Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Skjer ting ja! Dataene er for nye til å vises på 30 dager og opp. Fin 4x på et par timer.

Starbreeze said the open beta is designed to stress test servers

Jepp, så får vi se om de klarer å fikse problemene før betaen er over om tre dager.

4 Likes

Tenker nesten at de kjører en til hvis de ikke får kontroll på ting til søndag.

EDIT: #12 på GTS nå

3 Likes

Payday 3 turns 10 years of hard lessons into multiplayer gold | Digital Trends

2 Likes

6x der de lå på google trend før nå.

1 Like

Ser den er #4 på wishlists ( opp en plass siden Starfield kom ut for noen dager siden ) og #11 på GTS så begynner å komme seg.

3 Likes

Synes jo dette virker veldig lovende. Det er basically bare steam delen som drar opp google trends nå og spillet kommer på konsoll også. Til og med på game pass.

Payday 2 solgte 1,7m på en måned kun på pc. Hvis det ikke blir banket ned i støvelen blir jeg svært overrasket

1 Like

Og jeg er vel egentlig der at jeg regner med 5m+ første året.

2 Likes

Oppe på topp10 nå :+1: Blir spennende å se hvordan utivklingen blir i løpet av helga.

1 Like

Remnant II solgte som sagt 1mill på 4 dager. Her er hvordan preorderen ser ut PD3 vs RII :

Preorderen til PD3 startet allerede 10.juni og var da en kjapp tur innom top10 (snittet for 12.juni var #9.3) .

3 Likes

10.plass nå på GTS.
Det gjelder egentlig “bare” å få løst de tekniske problemene slik jeg ser det. Starfield frykter jeg ikke, solgt veldig bra metacritic score meget god, men ganske “lunkne” anmeldelser fra gamespot og ign for eksempel. Loading-screen-helvete nevner flere. Tror det er lite overlapp mellom den typiske payday3-spiller og starfield-spiller.

Er det bedring i sikte med de tekniske problemene btw? Slike problemer kan i værste fall utsette releasen, men det er mulig at man kun klarer å finne feilene med mye større trøkk på serverne som man har i en beta.

2 Likes

Jeg testet for 15min siden og hadde problemer med matchmakingen og da gadd jeg ikke å vente. Veldig spent på hva de eventuelt gjør hvis de ikke får fikset noen av problmene før siste “server slam” på søndag. Det er jo fremdeles 9 dager til de slipper inn de som har kjøpt silver/gold så de har jo tid til å kjøre en runde med beta neste helg. Litt kjipt at de fikk problemer med 20-30k spillere når man sannsynligvis ender opp med 150k+++ spillere ved launch.

2 Likes

AI ai, da har de seriøse problemer når det ikke fungerer nå på morgenen heller.

De har jo hatt 20-30k spillere i hele natt så da har det iallfall fungert bedre enn det gjorde for meg nå :wink: Er litt spent på kommunikasjonen fra SB nå i helgen selv om jeg regner med at vi ser det på spillertallene hvis de har fått fikset noe.

1 Like

Fortsatt problemer :

https://twitter.com/PAYDAYGame/status/1700480573578346963?s=20

1 Like

Det er jo en gammel build dette her, så det er teoretisk mulig disse problemene er mindre i de nyere buildene, men jeg vet ikke helt om jeg tror på den…
Når det gjelder matchmaking går jeg ut ifra at mange spiller sammen med vennene sine og er lite interessert i random matchmaking basert på level/erfaring.
Men en god nok matchmaking må på plass det også.

Tok en titt på payday2 charts antall samtidige spillere for den siste uken og virker ikke på de talla som om starfield (ca max 270k samtidige spillere!) har noen stor innvirkning.

1 Like

Nah, de stresstester jo nå. Server side og ikke klient build.

Godt de får testet ting nå, litt dumt de ikke umiddelbart klarer å løse dem.

Ja litt skuffende at det har vært problemer hele dagen. Ser flere poster som sier de har 7-8timer i spillet og fått spilt 1-2 runder. Forstår jo at ting kan ta tid men føler de kunne vært flinkere med tilbakemeldinger. Er vel kun kommet et par twittermeldinger i går kveld og 1 i dag for 3-4timer siden…

EDIT ( 18:27) : 26k spillere nå og når jeg testet tok det 10sek å få en match :slight_smile:

EDIT ( 18:45): SB har bekreftet at matchmaking er OK igjen og det er nå 30383 spillere inne

10 Likes

Takk for fin oppdatering nofun!

Bra SB fikk ryddet opp i dette nå - kun få dager før de slipper spillet.

1 Like

Samma här! Fick match på <20sek :+1:

1 Like

Som jag tolkade Tobias under Inderes-intervjun nyligen så hade de inga problem att skalera upp server-kapaciteten om det var nödvändigt. Stress-testen de har nu är nog noga avvägd och jag är inte speciellt orolig för att de inte kan matcha efterfrågan när spelet släpps. Men bättre att de får klarlagt sånt nu innan release :+1:

1 Like