Om vi tar de proffe analysene med base/Bull case 1.15- te 2 Ish Så forventes det vel rundt et par mil. solgte spill. Tror nok spillet må ligge høyt på Steam Lenge for å komme over det ?
Mange ser ut til å tro 4-5 mill solgte spill.
Om vi tar de proffe analysene med base/Bull case 1.15- te 2 Ish Så forventes det vel rundt et par mil. solgte spill. Tror nok spillet må ligge høyt på Steam Lenge for å komme over det ?
Mange ser ut til å tro 4-5 mill solgte spill.
Man kan jo booste inntektene relativt mye fra dette og så lenge man ikke selger ting som gir en fordel så ser jeg ikke problemet med det. Jeg har jo spilt world of warcraft i “2-3” år og ser jo hvor mye mounts/pets/++ som blir solgt der
Ser det ble bekreftet igår som kjent bugg de jobber med å fikse.
Remnant II som kom ut nå nettopp solgte over 1mill på 4 dager. De hadde peak CCU på ca 111k. Tror ikke de hadde mer enn 3-4 dager som #1
EDIT:
Det virker vel også som om PD3 selger bedre i preorder enn hva Remnant II gjorde og har jo også hatt en del mer followers :
https://www.gamestatify.com/steam/game?eids=1282100&eids=1272080&
Større inntekt pr spiller, men hvis en god del av drivet i spillet er å skaffe seg cosmetics (som vel er tilfellet i Payday 2), så kan du godt ende med en god del færre spillere.
Payday 2 er såpass populært at det burde gå an å heller satse på å virkelig selge mange kopier og så heller bruke tiden sin på å lage kart DLC-er.
Såvidt jeg kan se, så fikk f.eks. ikke WOW mikrotransaksjoner før laaangt ute i levetiden sin. Payday 2 prøvde å innføre det og det førte til opprør også tror jeg de droppet det.
Jeg er der at et spill skal være veldig, veldig mainstream før det funker veldig bra med mikrotransaksjoner…
Tenker det blir som i WoW slik at det meste kan man skaffe seg ved å spille mens noe blir tilgjengelig i shop.
SB gjorde jo en kjempetabbe med PD2. De sa lenge at det aldri skulle komme mikrotransaksjoner og når de kommer med det så er det i tillegg stats på det man kan kjøpe . Selv om det var minimalt med stats opplevde spillerene det som at PD2 ble pay2win. Støyen rundt dette hadde vært vesentlig mindre hvis de kun hadde hatt kosmetiske ting.
Kanskje derfor de tar med at det vil komme, men ikke ved launch. Bare for å gi seg selv muligheten senere.
Ikke utenkelig selv om jeg tror de kommer med det kort tid etter launch. Jeg opplever vel også at folk er mye mer negative til det at man ikke kan spille offline enn til mikrotransaksjonene.
Jeg er litt sånn, hvorfor gjøre noe som garantert gir deg negativ PR? Enten har du det ved launch, eller så kommer du med det når spillet er forbi den perioden hvor det selger godt.
Kosmetiske mikrotransaksjoner er bra.
I hovedsak fordi det holder designere i arbeid. Designerene har normalt mye å gjøre i begynnelsen av et spill, så lite å gjøre når det nærmer seg launch.
Funcom pratet mye om dette og jeg synes det er en fin modell. Man må ikke kjøpe den rosa hatten men alle vet man er mye kulere med den rosa hatten. Conan Exiles viser jo hvordan dette kan gjøres på en bra måte uten noe særlig med klager.
Mitt inntrykk er at Payday 2 teamet var rimelig fullt opptatt med å lage neste kart/DLC. Det er noe folk gladlig betaler for. Også kan man begynne å rabattere hovedspillet og bundle det med kart-DLC-ene. Som de gjorde med Payday 2, til den store gullmedaljen.
Peak CCU i går var 4174 så ikke mer enn det må være hvis det er over 100k som har fått tilgang.
Var nok ikke 100k igår. De virker å ha sendt u i batcher. Mer spennende å se ccu idag og imorgen.
https://twitter.com/RedArcherLive/status/1687524391649767424?s=20
https://twitter.com/MDKII/status/1687795586496360448?t=oSAnHLsWJbAH_ChyD3mJxw&s=19
442 reviews på steam. 369 positiva och 73 negativa. 83% positiva
Ta en kikk på de 10 første sekundene av denne. Morsomt easteregg som dukker opp😆
Enda en betalt youtuber. Begge de to betalte jeg har linket til her sier de ikke har spillt payday før. Virker som en smart strategi det, la de som uansett spiller spillet gjøre det gratis og betal de som ikke vanligvis lager paydaycontent🤷😄
I tillegg til 83% positive på steam er de mye kjærlighet under youtubevideoene👌
Ser vel også ut som om steam fremdeles holder på med å sende ut keys :
https://twitter.com/PAYDAYGame/status/1687923652333805568?s=20
PD3 ligger nå som #20 (#12 hvis man fjerner f2p spill) på GTS
Ja var många som fick på mail igår