Men ett barn i barnehage og ett på skole med sfo er jeg fornøyd😂
Jeg tenker at vi kunne gjort mye mer for egen beredskap mtp krig og kriser. Når man leser hvordan Finland forholder seg til beredskap så blir jeg nesten sjalu!
Men ett barn i barnehage og ett på skole med sfo er jeg fornøyd😂
Jeg tenker at vi kunne gjort mye mer for egen beredskap mtp krig og kriser. Når man leser hvordan Finland forholder seg til beredskap så blir jeg nesten sjalu!
Skattelette på hele 200-400 kr for vanlige folk tør de nok ikke til neste år før valget i 2025
Da tipper jeg de pøser ut tusenlapper i lette og øker bunnfradraget i formuesskatten
En type skatt som aldri diskuteres, men som jeg syntes virker meget fornuftig, og som er relevant for dette forumet, er skatt på aksjehandler.
Med en mikroskopisk sats, på 0.1-0.3% per transaksjon, så hadde man fått bukt med den verste formen for algoritmedrevet aksjespekulasjon, som kun fungerer som støy i markedet og ikke bringer med seg noen som helst form for verdi. Denne type handel er direkte ødeleggende for aksjemarkedet.
Prosentsatsen på være så lav at det ikke går ut over langsiktige sparere, men kun fungerer som sand i maskineriet for ekstremt kortsiktige automatiserte investeringer.
UK har et lignende system med en sats på 0.5%.
Hvordan tror du det ville påvirket likviditeten og prisingen? Og hvilket handicap gir det selskapene sammenliknet med utenlandske selskaper?
Fondssparing ville blitt dyrere også.
Er ikke så sikker på det. Både dette forslaget til statsbudsjett og det neste skal konfirmeres av SV.
De som synes at statsbudsjettet nå er kjedelig, får nok mer å bite i etter de forhandlingene.
Jeg er redd noe slikt ville ha fullstendig tørket ut volumet i mange allerede ilikvide selskaper på OSE.
Tannløst, grått og visjonsløst.
Hvorfor sitte i regjering hvis man ikke bruker rollen til å dra Norge i en ( de oppfatter som) bedre retning?
Nå beskrev du Arbeiderpartiet veldig godt, det er viktigere med interne posisjoner enn å faktisk utrette noe!
De glemmer at 10% av befolkningen betaler 90 % av skattene.
Hvorfor ta livet av kua som gir deg melk.De som flytter til Sveits tar ikke bare med seg pengene, men også sin skaper evne/vilje.
Flere vil gjøre som meg selv som «var» bedrift eier. Kaste kortene fordi formue skatten gjør at du blir demotivert. Jeg har konkurrert og klart det bra vis a vis utenlandske konkurrenter i ca 40 år. Men, tilslutt ble jeg rammet av høydeskrekk når forskudds skatten skulle betales i to terminer i februar og mars. Ergo, solgte firmaene mine til Svensk oppkjøpsfirma. Sitter nå i Portugal og ser på NRK. Kaski sliper kniven sin og er klar til hugg. Siste ord er IKKE sagt. Kjære vene….
Regjeringen er sterk på symbolpolitikk.
Svak på konsekvenstankegang, visjoner og strukturelle grep
Regjeringen er ikke alene om det du beskriver i Norsk politikk, men de er spesielt utpregede eksempler på det.
Indeksfond utgjør en veldig liten del av omsetningen, en slik skatt vil i all hovedsak treffe alle de andre aktørene. Du har ikke feil, men kunne gjerne slengt på “bittelitt” foran “dyrere”. Da er poenget om likviditet mye viktigere. Oslo børs trenger ikke lavere volum, og indeksfond fungerer bare dersom andre aktører sørger for nok handelsvolum til å opprettholde rask prisoppdagelse.
Oi, hvilken overraskelse. Midlertidig økt arbeidsgiveravgift var visst ikke så midlertidig likevel. /s
https://www.dn.no/politikk/videreforer-men-endrer-midlertidig-arbeidsgiveravgift/2-1-1530574
Tydelig fra Tekna, men de er jo ikke de eneste som rammes av at det regjeringen sa var et midlertidig tiltak forlenges. Av alle mulige allierte er det SV vi nå får håpe at klarer overtale regjeringen til fornuft. Det finnes helt sikkert rom for å hente inn den samme summen kroner på en mindre skadelig måte.
Tekna-presidenten og åtte andre organisasjonsledere skrev en kommentar for noen dager siden: