Det som är ”fint” med dealen är ändå att parterna får sina kostnader täckta till 100%. När det är gjort kommer fördelningen; även om den inte är optimal så är det profit från dagen då den ”aktiveras”. Tror spelet bara kommer att växa i popularitet, speciellt då konsoll-spelarna får mer uppmärksamhet. En polare frågade mig (utan uppmaning ) häromdagen om jag hade läst om att Payday snart kommer ut till playstation och frågade om vi kunde spela tillsammans. Tror nedslagsfältet är större än man kanske räknar med
Ja markedet de skal på Nå er 3X større en tilfellet var 2013. Samt den enorme veksten Generelt i helle Spillbransjen siden 2013. Som du sier. " Crossplay" Kan virkelig Slå ann. Håper det. Kjempespennende,
https://twitter.com/tobiassjogren/status/1701603222593606110?s=20
Tolker dette som kurspleie.
De kommer til å kurspleie etter launch. Garantert.
Det finnes svært få bra spill i coop sjangeren. Payday 2 har solgt enormt. 10m kopier? Og gitt bort type 5m kopier? Spillet har fortsatt en stor aktiv spillermasse 10 år etter release. Ja, det er muligheter!
Mer 40 Mill skal det være. Og det var før Epic Games
Prøvde meg på litt kjapp googling. Fant ikke noe, har du link?
Affärsmodellen har varit genialisk frågar du mig. I perioder har man gett bort grundspelet, vilket gjort att oinvigda personer kan spela med sina polare. Vad händer då efter en vecka när det visar sig att polaren som laddat ner gratisversionen inte kan spela dcl-heisten? You guessed it
For å si det sånn, jeg er ikke i Starbreeze fordi de kan klare 350 MSEK overskudd i 2023.
Första spelet i PAYDAY-serien lanserades 2011
– PAYDAY: The Heist. Spelet såldes i över en miljon
exemplar och strax därefter påbörjades utvecklingen av PAYDAY 2. Vid lanseringen i augusti 2013
tjänade PAYDAY 2 in utvecklingskostnaden på en
månad. Varumärket har nu varit aktivt i över 10 år
med en installerad bas på över 38 miljoner basspel
och fler än 240 uppdateringar och tilläggspaket
släppta.
PAYDAY är ett starkt IP och en populär First-person shooter – eller förstapersonsskjutspel, ofta
förkortat till FPS, en datorspelsgenre där bild
Fant det på Årsraporten til Star 2022
Du är inne på nåt där
“There has been some optimization on the Technical Beta build (that is from April) compared with the build for release. Let me know what difference you see in FPS if you get the game next week, ok?”
Sjøgren confident på X.
Det morsomme der er jo resten av kommentarene av folk med dårligere systemer og 2x høyere framerate.
Diskuterte Starbreeze med samboeren i dag, hun bare: burde du ikke kjøpe flere aksjer?
Jeg er jo der at worst case er type 50% ned utfra google trends, plassering på steam osv, mer sannsynlig med 100-150% og muligheter for 500%.
De ga bort 8m kopier i 2017 og tror det da hadde solgt rundt 7-8 mill på steam. I tillegg var det jo nettopp gratis på epic store. Sikkert 40m+ som enten har kjøpt eller fått det gratis.
Som linket over, installert 38 millioner ganger. Det er et fint utgangspunkt for en oppfølger. Spesielt når alt over 5m solgte første 12 måneder lukter fugl.
12 Millioner Nedlastinger på Epic Games. 50 + Blir det
Vi skal Lissom Selge. 1,3 Million Kopier…
Dette var før det var gratis på EGS og det var 12mill som benyttet seg av det. Sikkert noen som allerede har hatt det på steam men vi er iallefall langt over 40mill.
Edit: ser jeg er alt for treg når jeg er på mobil
Ja. Et annet moment:
Noe av det geniale med metoden var også at de kjørte salg av gamle DLCer og kanskje hovedspillet samtidig som man kom ut med ny fullpris DLC.
I ettertid kan kan en jo lure hvordan det i det hele tatt er mulig med en så god IP som payday og suksessen til payday2 å kjøre selskapet i grøfta omtrent. Mulig de store tabbene var overkill the walking dead i for dårlig engine i starten og starVR.
Ja, ett klassiskt fall av hybris och dålig företagsledning. En farlig kombo