Ble ikke akkurat interessert i Starbreeze aksjer av det der
Før var jo Geminose en av grunnene til å ikke kjøpe SB. Nå slipper vi iallfall at de bruker x antall millioner på Geminose som de kunne ha brukt på PD . Tipper SB kommer til å tjene like mye på Geminose som 5PG har gjort på sine spill
Nice… har aldri vurdert å kjøpe Starbreeze (hverken før eller etter skandalene). Dette endrer sånn sett ingenting
Jeg har så smått begynt å kjøpe bittelitt her, har nå én prosent av porteføljen i Starbreeze. Har noen en formening om når første trailer for PD3 vil bli sluppet? Er det typisk ett år eller et halvår før lansering f.eks.?
En genial idé kan jo være å kjøpe Starbreeze nå og selge den dagen første teaser/trailer dukker opp på Youtube.
Hvis ikke teaser/trailer er elendig da
Tror det kan være fint tidspunkt å gå inn i SB.
- De har jo kommunisert at det meste av gjeld til kreditorer er betalt.
- Cash burn ser OK ut. Ser man kun på driften og ser bort fra endringer i arbkapital så er det vel knapt 5MSEK i minus hvert kvartal.
- Sterk IP, Payday 2 går fortsatt veldig bra
Spørsmålet er vel som @christian sier, kan de lage bra spill?
555m +169m aksjer, kurs 1,04, mcap 758 MSEK. Hvordan står det til med opsjoner, konvertible obligasjoner osv?
Så greit ut siste 3 mnd, men de 6 månedene før der så det ikke pent ut. Cash flow relatert, eller avskrivninger av ny eller gammel moro?
Siste 3mnd: Loss before tax of SEK -8.2 million (-68.4).
Siste 9 mnd: Loss before tax of SEK -114.1 million (-295.7).
Også er jo spørsmålet om de kan lage spill da. Har de noen folk på toppen som er kjent i bransjen eller som har litt glød? Forrige spill ble jo ræva fordi selskapet ble drevet så lite profft som det går an å gjøre det.
Bra noen tar ansvar å spør de riktige spørsmålene
kun DB sitt konvertible som gjenstår tror jeg.
95.578.000 aksjer @2,25 kr.
Kanskje DB kan være med å pushe ting i riktig retning ?
Fra Q1 :
Net financial expenseamounted to SEK -103.9 million (-10.6). The in-crease is due to the costs of extending the convertible bond. The total cost charged to net financial items as a result of the extension of the convertible loan is SEK 96.2 million. However, this has not affected liquidity.
Er vel noe gjeld til Nordea igjen og ?
Ja, men ikke konvertibelt. 50% av den er også amortisert ifølge meldingen jeg linket til.
Har faktisk 3% av portis i SB.
Tenker den skal få stå der til den er 0 eller 100.
De trenger ikke å lage noe bra spill, bare en fin teaser/trailer, noe jeg vil anta er mye lettere.
…hvis du følger min ultrageniale plan om å selge den dagen traileren dukker opp.
Og lol @christian. Dette er Sverige. Vi driter i MCAP, omsetning og produkt. Det handler om STORYEN!!!
Hey! Jeg bare lurer på hvor mye veddemålet for Payday 3 egentlig er på!
Selv om kursen nå har steget over 50 % siste mnd… Så er det tilnærmet helt stille i denne tråden
Mulig at det nå kommer en liten korreksjon, da kursen nå er oppe i området for tidligere dobbel topp formasjon fra febr. og mai i fjor. MA50 er også snart over MA200 som vil være med å bekrefte den stigende trenden aksjen er inne i, både på kort og lang sikt. Sist gang det skjedde var i okt… Da falt kursen kraftig tilbake. Så det jo ikke umulig at det samme skjer nå
Vet ikke hva de besitter av kompetanse, de som er igjen etter ryddejobben som er gjort internt siste tiden. Om de er kapable til å lage et Payday3, som kan bli en suksess i motsetning til OTWD.
Har en liten post her etter å ha kjøpt meg inn rett før jul.
Det er jo tusenkronersspørsmålet. Jeg er ikke veldig optimistisk og har derfor holdt meg unna. Hvis man først skal sitte i aksjen, så er det tryggest å komme seg ut før noe faktisk gameplay blir vist fram. Inntil da er det hype og spekulasjon som gjelder, og der funker jo TA veldig fint.