Har de ikke penger å dra på i forbindelse med milepæleutbetalinger fra (koch media/embracer) for Payday 3?
Jo det har de så ville vært rart om det ikke kom en del MSEK der før launch. Jeg hadde egentlig regnet med 10-20MSEK cash burn i kvartalet fram mot launch så med 30msek i q1 har det ikke vært noen utbetalinger der.
Et annet poeng er at star er nok klar over hvordan denne nyheten ville bli mottatt kursmessig og vil kanskje komme med noen payday3 News før EMI og/eller like etter emisjonen for å motvirke kursnedgangen.
Mitt gjett er at vi før release vil være over den kursen som var før emisjonen ble annonsert.
Det kan være de har hatt det i mente ja, men jeg vil egentlig tro de har to separate løp her som ikke påvirker hverandre. Dvs Payday3 utvikling/markedsføring og ett løp for det finansielle. De er jo koblet sammen, men så godt det er mulig skal ikke det finansielle påvirke utvikling/markedsføring. Det har uheldige konsekvenser. Jeg tenker de startet forhandlingene om det finansielle og slapp nyheten når de var kommet til en enighet.
Er ikke helt overbevist.minner meg litt om vanntette skott mellom analyseavdeling og emisjonstilretteleggere i meglerhus.
kan se ut som folk vil avvente emien
Ja det er vel ikke så rart. Noen husker nok SF-emisjonen som ligner litt i oppbygning. Det ble ingen kursfest før den var unnagjort for å si det forsiktig.
Robur skal stemme for emisjonen, men har ikke forpliktet seg til å delta med cash etter hva jeg kan lese.
Men håpet mitt er at star skal slippe noe payday3-news i denne perioden. Gjør de det ikke, blir nok kursen liggende på en nedadgående trend til emisjonen er unnagjort.
Er ikke veldig optimist på kursens vegne i det korte bildet hvis gode news uteblir.
Solgte selv 95% ved melding fredags. Håper det er noen her som har android Tlf som kan teste mobil spillet.Sønnen min er på oppgaven etter skolen i dag🤓
Ja jeg forstår ikke valget de har gjort her. Største forskjellen er vel at med SF så var emisjonen for å finansiere et oppkjøp de allerede hadde annonsert mens med SB så venter vi på nyheter. SB har tidligere sagt de starter markedsføring 3-6 måneder før launch så neste uke er vel siste sjans med tanke på launch nøyaktig 10 år etter PD2.
Husk at det er Popreach som håndterer dette spillet nå slik at det bare blir royalties til SB .
På den andre siden ble jo denne nyheten mottatt med et krakk så mulig nedsiden er begrenset.
En del satt nok feil da nyheten kom og vil ut.
Retail-Aksjonærmassen i disse aksjene er vel kort fortalt: De er med på festen, men ikke ellers. De skal nok selge seg mye ned før release. Det hjelper heller ikke på kursutviklingen i det korte bildet tror jeg.
Ja det er unektelig et litt merkelig valg. Ikke sett noe gameplay fra pd3 eller fått vite nok konkret om nye spillprosjekter. Skulle de også komme med en utsettelse av pd3 her etterhvert er nedsiden fortsatt der.
Det er jo artig om intradag høy var 2,40 og man susler ned mot 1,50 4 dager etterpå fordi selskapet skal oppkapitaliseres. Hva er det man ikke forstår her ?
Er det gjerne en av grunnen til at emisjon gjøres nå istedenfor senere ? utsettelse virker underforstått når man velger å gå til markedet for å oppkapitalisere selskapet nå. Ergo; gjerne det som prises inn i aksjen atm.
Det er jo fornuftig å gjøre emisjon når man kan og de vil jo helt klart unngå samme tabbe som med OTWD. Problemet jeg har med den er måten den er gjort på og den usikkerheten man skaper .
jeg syns meldingen var noe ufullstendig, men samme det. og ja, man gjør emisjon når man kan og ikke når man må.
Godt er det uansett at aksjen fikk seg en tur opp til 2,40 først, da gir det mening å handle i 1-1,50kr området okkesom iom utsettelse ikke er kommunisert.
Var ikke initiell launch tenkt mars 23 ?
SB har vel aldri sagt noe annet en 2023 og mars 23 dukket vel opp som dato pga Nvidia.
Det var også en svært lav emi før Payday 2 lanseringen
Er det ikke litt uvanlig å reklamere for en emisjon ganske langt frem i tid og heller ingen kurs?
Synes det er mange små-negative trekk ved denne emisjonen.
Starbreeze ønsker at emisjonen skal bli fulltegnet og ofrer heller kursen for at det skal skje er min tolkning