Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stem: Hvilke selskap ønsker du ukentlige aksjonærlister for?

Hei!

Snart vil du kunne få se oppdaterte aksjonærlister for en del av de mest populære selskapene på TekInvestor.

Rettighetene til å distribuere lister koster skjorta, så de vil naturlig nok være (enda) et gode for våre flotte, smarte og attraktive Insider-medlemmer :slight_smile: :heart_eyes:

Listene vil vise topp 30 aksjonærer og bli oppdatert ukentlig.

Hvilke selskap ønsker du aksjonærlister fra?

Du kan stemme på inntil 10 selskap. Her har jeg plukket ut de som er i flest porteføljer, men si fra dersom du ikke fant alle du ville stemme på. Det er kun aksjer på Oslo børs vi kan få lister fra nå.

  • AKER.OL
  • AVANCE.OL
  • B2H.OL
  • BDRILL.OL
  • BGBIO.OL
  • BWLPG.OL
  • COV.OL
  • CRAYON.OL
  • DNB.OL
  • ELK.OL
  • EQNR
  • EQNR.OL
  • FRO.OL
  • FUNCOM.OL
  • HEX.OL
  • HUNT.OL
  • JIN.OL
  • KIT.OL
  • MEDI.OL
  • MOWI.OL
  • NANO.OL
  • NAPA.OL
  • NAS.OL
  • NEL.OL
  • NHY.OL
  • NOD.OL
  • NODL.OL
  • NOM.OL
  • PCIB.OL
  • PEN.OL
  • PHO.OL
  • PNOR.OL
  • SALM.OL
  • SBO.OL
  • SBX.OL
  • SSHIP.OL
  • SSO.OL
  • STB.OL
  • SUBC.OL
  • TEL.OL
  • TELO.OL
  • THIN.OL
  • TOM.OL
  • TRVX.OL
  • VEI.OL
  • YAR.OL

0 stemmegivere

Mer info kommer når listene er tilgjengelige.

Tusen takk for hjelpen :slight_smile:

Hilsen Jørgen

16 Likes

Savner PLCS, IOX og GIG på listen…?

1 Like
  • GIG.OL
  • IOX.OL
  • PLCS.OL

0 stemmegivere

SSHIP kan du fjerne. De er snille å oppdaterer sine lister ukentlig for top 20 iværtfall. Burde være nok :slight_smile:

2 Likes

Av en eller annen grunn ble avstemningen stengt, men den er åpen igjen nå hvis du ikke har stemt :slight_smile:

1 Like

Ettersom det er insidere som betaler for dette så synes jeg også at kun insidere bør få stemmerett.

Ser at det er en haug bingotekkere som stemmer. Hvem bryr seg om aksjonærsituasjonen der? Det er enten-eller og that’s it.

5 Likes

En enklere måte å gjøre dette på er å ta en liste fra den totale porteføljeverdien. Det vil da gi ett insentiv for at de som ønsker aksjonerlister holder porteføljen oppdatert og det er vel kun insidere som har tilgang.
Ellers synes jeg det er veldig bra forslag.

1 Like

Jeg bryr meg om Nano, som aksjonær der? Bryr meg katta om funcom, men klarer å ha forståelse for at andre kan ha interesse av det…

7 Likes

Er ikke biotek stort blant insidere også? Vi har jo tross alt en egen biotek chat

2 Likes

Listen reflekterer ganske nøyaktig porteføljene hos Insidere.

5 Likes

I bingotek er aksjonærlister fra uke til uke knekkende uinteressant spør du meg. Det er bare nice to have, og knapt det.

Sammenlignet med selskaper hvor aksjonærsammensetning faktisk er kursdrivende og dermed gir en verdi.

Skal man først bruke penger på noe sånn så bør det ha en verdi også.

I alle dager? Er vel like relevant å se hvem som selger og fyller på i biotek som i et hvilket som helst annet selskap?

6 Likes

Hvilken verdi?
for enhver aksjonær er det interessant om en større aktør entrer listene.
Det må jo være mye mer interessant enn å få et 3 dagers etterslep på hvordan aksjeposisjonen til ASP ser ut. Det vil allerede være gamle nyheter når det kommer via aksjonærlistene.

Pablo har mye testosteron :sunglasses: har er egentlig en skjønning :kissing_heart:

Pdx : For innsidere , eller for alle etter 2 dager ??

Kun Insidere i denne omgang :smile:

2 Likes

ok,takk for info.

Grunnen er at kostnaden er såpass høy for lister at hvis ingen vil være Insidere for å få tilgang til de har jeg ikke råd til å tilby de. Mulig det kan bli gratislister innimellom :smile:

2 Likes

Hvor mange selskap er det snakk om?