Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stem: Hvilke selskap ønsker du ukentlige aksjonærlister for?

10 innledningsvis. Kan skalere opp ved behov, men jeg må sjekke interessen først :smile: Tror vi dekker behovene til ganske mange med 10.

9 Likes

Blir det lister som viser endring fra uke til uke, slik som @koe har laget for oss?

1 Like

HAHAHAHA
Litt mer beskrivende body

1 Like

Det har jeg lyst til å få til, men versjon 1.0 blir nok bare listene :smile:

1 Like

Hvordan kan ST gjøre dette for en svært rimelig penge når det her koster skjorta?

Hente listene på en måte som ikke er innenfor.

Det finnes flere måter å få lister på, men ikke hvor du lovlig kan distribuere dem.

4 Likes

Å få alle listene fra VPS koster 900 000 i året, ettersom selskapet bak ST omsetter for ca. 100 000 i året går jeg utifra at de får listene sine på en… utradisjonell måte. Som jo er litt artig når de har truet meg med advokat fordi noen av listene deres havner her inne, og skrevet at de har store kostnader knyttet til å få tak i lister…

17 Likes

Hvor mye koster det å få 10 lister slik som du har planer om?

Latterlig mye ;D

2 Likes

Hyggelig med så stor respons, 329 har stemt! Det var mer enn jeg forventet :slight_smile:

Status på prosjektet er at jeg venter på å få kontrakten tilsendt fra VPS, det var noen juridiske ting som måtte gås opp så det tar kanskje litt tid. Hvis alt går i orden der, vil jeg legge ut listene manuelt i starten til jeg får en helautomatisert løsning på plass. Jeg har fått god innsikt i hvordan @koe lager sine eminente lister, så håper å kunne få til noe like bra på sikt.

21 Likes

Da hadde jeg ikke vært spesielt redd for et søksmål fra ST:)

Blir bedre og bedre dette forumet her! :smiley::+1:

4 Likes

Status er fortsatt at jeg venter på signert kontrakt fra VPS :smiley: Ting tar tid, beklager det!

7 Likes

Er det de 10 øverste på listen vi får, synes poenget til @Pablo er meget godt.
Ettersom det er insidere som betaler for dette så synes jeg også at kun insidere bør få stemmerett.

1 Like

En kan jo snu litt på problemstillingen. Dersom de som ikke er insidere vil ha tilgang til listene de har stemt frem, så kan de jo bli insidere.

3 Likes

Vi fortsetter praten her: Aksjonærlister kommer snart! 🚀