Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Er dette et slags konkurrende spill i samme sjanger?

Ja helt klart tungt “inspirert” av payday. Er Bo ansvarlig for denne sier du @nofun?

1 Like

Ja , han sitter i styre og tror han eier 40%.

Da hadde jeg faktisk blitt overrasket :slight_smile:

Motsatt effekt nå ? :wink:

7 Likes

Nåt som ”bubblar” i star? Har gått ganska fint sista dagarna! :muscle:

2 Likes

Fin oppgang de siste dagene…

1 Like

Detaljerade villkor för Företrädesemissionen, inklusive teckningskurs, aktiekapitalökning och antal aktier som ska emitteras, förväntas beslutas av styrelsen och offentliggöras omkring den 23 maj 2023

det var lenge til

1 Like

HAHAH! viste det!

Men litt rart de melder det nå, vil jo ødelegge kursen.

ja, usikkerhet og salg frem til 23.05. Det blir litt baluba. Men man kan kanskje se på det som en kjøpsmulighet.

• Totalt täcker de ovan beskrivna tecknings- och garantiåtagandena cirka 56 procent av Företrädesemissionen, vilket innebär att cirka 250 MSEK av Företrädesemissionen är säkerställd.
  • Digital Bros har åtagit sig att konvertera sitt konvertibellån om cirka 215 miljoner kronor till B-aktier, under förutsättning att Företrädesemissionen genomförs enligt vad som beskrivs nedan.

Relativt mye garantert av de største eierene som forsåvidt er positivt. Dette vil selvfølgelig skape et negativt press på kursen, men vil gjøre at presset på Starbreeze på å lansere Payday 3 før det er lurt har falt vesentlig. Samtidig, et lite hint av forsinkelse? :thinking:

Jeg visste det ikke men tenkte den ville komme hvis vi fikk en fin oppgang .

2 Likes

ouch, lang melding. kan noen oppsummere i korte trekk? :laughing:

En kompis fortalte meg at han har hørt at kjøp rett etter emisjon før spillanseringen kan gi ok avkastning

1 Like

Tipper vi får en god dump på åpning, så stabiliserer kursen seg.

450mill cash og kvitt lån på 215mill er positivt.

1 Like

De skal hente inn 25% av mcap i en emisjon. Halvparten av beløpet er garantert. Samtidig har Digital Bros forpliktet seg til å konvertere obligasjoner til aksjer. Så, det blir vesentlig flere aksjer i omløp, men Starbreeze blir kvitt masse gjeld og en evt senere konvertering av obligasjonslån (som ville skje hvis ting gikk bra samme hva).

… faktisk vil jeg si at konverteringen av obligasjonslånet er veldig positiv, selv om det blir mye utvanning.

2 Likes

så utvanning i emisjon blir 25% + konvertering av obligasjonslånet som tilsier hvor mye?

Obl lånet er på 215mill sek , de skal hente 450mill sek.

kurs er ikke satt enda.

Ja og man kan jo si at de unngår den tabben de gjorde før OTWD ( DVS, at de ikke kjørte emisjon når de kunne og etter OTWD var det for sent. ).

dvs proceeds blir brukt til å betale lånet, ikke at det blir konvertert til aksjer i tillegg til kapitalutvidelsen?