https://x.com/paydaygame/status/1703784451510059277?s=46&t=ot48_ShnO0Il9fC0xr7abQ
During its first 18 hours, close to 150,000 unique players (DAU)
Ikke så galt det.
merk: uten ps5
Det høres ganske lavt ut, men når man tenker på at disse har betalt 759kr og oppover, såå, kanskje ikke så ille?
Markedet reagerer først opp og så ned?
Hvis man sammenligner med Remnant 2, så kostet versjonen Med early access 50% mer, mens for Payday 3, så koster den 92% mer. Det er jo da logisk at ikke sååå mange kjøper den dyrere versjonen.
Google trenden for i dag er dog ingenting å skryte av. Der Remnant 2 gikk fra 19 til 44 på google trends for dag 2 av early access, så ligger Payday 3 på samme nivå som i går. Det kan jo snu, men jeg tviler litt. Prisforskjellen og litt lunkne tilbakemeldinger gjør at folk bare venter på normalversjonen. Eller bare dropper kjøpet inntil Payday 3 er fristende å kjøpe…
Matchmaking ser vel egentlig ut til å være den største klagen? Relativt sentralt for et spill som dette da.
Med Remnant 2 kjørte de vel på med markedsføring/streamers i early access mens det virker som om SB vil vente til release. 150k etter 18timer er nok litt lavt selv uten PS5. Tror vi trenger #1 på GTS iløpet av uken.
Har ikke sett noen andre kommentere PR-løpet til Starbreeze, men greit å høre at noen andre er enige med meg at de har gjort tilnærmet ingenting.
Altså, det er ikke det dummeste å gjøre. 150k spillere er mer enn nok til å avdekke veldig masse problemer. Lurer på om det er lang nok tid til å bety noe? For PS5, helt klart, der har de fikset en gamebreaker.
Funcom/CE klokka inn 50k første uken, og 40 k ish etter første uken early access. (hvis jeg leser steamdb riktig) De solgte vel 1 mill på en uke som de meldte? Vanskelig å si om det gir en pekepinn. Tenker vertfall ikke at 35k er ille hvis det holder seg slik på steam enn så lenge. mot release
Ja hvis ikke koden er god nok, blir det “beta”-testing som de “heldige” må betale for.
Caset kan fremdeles bli bra, men begynner å lure på om investorene har tid til å vente på det…
Brutal dag i dag aksjemessig.
På sikt så har jag tro på att det blir bra! Bör se en ganska kraftig ökning spelarmässigt redan vid huvudlanseringen. Det är nog ett fåtal som köper silver edition (ska man ändå betala extra så tänker jag att man helst går för hela säsongen). Och det är nog många som drar sig för att betala 1000:- för spelet innan man prövat det. Runt 400kr är en mycket mer akseptabel prisnivå så sett för att få in en större massa. Och då är det större chans att sälja DLC’s om folk gillar det. Men ska bli spännande att se!
Funcom/ CE solgte da ikke 1 mill på en uke. Spillet kom vel i EA januar eller februar 2017 og full lansering på våren året etter. Tror de meldte 1 mill solgt i slutten av mai samme året.
Da ble CEO intervjuet i økonomi nyhetene på TV2. Om jeg ikke husker helt feil
Er vel greit å sammenligne med Remnant 2 som meldte 1mill på 4 dager og hadde peak CCU på ca 110k.
Var bare ute etter å få frem salgstall på CE. Ingen kritikk av at dere sammenligner med Remnant 2
Hvor mange platformer og butikker ble R2 solgt i?
Ser ikke helt at 150k spillere skal være så dårlig i pre-launch. Som nevnt over så koster gull- og sølvutgaven betydelig mer enn basisversjonen av Payday 3. I tillegg til at PS5 er utelatt så vil jeg tro det er begrenset med spillere på xbox så langt, gitt at mange vil ha gratis tilgang om 2 dager.
Et annet moment er at vi er tilbake omtrent på emisjonskurs.det burde normalt stabilisere kursen litt.
Min lille bekymring går er om spillet sin multiplayer støtte er god nok.
Flere har nevnt matchmaking. Det er klart looking for group på forum kan hjelpe de ivrigste,en del spiller med venner noen solo.men dette må på plass snarest
Qol improvements for de som spiller multiplayer tenker jeg generelt har forbedringspotensiale
Ja beklager! blanda det sammen med meldingen som kom etter en uke om 320k salg, og at alle kostnader var tjent inn. 1 mill i mai året etter var korrekt ja
Funcom: Har solgt over én million Conan-eksemplarer - E24 Børs og Funcom har solgt mer enn 320.000 eksemplarer av Conan Exiles – E24
Remnant 2 er vel det man kanskje kan bruke med sikrest tall pdd. Mellom 50k - 100k dagene etter release på steam må være innafor da?
Stealth biten på pd3 er skikkelig solid.
Altså, det folk klager på høres jo ut som noe av det som kan være enklere å fikse. Match making altså. Selve gameplayet virker ganske solid? Selv om ai-en i Half-Life virket smartere. Måten politiet kommer deg i gode posisjoner og deretter gjør svært lite ser bare dust ut. Muligens bedre på very hard eller overkill, men jeg tviler litt.