Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Jeg antar DLC-er som blir laget etter de 18 månedene er utenfor avtalen.

Tar seg opp på Preorder PS5. Gold 11/Silver 15 og Base på 25 plass. Alle har steget markant opp de siste dager

2 Likes

Alt rundomkring stiger, bortsett fra aksjekurs :face_with_head_bandage:

Ja merkelig utvikling. Men men når de kortsiktige på død og liv vil ut før realese blir det sånn. Er vel en del rutine i det.
Er jo klart for min del så fyller jeg mer på Her nede selv om jeg har Båten smekkfull med aksjer fra før.

Jeg selger ikke her. Men det er klart at jeg ikke hadde ventet at kursen skal ligge så Brak nå med alle gode tilbakemeldinger som har vært.

Sover godt for det :blush:

Ser ikke helt tragisk ut :

Første dag hvor RII ligger foran P3 i preorder.

3 Likes
1 Like

Cinematic trailers foran hver Heist. Både før og etter. Veldig, veldig Spennede. Blir ikke Payday 4. Men kanskje Payday Payback som blir navnet på Oppfølgeren ?. Ser frem til hvordan de bygger opp Storien.

Som jag förstått det må väl PD3 sälja dubbel så bra som R2 för det ska ge något vettigt till SB

1 Like

Det er jeg enig i, men hvis Payday 3 selger 1m på Steam på en uke slik Remnant 2 gjorde, får inn 250 MSEK via Gamepass-avtalen og salg på PS5 på toppen av det, så er det fort 1,5x det Payday 2 leverte? Jeg tenker skepsisen til spillet nå kanskje kommer av at denne tekniske betaen, en uke før release, burde vært prikkfri. I stedet var det endel tekniske problemer og manglende features.

1 Like

Ja absolut betan som skapade oro skulle jag säga.
Samt lite blek litsplassering

Samme interesse for Payday 3 før og etter betaen, så PR-messig, så var det ikke noen suksess.

På den positive siden, når early access startet for Remnant 2, så var google trenden på 20, mens nå under den tekniske betaen, så nådde Payday 3 trend på 21. Remnant 2 hadde ikke noe beta såvidt jeg vet.

3 Likes

@nofun @alex hvordan pleier 1 uke salg til å måle seg opp mot 1 måned salg og 1 års salg? Mener å huske det ofte er noe sånt som:

1. dag 500k
  2. uke 1000k
  3. måned 1500k
  4. år 2000k

What might your Steam 'long tail' revenue be? | GamesIndustry.biz.

the median of all categories is Year 1 revenue being 3.05x Week 1 revenue .

Dette er for spill som er en god del mindre enn Payday 3, men fortsatt relevant tenker jeg.

1 Like

hvor finner du de grafene ?

https://www.gamestatify.com/steam/game?eids=1272080

2 Likes

Ser ut som en stor tabbe å ikke komme med en nyere build. Star fikk sikkert testet det de ville, men det er et annet moment med en åpen beta, teknisk eller ikke: Det er en flott mulighet for å reklamere for spillet. Og PR-messig var dette ikke bra nok.

Nå kan en del spillere ha blitt mer kritisk, kansellert preorder etc og skapt et negativt moment som kan vare helt til payday3 er utgitt og spillerne ser at det ferdige spillet er bra nok for kjøp.

Jeg tror og håper at den endelige versjonen har fikset opp i mye av disse issuene som spillerne klaget over. Den (gammel build) er tross alt fra april. Det blir vel en ny runde med streamere etc ganske snart: Den blir viktig også for å overbevise tvilerne om at payday 3 er verdt pengene deres.

Hvis man skal dra sammenligningen med Remnant 2 videre, så har Payday 3 tre ganger så mange followers (49k en uke før release vs 160k for Payday 3). Remnant 2 nådde aldri høyere enn #18 på wishlist rankingen, mens Payday 3 er på #4.

3 Likes

Opp fra nr 6 til 5 plass Uppcoming PS5

GameStatify

4 Likes

Resident Evil Village solgte vel 3mill på 1 uke , 6 mill på et år og 8mill etter 2 år. Men blir kanskje litt annerledes med spill som hele tiden kommer med dlc’er siden det som regel booster salget av spillet. PD2 har vel fremdles 20-25% av inntektene fra salg av basespillet.

Lurer på om SB sa at PD2 hadde 15-16mill eiere på steam etter at de ga det ut gratis (sommer 2017) og dette tallet hadde økt til over 18.5mill 1.juli 2018.

1 Like

Hadde de droppet Valhalla ($8.6mill) og VR kjøpene ( StarVR,ePawn,Enterspace(20msek),VR Park dubai($10mill),Nozon(7.1mill euro)) så hadde sannsynligvis hatt mulighet til å beholde publishing for Dbd som de solgte for $4+$12mill. Uten Valhalla hadde de sannsynligvis startet med Unreal Engine på OTWD og da hadde det nok også vært et bedre spill ( men kanskje ikke bra nok med Saul Gascon som game director?).

1 Like

Største problemet med OTWD var vel at utviklingen ble restartet 2-3 ganger.