Det er mange som sliter med å hente penger for tiden så jeg tror man bør være ganske åpen i forhold til hva emisjonskursen lander på her.
Bare en slik (betal!) analyse fra redeye kan jo senke kursen betraktelig frem mot emisjonen og så rabatt på det igjen. Kan bli en vond spiral.
Det var ju en företrädesemission i 2020 där kursen sattes till 0,69, men jag minns inte vad den handlades för när nyheten kommit ut? . Nån som kommer ihåg?
kan også ta med at oppsiden er redusert mener de, med mindre risiko enn før (naturlig nok)
Our new fair value range is SEK 1.0-3.5 per share (previously SEK 0.8-5). With this new fair value
range, we illustrate that the new estimated money has made an investment in Starbreeze less
risky but it has also decreased the potential upside for the time being.
Noen som vet hvem som har fortrinnsrett i emisjonen? Alle aksjonærer på emisjonstidspunktet?
Alle som eier aksjer ved en gitt dato som annonseres senere
May 26, § Last day of trading in Starbreeze shares including the right to
2023 participate in the Rights Issue
heavy påvirkningskraft fra Redeye her tydeligvis. Sliter litt med å forstå rasjonalet med det lave kursmålet. Hadde de meldt utsettelse her, så definitivt ja. Litt kryptisk twitter aktivitet taler jo for det motsatte. Føles fortsatt som overreaksjon, men markedet bestemmer
Ja, tenderar att hålla med. Samtidigt får man ha historiken lite i bakhuvudet när det gäller SB. Tar tid att överbevisa marknaden även om jag personligen har stark tro på linjen som företaget stakat ut nu.
På kort sikt kan det bli ganska volatilt men på längre sikt ser det väldigt positivt ut frågar du mig
Får de en suksess med PD3 så er det vanskelig å være uenig i at det kan bli bra på sikt
https://twitter.com/PAYDAYGame/status/1655443131284836353?s=20
"PAYDAY 3 - CAMPAIGN START THIS SUMMER
2023 is the year of PAYDAY. Preparations for the launch continue with ever-increasing intensity. Summer marks the kick-off for our marketing campaigns, to create the biggest possible impression ahead of the game’s release. During April, we initiated our so-called transfer strategy. This means we are dropping clues inside PAYDAY 2 as to how the story of our heisters will continue in PAYDAY 3. It is an important step not only to tie together the story between the games but also to build expectations from the player base for the upcoming release. I, like all of Starbreeze, look forward to showing off what we’ve spent the last few years doing. In addition to development, which continues until the finish line, we are also working intensively on the steps required to launch simultaneously on PC and console, as well as the planning for DLC-content that will be launched at regular intervals during the game’s lifetime. We are also incredibly proud that there are already more than one million members on Steam who have added the game to their wishlists."
Endelig! Nå gjelder det bare å få den emisjonen unnagjort. Rekker nok release før nyttår og starter markedsføringen i løpet av sommeren.
Tro om de går for en early access slik som funcom og CE gjorde? Kunne være fornuftig i et slikt flerspiller-spill å få betalt beta-testing av spillerne. CE ble et mye bedre spill av den strategien. Men star kommer til å iterere på payday3 lenge uansett om man kaller det EA eller ikke.
Startskuddet kommer i Cologne da. På spillmessen der. Dit tenker jeg tar turen
GamesCon 2023 23.08-27.08
Pax West 02.09-05.09
Tror du treffer godt med gamescon.
E3 er jo avlyst iår.
Men vi har SummerGameFest
08.06
Tipper trailer deby på summergamefest. Og noe mer på GamesCon. type spllbar demo elle lignende.
Jeg merker at jeg ikke er superoptimist på kursutviklingen i det korte bildet fremover. Nå vet vi at det neppe kommer noe særlig news på noen måneder og i mellomtiden har vi emisjonen med redeye sine dystre spådommer om lav emisjonskurs. Får håpe jeg tar feil.
Tror det kommer noe her. Tviler sterkt på at de venter til slutten av August.
Gir mening med trailer drp om ikke annet.
The company issued invoices totaling SEK
25.0 million relating to game development financing
during the quarter. These invoices had not been paid by
the end of the period and consequently cash flow was
adjusted by the equivalent amount of SEK 25.0 million.
Payment was received after the end of the period and
therefore will have a positive effect on cash flow in the
second quarter.
Tja, når var jubileet for payday2 igjen? Og star skal ha ferie som alle andre går jeg ut ifra. Men en trailer hadde gjort seg bra. Tror nok mer på august jeg, men 8/6 er også en mulighet og den er ikke så lenge til.

Og star skal ha ferie som alle andre går jeg ut ifra.
Blir desverre ingen ferie i år!!

Tja, når var jubileet for payday2 igjen?
13/8