Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Må nog hoppa in här idag igen men frågan är var man ska lägga sig

Ned 22% i dag er jo litt men 28.03 2023 kunne man kjøpe på 1.68kr…

2 Likes

Man skylder Digital Bros 150M i tillegg til den konvertible obligasjonen:

Of the proceeds from the Rights Issue, SEK 150 million are intended to be used to settle the refinancing charge owed to Digital Bros (the refinancing charge has a nominal amount of SEK 165 million and a value agreed upon by the Company and Digital Bros of SEK 150 million), and a maximum amount of SEK 300 million are intended to be used to accelerate game development and third-party publishing.

2 Likes

Men väldigt smart iom intresset nu

1 Like

Jo, det tror jeg. Kursen på den konverteringen tror jeg er rimelig lav. @nofun har du oversikt på hva oblig lånet kan konverteres på?

Den konverteres på 1.63kr

EDIT:

Digital Bros has undertaken to exercise its right to convert the total outstanding loan amount of approximately SEK 215 million under its convertible loan into class B shares in the Company, for a conversion price in accordance with the terms and conditions for the convertible loan following recalculation after completion of the Rights Issue.

1 Like

Takker! Det synes jeg ikke var så ille, trodde kursen kanskje ville være under krona. Har de fått Digital Bros til å konvertere her, så er de rimelig bull.

Ser min første innskytelse, som var å selge på åpning og så kjøpe tilbake hadde funket. Oh well. Det er jææævelig vanskelig å være sikker på hvordan markedet vil reagere.

1,75 når Digital Bros konverterer 215 MSEK på 1,63 sier for meg at markedet overreagerer stort her.

Gikk for panikksalg her på 1.85😄 Regner med den blir å få kjøpt billigere før denne prosessen er over, med uvisshet om emisjonspris og grobunn for spekulering om utsettelse.

Ja og det er greit den blir konvertert før de kjører emisjonen. Var jo derfor obligasjonen i Funcom ble så bra siden de kjørte den kriseemisjonen før obligasjonen ble konvertert.

1 Like

Plötsligt kommer trailer. Otroligt osäkert atm

Det som er nå er at folk forventer at det blir en rabatt vs kurs på emisjonen. Jeg er faktisk langt fra sikkert at det skjer her.

Emisjonen er 250/450 MSEK garantert. De har tenkt å bruke 150 MSEK på å nedbetale gjeld. De blir kvitt 215 MSEK gjeld via konverteringen. Hvis kun garantistene kjøper for minimumbeløpet, så sitter Starbreeze igjen med 100 MSEK ekstra cash og 365 MSEK mindre gjeld samme hva.

1 Like

Har de lånt aksjer som de selger i markedet? Dekke seg med konverteringen. Evt de satt vel med aksjer fra før?

Nei men føler SB tar en SF når de gjør det på denne måten. Skaper mye usikkerhet som kunne vært unngått.

3 Likes

Bedre enn «vi trenger penger, men aner ikke hvor det skal komme fra» melding som vi har sett i andre aksjer.

Uansett tryggest å vente med kjøp til emisjonen er satt

3 Likes

Kanskje det er lurere å kjøpe Digital Bros ? MCAP rundt 290MEUR…

3 Likes

Det er en konvertibel obligasjon det er snakk om her.

Bunnet ut på 1,65, så basically konverteringskursen til Digital Bros, nå oppe i 1,75 igjen. Tenker vi har sett bunnen der.

Star gjør nok det riktige her.henter penger når de kan og ikke når de må.kan komme utsettelse her også etter hvert.

De gikk fra 108 til 78MSEK cash fra 31.12 2022 til 31.3. 2023 så kunne kanskje blitt knapt med cash selv om spillet kommer i Q3 ? Spesielt hvis man antar at utgiftene øker fram mot release.

1 Like