Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Ja det er også min tanke. Og for å spekulere litt hadde jeg et håp om at det Saudi-Arabiske spillfondet skulle komme inn på eiersiden her, men da tror jeg navnet deres hadde vært annonsert allerede eller at man tok en rettet emisjon mot dem. Så min tolkning er at det fondet dessverre ikke blir med.

Husker du hva den ble satt på ?

Ikke utenkelig men med 250 av 450msek sikret ville den med stor sannsynlighet bli fulltegnet (langt?) over de nivåene man er på nå. Man skal uansett ikke glemme at kursen var nede på 1.655kr 28.mars og oppgangen etter det har kommet på forventninger og FOMO.

1 Like

Det tror jeg også. Tipper emisjon på ca 1kr.

1 Like

Det virker veldig lavt og det er også godt under de siste innside-kjøpene som jeg i farten ikke husker nøyaktig kurs på. Ca på 1.2?

3 Likes

CFO kjøpte 500k? på 1.3

1 Like

Jeg står fortsatt ved denne. Det overrasker meg ikke et sekund hvis emisjonen blir satt høyere enn kursen i dag.

For å si det sånn, settes emi til 1,63, tror dere folk blir med eller lar være? Jeg tror emi blir fulltegnet.

1 Like

Emisjonen i 2012 på 5 øre, men tilsvarer 50 øre etter 10:1 spleis (i 2014?)

3 Likes

Vel kommer det ingen/lite news i emisjonsperioden tror jeg det kommer mye news på Gamescom :The Heart of Gaming 23-27 August 2023 in Cologne. Da rekker man release før jul.

edit: Og støyen fra emisjonen er forhåpentligvis borte.

2 Likes

En mulighet er siden forventet kursutvikling (til emisjonsstøyen er over) er temmelig laber her at shortere kaster seg på. Her er jo også muligheten at noen shorter og dekker seg inn i emisjonen. Må innrømme at synes kraften i denne kursutviklingen er litt absurd nesten, men disse spill-aksjene har ofte sin egen logikk med mange kortsiktige aktører.

3 Likes

syns det begynner å bli veeeldig til fall her nå ja. Kom vel en liten rekyl idag, men ble kraftig nedskutt. Blinker jo ganske greit oversolgt teknisk, men vanskelig å si hvis den har blitt interessant for shorting.

Kanskje det kommer noe info “snart” ?

https://twitter.com/StarbreezeAB/status/1654054379161354240?s=20

3 Likes

Her har jeg ikke fulgt så godt med, men har likevel en ilende Funcom pre Conan Exiles-følelse her.

Hva er magefølelsen nå?

Nedside: hvis det kommer en større utsettelse, men hva er sannsynligheten for det?

Om det ikke kommer en utsettelse, er vel nedsiden relativt begrenset fram mot lanseringstidspunktet?

Tanker?

Conan Exiles fikk sin første utsettelse etter veldig negativ tilbakemld på en video som viste gameplay. Her har vi ikke sett noe gameplay ennå.

En utsettelse ville for funcom normalt bety fall på 20-40% , og nå har jo kursen i star falt over det allerede. men jeg gjetter på at tidligere fall fra topp betyr lite hvis en utsettelse på et kvartal eller 2 kommer:Den krakker uansett.

Kommer det ikke en utsettelse, tror jeg også nedsiden er begrenset hvis ikke emisjonskursen blir satt veldig lavt.

Synes det har blitt en del “hvis” i caset nå, kan jo håpe på at star kommer med noe info på rapporten om få dager (8.mai) for å berolige investorene.

1 Like

Akkurat nå er jeg mest spent på hva som kommer ( og når ). Når de kommer med en slik tweet ( som er første på veldig lenge ) så får man litt forventninger. Spesielt med tanke på den situasjonen de er i nå.

Enten kan de sette emisjonskursen lavt for å få folk til å delta eller så kan de begynne å komme med litt mer info om payday3 for på den måten øke oppslutningen om emisjonen. Hva velger de? Spennende tider.

Kurs: 1,45. En av de største aksjonærene konverterer lånet sitt til aksjer i forbindelse med emi på 1,63. Dvs 18 øre over dagens kurs. Halvparten av emi i SB er garantert for. Tre dager med nedgang, nå har kursen snudd såvidt. Klart for rekyl? :slight_smile:

Kursen på konverteringen blir justert etter emisjonen.

3 Likes

Ah, den var jeg ikke klar over. Antar justeringen bare er ned? :thinking:

1 Like

Redeye anslår ett emissionspris mellan 0,9-1,1.

Redeye-SB-05042023.pdf (498,7 KB)

4 Likes

Jeg synes det er lavt må jeg innrømme. De tar utgangspunkt i hva den trades etter mld og så legger 30% - 40 % rabatt på det igjen. Hadde spillet vært forsinket kunne jeg vært mer enig med redeye.

1 Like