå betyr ikke så mye. Jeg er nok ikke alene om det.

Følger med på handelen så godt det lar seg gjøre i forhold til hvor travelt det er på jobben. Nå som volumet har tatt seg opp, synes jeg det er greit og benytte seg av muligheten til og trade denne på bevegelsene. Kommer seg jo greit inn og ut med litt større volum nå. Det er det jo alltid greit at en har tenkt gjennom på forhånd. Oppdaterer chartet hver kveld.

Jeg er av den oppfatningen av at jo høyere denne står før hypen starter for alvor. Desto høyere vil den gå før lansering.

Forsøk på dumping av kursen rett før close torsdag, var ikke spesielt vellykket.

2 Likes

Payday 2 er et spill med utrolig mange aktive spillere. Klarer de å gjenskape noe av magien i en 2022 innpakning, så vil det selge som faen.

3 Likes

Kommer du til å sitte over Launch ?

Jeg kommer garantert til å selge en del før launch og hvor mye jeg eventuelt sitter med over launch er avhengig av hvor mye den går i forkant og hvordan info om PD3 ser ut/mottas.

1 Like

Vanskelig å si hvor den stopper med bevegelsene og det relative volumet vi ser nå.

1 Like

Optimalt går den masse før lunch, hvis ikke sitter jeg med aksjene over lunch. Kommer selvfølgelig an på hvordan spillet ser ut. Antar det er beta osv.

2 Likes

Ja den gikk jo en del før lunch i dag :rofl:

1 Like
3 Likes

Dette kom Jo tidligere en Forventet😁 Launch eller populært kalt Lunsj i Mars ?

Hvis det blir launch i mars bør det komme en god del mer info nå i januar. Jeg tror uansett fremdeles på august :slight_smile:

Tror Faktisk på August jeg også. Du er jo temmelig nøktern. Tror du at Starbrezze kan få en Mcap la oss si en rundt 15 Milliarder ? Med Payday 3 i 2023 om de launcher for eksempel i august.

Bull case fra Redeye med 4-5 millioner solgte spill det første året.

Når et spill som Civilation IV solgte 8 millioner kopier det første året på PC. Er ikke muligheten at Payday 3 kan overgå det ?

Det er jo ikke utenkelig men tror ikke de klarer det med PD3 alene .

Alt er mulig men tror ikke det blir enkelt. Alltid vanskelig å lage en oppfølger til et spill som er så populært som PD2.

3 Likes

Noe av greia med PD2 er at det er billig. Morsomt også, men ikke “bra”. Sistnevnte så jeg i et review. Han spilte det selv og mente det hadde akkurat den rette miksen. Det er noe som er vanskelig å gjenskape.

Jeg har spilt både diablo 1, 2 og 3. Eneren… Vel, jeg så aldri moroa. Toern har jeg spilt av og på i ååååårevis. Treeren kjøpte jeg, spilte og så la jeg det vekk. Samtidig, det har solgt helt klart best, men det er fordi Blizzard er store. Den effekten vil også PD3 ha. Er det et solid spill vil det selge i millioner. For å kunne virkelig ta av, så trenger det å ha noe rimelig spesielt.

1 Like

Utfordringen til Starbreeze er at de har mistet all x faktor som gjorde PD2 bra.

Goldfarb er borte, Ulf er borte, og tok med seg alle de flinke folkene.

Så de skal jobbe hardt for at spillet blir ekstremt bra.

2 Likes

Er noen flinke folk igjen, de tjener fortsatt bra på DLC-er til PD2. Ser poenget ditt, spørsmålet er om de har klart å finne noen som kan fylle skoene?

1 Like

hvor mange av DLCene har kommet med ny spillmekanikk som har endret spillet?

De siste jeg har sett er kun mer av det samme. Enkelt å kopiere noe som andre har laget og som funker.

2 Likes

Hvorfor skulle de gjøre det ?

Det som er like viktig som at Ulf stakk i 2015 og tok med seg “alle” de flinke folkene er at “alle” de som gjorde OTWD dårlig er ute :wink:

Goldfarb kom vel inn under et år før PD2 launch ?

EDIT :

Fra linkedin :

sep 2012–jul 2014 1 år 11 månader
Stockholm, Sweden
Game Director for Payday 2.

3 Likes

Starbreeze er nå nesten 100% opp fra bunnen, må jo si at det ikke er overraskende, så hvorfor kjøpte jeg ikke mer på 0,8x? @Alex sa han skulle kjøpe masse her nede og har vel snart nok penger til å pensjonere seg. :cowboy_hat_face::sweat_smile:

1 Like