Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Hva tenker du om potensialet til Cyberpunk dlc’en ? Den kommer 26/9 og ligger som #13 ( Cyberpunk ligger som #9 uten rabatt ).

EDIT: #4 fra ca 4:50 i natt

2 Likes

Jeg vil nesten anta at DLC-en overtar 1. plassen for en kort periode?

Altså, det er bedre å være på 1. plassen på Steam GTS, men det er helt greit å være på 2. plass. 26. sept er jo også 8 dager etter pre-release, så antar at salget av Payday 3 har begynt å dabbe av da. Utfra hva jeg fant ut når jeg sjekket dette, så faller salget i uke 2-4 med 60-70% vs uke 1.

Lite hype å spore på google trends

Ser jo at du må ha sølv- eller gullversjonen for å få starte å spille i dag. Tenker derfor at trøkket ikke kommer til å bli maks disse dagene. Hvis de når #1 på Steam GTS i dag, så blir jeg godt fornøyd.

4.plass på GTS i dag. Klemt mellom starfield og BG3. klarer vi BG3 også?

1 Like

Vi har jo steam deck og med en pris på 7120 kr er det en faktor på 17-18 mellom payday3 og steam deck. Så hvert salg salg av steam deck tilsvarer 17-18 payday3 siden steam-listen er basert på omsetning.

BG3 og Starfield har solgt mange millioner. Starfield rapporterte for en stund siden over 6 millioner solgte (10 dager siden) og sikkert solgt mye mer siden da. Slike tall forventer jeg ikke ifra payday3.

Faktoren mellom BG3 og payday3 er ca 600/400 = 1.5. Så hvert salg av BG3 tilsvarer 1.5 salg av payday3.

1 Like

Håper virkelig det, rundt 2500 anmeldelser om dagen der nå, så er ikke salget sååå høyt. :stuck_out_tongue:

Samtidig, jeg er usikker hvor mye sølv- og gullversjonen vil selge. Hvis spillet er relativt bugfritt, så er det nok flere som blir fristet, men akkurat nå tenker jeg det er endel som sitter litt på gjerdet. Hvorfor kjøpe spillet før man vet om pre-release dagene har noe for seg eller ikke. :stuck_out_tongue:

Noen som vet når i dag pre releasen starter?

Det kommer en DLC til resident evil 4 remake.21. september.

Tror det er 17:00

1 Like

Litt interessant at jeg ikke klarte å finne det ut ved litt kjapp googling og at du som følger selskapet nøye bare mener å huske at det er kl 17. Mao, det er ikke noe Starbreeze har lagt særlig vekt på. Prøver de å få en så soft som mulig launch? :thinking:

De som har kjøpt silver og gold edition har nok relativt god kontroll :wink:

https://x.com/PAYDAYGame/status/1702698841504436475?s=20

1 Like

Jeg ser ikke bort ifra at det blir en del “beta”-testing på de “heldige” i dag. I en ideell verden skulle release builden være perfekt, men slik er ofte ikke verden/koden. Det kan dukke opp feil i dag som man kun kan oppdage ved et mye større trøkk enn utviklerne alene klarer å lage.

Ettersom de kjørte den tekniske betaen med en gammel versjon, så har de faktisk kun testet final versjonen internt. Må si jeg ikke er imponert over den beslutningen. Hadde de gjort alt klart til den tekniske betaen, så hadde de faktisk allerede hatt ekstern testing av release versjonen.

3 Likes

Er spent på hvor mye kurspleie som kommer fra SB, Siden spillet selges i 2 butikker for PC og 1 for PS. Så blir det vanskelig å tracke antall spillere / Salg.

Men siden de kom med ganske mye info etter sist beta, så holder jeg en knapp på at det vil komme jevnt info med detaljer rundt spillere.

Jeg tenker jeg i hvert fall vil følge google trends for å få en pekepinn hvor det går…

4 Likes

Tenker at det bør skje noe når folk begynner å streame i ettermiddag. Lies of P hadde f.eks nesten 150k viewers på twitch nå i helgen

4 Likes

Vet du noen kjente streamere som er bekreftet?

Ligger som #4, 2 timer før (silver/gold) release. Syns det er innafor. Spent på antall online iløpet av kvelden

Join Live here :grin::grin::grin:

Fet fet Music

De har ikke kjørt noe reklame å snakke om nå, uka før release såvidt jeg vet. Relativt logisk? Jeg synes ikke #4 på Steam GTS er dårlig med den bakgrunnen. Kanskje spesielt siden det kun er Sølv/Gull prerelease. Releasen for den vanligve versjonen er først om tre dager.

Veldig, veldig spent på hvordan dette utvikler seg. I tillegg til google trend, så vil det også være veldig interessant å se på reviews. Alt under 80% er for dårlig. 85% og opp er positivt.

Ja, men hva kan man egentlig bruke det tallet (CCU) til? Det er jo kun silver og gold som slipper til nå. Og hvor stor andel av spillerne kjøper det 5%,10%,30%? Har ikke peiling. Det er jo egentlig den eneste grunnen til å kjøpe spillet digitalt nå og ikke vente til etter release om 3 dager.

Hvis det er høyt så vet vi jo at en del allerede har betalt for de 2/4 neste dlc’ene :wink:

2 Likes