Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Ble ikke akkurat interessert i Starbreeze aksjer av det der :wink:

1 Like

Før var jo Geminose en av grunnene til å ikke kjøpe SB. Nå slipper vi iallfall at de bruker x antall millioner på Geminose som de kunne ha brukt på PD . Tipper SB kommer til å tjene like mye på Geminose som 5PG har gjort på sine spill :wink:

3 Likes

Nice… har aldri vurdert å kjøpe Starbreeze (hverken før eller etter skandalene). Dette endrer sånn sett ingenting :smile:

Jeg har så smått begynt å kjøpe bittelitt her, har nå én prosent av porteføljen i Starbreeze. Har noen en formening om når første trailer for PD3 vil bli sluppet? Er det typisk ett år eller et halvår før lansering f.eks.?
En genial idé kan jo være å kjøpe Starbreeze nå og selge den dagen første teaser/trailer dukker opp på Youtube.

3 Likes

Hvis ikke teaser/trailer er elendig da :stuck_out_tongue:

1 Like

Tror det kan være fint tidspunkt å gå inn i SB.

• De har jo kommunisert at det meste av gjeld til kreditorer er betalt.
  • Cash burn ser OK ut. Ser man kun på driften og ser bort fra endringer i arbkapital så er det vel knapt 5MSEK i minus hvert kvartal.
  • Sterk IP, Payday 2 går fortsatt veldig bra

Spørsmålet er vel som @christian sier, kan de lage bra spill?

3 Likes

555m +169m aksjer, kurs 1,04, mcap 758 MSEK. Hvordan står det til med opsjoner, konvertible obligasjoner osv?

Så greit ut siste 3 mnd, men de 6 månedene før der så det ikke pent ut. Cash flow relatert, eller avskrivninger av ny eller gammel moro?
Siste 3mnd: Loss before tax of SEK -8.2 million (-68.4).
Siste 9 mnd: Loss before tax of SEK -114.1 million (-295.7).

Også er jo spørsmålet om de kan lage spill da. Har de noen folk på toppen som er kjent i bransjen eller som har litt glød? Forrige spill ble jo ræva fordi selskapet ble drevet så lite profft som det går an å gjøre det.

1 Like

Bra noen tar ansvar å spør de riktige spørsmålene :relaxed:

1 Like

kun DB sitt konvertible som gjenstår tror jeg.
95.578.000 aksjer @2,25 kr.

2 Likes

Kanskje DB kan være med å pushe ting i riktig retning ?

Fra Q1 :

Net financial expenseamounted to SEK -103.9 million (-10.6). The in-crease is due to the costs of extending the convertible bond. The total cost charged to net financial items as a result of the extension of the convertible loan is SEK 96.2 million. However, this has not affected liquidity.

3 Likes

Er vel noe gjeld til Nordea igjen og ?

Ja, men ikke konvertibelt. 50% av den er også amortisert ifølge meldingen jeg linket til.

2 Likes

Har faktisk 3% av portis i SB.

Tenker den skal få stå der til den er 0 eller 100.

2 Likes

De trenger ikke å lage noe bra spill, bare en fin teaser/trailer, noe jeg vil anta er mye lettere.
…hvis du følger min ultrageniale plan om å selge den dagen traileren dukker opp.

1 Like

Og lol @christian. Dette er Sverige. Vi driter i MCAP, omsetning og produkt. Det handler om STORYEN!!!

2 Likes

Hey! Jeg bare lurer på hvor mye veddemålet for Payday 3 egentlig er på! :smiley:

2 Likes

De skall ha för att det satsas i alla fall. De har lagt ut 9 tjänster från november fram till idag:

3 Likes

4 Likes

Selv om kursen nå har steget over 50 % siste mnd… Så er det tilnærmet helt stille i denne tråden :wink:

Mulig at det nå kommer en liten korreksjon, da kursen nå er oppe i området for tidligere dobbel topp formasjon fra febr. og mai i fjor. MA50 er også snart over MA200 som vil være med å bekrefte den stigende trenden aksjen er inne i, både på kort og lang sikt. Sist gang det skjedde var i okt… Da falt kursen kraftig tilbake. Så det jo ikke umulig at det samme skjer nå :thinking:

Vet ikke hva de besitter av kompetanse, de som er igjen etter ryddejobben som er gjort internt siste tiden. Om de er kapable til å lage et Payday3, som kan bli en suksess i motsetning til OTWD.

Har en liten post her etter å ha kjøpt meg inn rett før jul.

2 Likes

Det er jo tusenkronersspørsmålet. Jeg er ikke veldig optimistisk og har derfor holdt meg unna. Hvis man først skal sitte i aksjen, så er det tryggest å komme seg ut før noe faktisk gameplay blir vist fram. Inntil da er det hype og spekulasjon som gjelder, og der funker jo TA veldig fint. :slight_smile:

3 Likes