Vi mangler også shitloads med folk/kompetanse, det er en grunn til at vi har artikler som dette:
Dette er forøvrig en varslet krise ifm OMT.
(edit: dette er bare toppen av isfjellet…)
Vi mangler også shitloads med folk/kompetanse, det er en grunn til at vi har artikler som dette:
Dette er forøvrig en varslet krise ifm OMT.
(edit: dette er bare toppen av isfjellet…)
Kan da ikke forvente at politikerne skal tenke heller da, bryr seg beng om gjenvalg hvertfall.
Det vil ganske enkelt føre til høyere kraftpriser i Norge enn andre land med bedre rammebetingelser. Hadet industri, det var gøy så lenge det varte.
Det er i det hele vanskelig å spore vekstinsentiver i statsbudsjettet. Næringslivet påføres bl.a. nye avgifter/skatter, og privatpersoner får inndratt mer av formuen sin gjennom bl.a. økt utbytteskatt og skatt på aksjer/fond.
Vedum åpner for å justere lakseskatten skriver finansavisen, vedum med sterkt forsvar av lakseskatten skriver NRK. Det er rally i lakseaksjer på børsen i dag, mange selskaper opp 5% og mer, det er tydelig hvilket perspektiv investorene tror på.
Finansavisen scorer vel høyere på troverdighet vil jeg anta.
SVs alternative statsbudsjett for 2023: Foreslår at utbytteskatten økes til 48% og at aksjerabatten i formueverdsettelse fjernes…
Slikt blir det investeringsvilje av!
Får investere i Bitcoin, der er det bare 22% skatt
Bedre å tippe lotto, der er gevinsten skattefri
Tar Eurojackpotten (og føste fly til Sveits) i morgen
Første gang jeg ser at Hegnar er bekymret for fjøs og traktorer.
Ja, helt utrolig. Sier jo sitt om hvor vanvittig skattegrepet som tas av sosialistene nå.
Med en gang tenkte jeg dette var et godt forslag, det er jo penger direkte til folket. Men så leste jeg svaret til Kvadsheim og han har et poeng, det hjelper jo ikke de som ikke har bolig
– Jeg synes ikke det er et godt forslag, sier siviløkonom og Luksusfellen-høvding Hallgeir Kvadsheim til E24.
Han viser til at blant de rundt 150.000 husholdningene som ifølge Forbruksforskningsinstituttet SIFO sliter økonomisk i dag, er en stor andel ikke boligeiere.
– Et slikt tiltak treffer ikke særlig målrettet, vil jeg si. Det er andre tiltak som vil være riktig for dem, så jeg mener man ikke bør øke på rentefradraget for å bruke den rammen på akkurat det tiltaket, sier siviløkonomen.
Velgerne vil ha dette… Kvadsheim forstår ikke at Demokrati er Flertallsdiktatur. De som er utenfor er i mindretall.
Ja, klart alle vil ha mer penger Men hvis målet er å få ned de økonomiske skillene og hjelpe de som trenger det mest, så er kanskje ikke dette veien å gå? Det er vel det som er poenget hans?
Merkelig av en sjeføkonom å komme med det forslaget der. Han sier også dette:
– Det blir det samme som å gi folk mer penger rett i lommeboken, sier sjeføkonomen.
Det er jo nøyaktig hva NB ønsker at IKKE skal skje… Han må da vite det?
Hegnar bruker ordet “stygt”, og selv om han er en mester i spissformuleringer, er det grunn til å være enig med ham i hva han ønsker å frem, nemlig at SVs forslag er oppskrift på flere Sveits-utflyttinger og mindre investeringsvilje.
Jeg liker dette forslaget fordi jeg har boliglån og gjerne tar imot mer penger. Er kjipt å bruke så mye av lønnen på lån. Gjør ingen forskjell egentlig da, siden pengene går til banken uansett via kurtasje.
Bare jeg som synes årets buddsjett er rimelig kjedelig.