Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Tror det å starte utviklingen av et spill med en game engine som mangler det meste (vet jeg har lest en artikkel om dette men fant den ikke nå ) nesten er dømt til å mislykkes hvis man skal gjøre det på 3-4 år. Når man kombinerer det med en game director som hele tiden endrer mening så blir det vanskelig.

3 Likes

Ja, er noen helt sinsyke historier om hvor lite utviklet valhalla var.

1 Like

Jeg kunne ikke dy meg ble en dobling av antall aksjer på meg i dag. :stuck_out_tongue:

Hvis Starbreeze fortsatt klarer å selge bra med Payday 2, og Payday 3 hovedsakelig er en forbedring med oppdaterte mekanikker og grafikk, så synes jeg det er rart hvis ikke spillet selger 1,5m - 2,5m kopier første måned på toppen av gamepass dealen (som teller som ca 1m solgte).

PAYDAY 2 stod för 42,7 MSEK i Q2
PAYDAY 2 stod för 69,1 MSEK i H1

Svært bra å gå ca i null halvåret før de skal lansere neste spill.

Den 19 juli påkallade Digital Bros konvertering av sitt konvertibellån
om 215 MSEK, till en konverteringskurs om SEK 1,45

Og jeg kunne kjøpte på 0,94 nå? :stuck_out_tongue:

… bare så det er sagt, dette er langt fra min største posisjon (den er i Nekkar). :stuck_out_tongue:

7 Likes

Golden 10. /Silver 17. og Base 29 Plass. På uppcoming PS5.

Golden drar seg til. Menger seg bra nå med store Titler. Alle tre egentlig.

Suma sumarum så ligger vi på 5 plass. Nice.

3 Likes

Lurte seg inn på top10 ( #9 ) igjen nå på GTS så da ser det litt bedre ut. Krysser fingrene for top5 i morgen.

4 Likes

Hadde håpet på litt FOMO her før release men kursen rusler stadig nedover til tross for lansering neste veke. Skjønner fint lite av kursutviklingen her, men blir sittende.

jeg tipper mange selger fordi det er mangel på Fomo, mange liker også å selge i god tid før en lansering.

2 Likes

Tror den er litt selvskapt av aksjonærene etter siste Beta, da knektes jo all opptur med flere mill aksjer. Vi har vel fortsatt ikke sett noe til om det var en større eier som endret?

Uansett så kan man sikkert si at å kjøre en eldre build var dumt, men igjen det er jo fortsatt store masser som er interessert i å kjøpe spillet. Dette har jo ikke endret seg noe særlig etter siste Betatest, kanskje nesten tvert imot. Ja det har vært noen negative stemmer og opplevelser i betaen mtp inlogging matchmaking etc. Funcom hadde jo ikke i nærheten av kapasitet til å ta imot alle spillerne etter CE launch, men de endte jo opp med å selge en million første uka(?) fordi. Det er mulig noen har for friskt i minne gamle skjeletter i skapet hos SB, men igjen man er jo ikke i nærheten av den samme situasjonen som da.

1 Like

Noe av grunnen til at mange selger før lansering er nok også fordi man sitter med god gevinst og mye ,kanskje alt, er priset inn allerede. Her er forventningene ikke skyhøye fra analytikerne (redeye selv sier at salgs-estimatene deres er konservative) og aksjekursen er heller ikke ekstremt høy. Så jeg velger å sitte over.

Men det er klart selge seg ned før release minker nedsiderisikoen.

4 Likes

Sitter du fullastet over? Eller har du solgt en del?

Solgt halvparten over 1. Handlet mye under 1.
For meg ødela emisjonen mye. Undervurderte at den kom og ikke minst hvor lavt den ble satt.

2 Likes

Samme her. Det burde vært mulig å gjort det på en litt bedre måte enn de gjorde men har sikkert ikke vært enkelt pga størrelsen på emisjonen og at de måtte koordinere en del ting med DB. Hadde nok uansett vært kjipere på sikt hvis emisjonen ikke hadde blitt fulltegnet.

Og at en så sentral storfisk som robur ikke ville være med, gjorde nok ikke situasjonen bedre mtp emisjons-kurs.
Da kom det også ekstra mange t-retter til salgs, noe som påvirket t-retter-kurs og dermed aksjekursen.

1 Like

Jeg lurer på om robur har drevet å solgt etterpå.

Fullt mulig : med konvertering fra A til B gjør man seg klar for salg. Hadde håpet de ville ventet til høyere kurs da. Tror ikke de har noe tro på starbreeze som selskap.

1 Like

Var vel nede på #14-15 tidligere i dag men har nå begynt å sige oppover igjen. #9 nå så har fremdeles et lite håp om #5-6 i kveld.

3 Likes

Gold 10/ Silver 18 Og Base 26.

1 Like

Når begynner Markedsføringen ? Vil de ha en rolig start. ? Eller kommer de til å Satse på at youtubers fikser alt …?

Føler på at e begynner å bli litt utolmodig :nerd_face:

https://x.com/paydaygame/status/1702754869323374747?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

De dumper denuvo!!

5 Likes

Det er vel en av de tingene som folk har klaget mest på så tror dette var lurt.

3 Likes