Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Jeg har egentlig sluttet med gaming og bingotek, men klarte ikke dy meg når Starbreeze fikset finansieringen. Har også to bingotek-lodd som jeg har mer troen på enn Starbreeze.

For å si det sånn, Payday 2 er stort nok til at hvis de leverer et solid spill, så vil det selge dritbra. Problemet er at forrige gang de skulle slippe spill, så var det noe rakkel og jeg vet bare ikke hva de som er der nå kan levere. Egentlig en helt crazy posisjon Starbreeze er i. :slight_smile:

2 Likes

La meg gjette - caltx, ulti og starbreeze :grin:

Tenker at PD3 er for SB det CE var for funcom. Satser på at svenskene kommer til å kjøre denne på forventningene, så får man se hvor mye man sitter med over spill slippet. Fyller på selv litt hver lønning så lenge jeg får den under 2kr.

1 Like

Top 10 närmar sig :muscle:t2::

3 Likes

Skal SB hente penger i nærmeste fremtid? Funcom hadde jo en kriseemisjon like etter at CE var på trappene…

Starbreeze er godt finansiert fram til lanseringen av PD3 såvidt jeg vet. Inntektene fra PD2 er fortsatt relativt høye og har gjort av avtalen på 50 MEUR (som skal holde til 1 års drift etter lansering) holder godt. I hvert fall sist jeg sjekket. @nofun har du noen kommentar rundt det? Tipper du har grei kontroll :stuck_out_tongue:

Starbreeze kan jo finne på å kjøre en emisjon før lansering for å sikre selskapet i tilfelle PD3 går til helvete, men jeg ser det på som relativt lite sannsynlig.

3 Likes

De hadde vel en del over 100msek (120?) sist kvartal så burde klare seg fint fram til launch. Har i utgangspunket ikke stor tro på emisjon(iallfall ikke på dagens kurs) men kan jo tenkes det dukker opp publishingprosjekter de vil være med på.

Jeg tenker også at hvis PD3 går til helvete så kan de like gjerne legge ned selskapet :wink:

3 Likes

Ble bra med volum og oppgang i dag. Noen som kjenner til om det hauses opp av søta bror på et annet forum? Finnes det noe “tekinvestor” i Sverige?

Discord tror jeg er mest brukt

1 Like

Noen fra Australia her ?
Skjermbilde_20230207_222302

3 Likes

Dette kan jo kanskje få oss over to kroner.

1 Like

To kroner kommer, bare den/de som har “styrt kursen” siste tiden får handlet ferdig.

Dette har vært et vanlig syn, siste tiden.

1 Like
3 Likes

STOCKHOLM, February 16, 2023 – Starbreeze AB today announces that it has entered into an agreement with the Los Angeles-based production company Stockholm Syndrome, founded by the Swedish entrepreneur and media personality, Peter Settman. Under the agreement, Stockholm Syndrome receives an exclusivity period during which time they can represent the PAYDAY IP and work on it with talent such as writers and directors. The goal for the project is to develop a PAYDAY story for tv or film, and find a partner to distribute it worldwide.

With an installed base of almost 40 million, the smash hit game has a long history of players engaging in the story about the PAYDAY-gang. This year the IP is celebrating its 12 years anniversary since the release of the first PAYDAY game. Since then, players regularly get to enjoy new content and chapters in the saga thanks to Starbreeze’s Games-as-a-Service-model.

“We are very pleased to partner with Stockholm Syndrome with the mutual ambition to bring our franchise to new heights and an even broader audience. It is a milestone on our journey to create IP that expands beyond the realm of games, and Stockholm Syndrome is a great partner and meshes perfectly with our mission to build an even broader and more engaged community.”, says Tobias Sjögren, CEO of Starbreeze.

“We’ve had the opportunity to work with a lot of different IPs over the years, and PAYDAY has always been on our radar. It has a cinematic quality and narrative that lends itself to a fantastic live-action adaptation.”, says Peter Settman, Founder of Stockholm Syndrome.

Stockholm Syndrome is a fully independent production company helmed by CEO Greg Lipstone and Founder Peter Settman. Stockholm Syndrome currently has both television and theatrical projects in development with buyers in multiple markets, including North America, UK, and the Nordics.

Greg Lipstone adds, “The timing couldn’t be more perfect. The appetite for strong gaming IP’s with a highly engaged fan base, is bigger than ever before. Just look at the success of The Last of Us , Halo , and The Witcher all based on well-known games”.

6 Likes

Litt overraskende at de fremdeles jobber med dette spillet ( RAID: WWII som SB fremdeles er publisher for ) :

https://store.steampowered.com/news/app/414740/view/3649640592009804108?l=english

3 Likes

Etter å ha vært inactiv siden 2018 har plutselig Twitter kontoen til spillet startet å poste igjen.

6 Likes

2 sek er kommet! Vet ikke hvorfor akkurat nå må jeg innrømme…

1 Like

Er nok en del som trader den nå.

Så analyse guiden kom med en oppdatering på analysen sin i går. Hvor de spekulerte i lansering av Payday3, ifob med 10 årsjubileum for Payday2. Altså lansering i august. Kursmål var uendret - 1.9sek.

Mulig nevnte lanseringstidspunkt har bidratt til siste to dagers stigning i kursen.

Har nevnt det før, men gjentar at det er lite motstand i chartet. Ved etablering av kursen over 2.20.

Synd at ikke flere av de gamle Funcom aksjonærene er å se her i tråden.

2 Likes

Jeg føler meg ikke videre smart som ikke begynte å ta posisjon rundt kroner 1. Skulle gjerne sett en trailer eller noe mer håndfast nå som mcap er rundt 1,5 mrd…

1 Like