Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Forstår jo at mange ikke likte utviklingen onsdag → fredag og de fryktet nok at det ble samme opplegg nå i helgen. Vet ikke hvor mye denuvomeldingen har påvirket men utviklingen på GTS har iallfall vært OK etter at den kom.

Jeg har hele tiden trodd at løftet på GTS ville komme nå, så også usikker på hvor mye denuvo-mld betyr salgsmessig, men stemninga på steam, reddit etc har blittbetydelig bedre, En ting mindre å kritisere star for. Så lenge det selges mye spill er jeg vel egentlig happy. Og vi så et trend-skifte på GTS like etter den mld kom.

Men noen/en del/mange? hater virkelig denuvo-usikker på hvor mange. Skulle ikke forundre meg om noen kjøper payday3 rett og slett for å vise støtte til de utviklerene som dropper denuvo.

1 Like

Der var Payday3 #4 :slightly_smiling_face: Var listen for Norge som spratt opp der (på mobilen).

Fortsatt #5 på GTS.

1 Like

Fremdeles #5 hos meg ( #4 i norge )

1 Like

Rettet nå nofun.

Ser for dårlig på mobilen, uten briller :see_no_evil: Da må jeg endre skriftstørrelse :sweat_smile:

2 Likes

Forventet topp på GTS er vel i kveld/natt går jeg ut i fra pga USA?

Uansett, dette var så positivt at jeg vurderer videre økning hvis den mot formodning åpner i morgen der den lukka på fredag. Har massevis av aksjer, men dette ser for lovende ut.

2 Likes

Det har iallfall vært slik de siste dagene. Veldig spent på om PD3 kommer seg foran Starfield og BG3 før early access starter.

Nå var den vel nede som 14 -15 på GTS før børsen stengte på fredag. Blir overrasket om vi ikke ser denne i grønt i morgen :slight_smile:

For egen del har jeg liten tro på at større fisker letter seg her nede. Har mer tro på at de har konvertert fra A til B i god tid før lansering i tilfelle Payday 3 skulle ta en OTWD. Med påfølgende kursras.

Tror fallet fra 1.3 kommer mest pga masse bais, shorting og usikkerhet blant mange av aksjonærene. At de benyttet den gamle builden fra april. Når de stress testet serverene, var jo alt annet enn aksjonær vennlig. Dårlig reklame for spillet!

1 Like

Hvis vi skal være litt arrogant så kan vi vel fastslå allerede at dette ikke er saken :slight_smile:

1 Like

Historisk sett lønner det seg vel alltid å selge før lansering. Altså ikke så mange dagene folk har igjen for å komme seg ut om det er planen

Det er lite aksjekursmessig med star som ligner på den vanlige spill kurs utviklinga.husk emisjonen var på 0.75,tror det er de færreste som har så lavt snitt,

Så kanskje kan den høyeste kurs ved release -forbannelsen bli brutt,særlig hvis det nå løsner på GTS.

Lønner seg alltid når spillet skuffer og selger mindre.

Gjør spillet det bra vil kursen stige bra i måneden etter launch.

1 Like

Ofte er vel forventningene alt for høye? Husker bare hvordan det har vært med feks Funcom, Star Vault osv

Før vi får tall fra star,blir nok GTS utviklinga viktig for aksjekursen.får håpe på lite salg på steam generelt hvis investorene ikke tar hensyn til spill på salg

Funcomkursen fikk seg vel en solid tur opp etter lansering av CE pga godt salg, eller husker jeg feil?

1 Like

Ja men kursen i disse to aksjene funcom og star vault også toadman hadde gått mange gangern før release

Husker jeg godt. Kriseemisjon på 50 øre. Kursen bunnet vel på 80 øre. Steg nesten 400% før Launch. Så kom nedslaget ned 2.60-2,80 like dør launchdagen. Steg så videre opp etter launch peaket vel 5,40 ett eller annet.

Gitt forskjellen på IP potensiallet her har Star en stor oppside bare Fundementalt. Kan ikke sammenligne conan Exiles kontra Payday. Der er nok Conan en lillebror … Svært liten sådan.

1 Like

0.55 og rettet emisjon, ingen reparasjonsemisjon heller. Kursen var over 2 da mld kom. Det tallet 0.55 husker jeg nok til jeg dør. Star sin siste var “litt” bedre:Der fikk alle være med i det minste.

3 Likes

Ser ut til Payday 3 nå har klatret til 2. plass i Norge. Fortsatt på 5. plass globalt. Tipper vi er på topp i løpet av morgendagen.

4 Likes

Hvis de ikke er på topp i rundt en uke, så er det flopp? (hvis det da ikke slippes et annet storspill samtidig. Tror ikke det)

1 Like