(Inderes höjer Starbreeze efter svag kursutveckling, tror på framgång för Payday 3 | Placera)
Ganske enkelt. Studioet drives av 2 brødre.
1, er det tekniske og faglige alibiet
2. Den andre liker dop og horer.
Den tekniske og faglige stikker.
Dop og horemannen blir igjen.
Tobias Sjøgren. Virkelig. ?
Virker bare ikke være Typen. Jøss😅
Tror han snakker om forrige CEO som kjørte selskapet i grøfta
Men han stakk jo av…
Ikke rar dette går te h…… Det er heller IKKE LOv med Hor i Sverige
Sålde för 1-2 veckor sedan.
Tycker det trendar lite dåligt så close på release.
De som köpt Limited editions kör igång 18/9, bara 5 dagar dit.
Vågar inte sitta över release nu
Hadde kursen Vært i 3 kr. Hadde jeg vært enig Gratis med Vinst
Ikke Akkurat Overvurdert. Sitter godt over Realese
Noen som kan ta kort versjonen av hvordan inntekter blir fordelt ved PD3 salg ?
Postet det tidligere:
Det skal jo sies at jeg her snakker om overskudd. Hvis man tar utgangspunkt i utgiftene over og de selger 3,8m kopier, så sitter SB med 43 MUSD i cash, hvorav 3 MUSD er overskuddet.
Greit å ta med at Plaion foreløpig kun får inntekter fra Basegame + år1 DLCer.
De har vel spyttet inn ca 50MEU som går til base + år1.
Er også greit å ta med seg at flere kilder inkludert RedEye antar at Gamepass deal har gitt 250MSEK. Så Pd3 har allerede gitt 250MSEK i inntekt.
Spørsmålet er hvor mye kostnader Starbreeze får føre mot disse inntektene. Jeg mistenker den summen er delt ganske likt mellom SB og Plaion. Spørsmålet er om DB har fått litt av den også.
Jepp, det er faktisk et veldig godt poeng. Etterhvert, så vil det være veldig masse DLC-er hvor Starbreeze får 100% av inntektene, da gir det mening å redusere prise på basespillet og få solgt mer DLC-er.
Jeg tror Plaion blir med på alle DLCer. Men usikker hvordan de dealene kommer til å se ut.
For å si det sånn, det blir neppe en 50/50 deal på framtidige DLC-er hvis PD3 blir en suksess. Det de trenger Plaion til da er… hva? Reklame?
Tror du skal gå ut fra at den avtalen varer lengre enn de 18 månedene…
Føler det er litt skuffende utvikling på GTS nå så blir interessant å se når det snur igjen.
Steam feirer 20 år og storsalg på mange titler i den forbindelse. Varer ca. til 19-21.september. Varierer fra spill til spill.
Det var jo flott timing ift. payday3 -releasen…
Jeg mener rimelig sikkert at de 50MEU skulle dekke spill + år 1 dlc
Den opprinnelige meldingen var 50MEU inkl 18 måneder med dlc’er men er veldig sikker på at plaion er med etter dette også :
“The quoted description below is only to give a sense of budget for PAYDAY 3, it does not have any bearing on the agreement with PLAION. This means that even after the 18-month period, as long as the game is profitable, Starbreeze and PLAION will both receive cost coverage for ongoing expenses and platform fees and then split 50/50.”
Altså jeg tenker de får endel av basegame inntektene for alltid, samt sin del av inntektene for de DLCene som kommer de første 18 månedene for alltid.
Hvis det gamening.