Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Kommer stadig inn nye svært gode anmeldelser, og trenden er positiv. I dag gis spillet ut!

Kursen dobbla seg første handelsdag synes jeg å huske. Det er ikke steam-lansering i første omgang i alle fall.

1 Like

Har du satt deg inn i strategien til selskapet, det er ikke basert på å få til en stor hit, men vil vokse gradvis med flere ben å stå på.

Unravel er en puslespillbrikke i et større spill.

Minst like spennende å følge med på Call of War og hva pengene de hentet skal brukes til.

Kan anbefale det innslaget jeg postet tidligere med ny teknik forvalter på swedbank robur.

1 Like

STILLFRONT: FANTASTISKT BRA MOTTAGANDE FÖR UNRAVEL - VD
12:26 STOCKHOLM (Direkt) Mottagandet av Stillfronts spel Unravel har varit fantastiskt bra, uppger spelutvecklarens vd Jörgen Larsson i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt. Unravel släpptes den 9 februari. Tyvärr har vi inga officiella försäljningssiffror ännu. När vi har det kommer vi kommunicera dessa, skriver vd:n. Unravel, som utvecklats av Stillfrontägda Coldwood och där Electronic Arts står som spelförläggare, finns tillgängligt för nedladdning till PC samt till spelkonsolerna Playstation 4 och Xbox One. Mats Torgander +46 8 5191 7915 Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Ligger som første spill på førstesiden på playstation store nå. En del kurstriggere som kan ligge i landskapet fremover: Unravel til android og ios, Unravel utvidelsespakker og etter hvert Unravel 2. Spennende tider.

1 Like

5 Stjerner på PSN og 449 User Ratings

4.5 stjerner på Xbox Store og 3843 User Ratings

170.000 besøk unravelgame.com
http://www.similarweb.com/website/unravelgame.com

Supremacy 1914 (gul), Call of War (rød) og Unravel game (blå)

3 Likes

Förväntningarna på Unravel smittade av sig på ägarbolaget Stillfronts aktie som blivit en kursvinnare, menar tidningen Börsveckan.

Tidningen har tittat närmare på spelbolaget Stillfronts aktie och ser en kursvinnare. Stillfront har fem företag i sin ägo, ett av dessa är Coldwood från Umeå vars spel Unravel lanserades denna vecka.

– Får man till en hit är dock potentialen stor även om det i Unravel-fallet är EA som äger rättigheterna till spelet. Coldwood får dock en royalty per såld enhet som kan bli god. Spelet har haussats rejält inför lanseringen och det är ett av få externt utvecklade spel som EA satsar på 2016. Stillfront spår att Coldwoods intäkter når 25–35 miljoner kronor i år, skriver Börsveckan

http://affarsliv24.vk.se/1636012/miljonintakter-spas-till-spelbolag-i-umea?mobil

1 Like

De har ikke gått ut med dette, så det blir bare gjetting.

25-35 msek har de guidet, men vi vet ikke hvor mye de må selge for å nå dette.

1 Like

Har fått grei mottakelse fra presse rundt 80 på metacritic (ikke dårlig, ikke helt fantastisk) men user score er bra.

F.eks 577 med 5 stjerner her nå

https://store.playstation.com/#!/en-us/games/unravel/cid=UP0006-CUSA02685_00-UNRAVELUNRAVEL09

3843 med 4.5 stjerner på Xbox

Metacritic user score 8.8/8.9

“Så vakkert at tårene rant!”

2 Likes

Joda, Metacritic-score er mer enn godkjent for min del. Men jeg frykter at det skal lide samme skjebne som “Brothers” fra Starbreeze. Et utrolig pent/bra/kort spill som nesten ikke selger noe.

Brothers har solgt over 1 million på steam i følge steamspy. Ikke så værst det da :wink:

1 Like

Vet ikke hvordan du definerer “nesten ikke selger noe” men Brothers har vel dekket utviklingskostnader + 6 MSEK (og SB har itillegg fått 500 TUSD for salget av IP). Må vel nesten defineres som brukbart for et spill med noen få timers gameplay ?

3 Likes

Hvor mange til sånn typ 10kr stykket tror du?

Sikkert en veldig stor andel som bare blir større fremover. Uansett tipper jeg 505 allerede har tjent inn de 500 TUSD de la på bordet for Brothers og vel så det. Jeg husker ikke helt nøyaktig, men jeg tror Brothers hadde solgt rundt 700K ved årskiftet i fjor.

Siden Brothers har så god metacritic/usercore, blir jeg heller ikke ekstremt overrasket om Brothers dobbler antallet solgte spill ila av de nærmeste 5 årene. Så selv om de selgest til bare 10 kr stykk så blir det fremdeles litt penger av det. I PD2 sammenheng er det vel uansett småpenger.

2 Likes

Enig. Nå verdsettes Starbreeze til P/E 90 så da forventes det vel også at overskuddet skal 5-10 dobles i løpet av kort tid, og da blir jo dette forsvinnende lite. Det er vel riktig for Starbreeze å fokusere på spillene som kan gi stor oppside.

Når det gjelder Stillfront så er det mer “mange bekker små” som gjelder og at flest mulig av spillene gir en god avkastning, men det er ikke planen at de skal bli blockbustere som Payday 2 eller som forhåpentligvis The Walking Dead også blir (men enda større). Derimot voksende overskudd hvert år som kanskje øker med 20% eller lignende er et bullish scenario her. Brothers hadde vært glimrende i Stillfront sin portefølje (eller RTG).

Strategien ser ut til å fungere og jeg liker framgangsmåten, men dette er jo noe helt annet enn Starbreeze (og Funcom). Så klart skal vi ikke se bort fra at de kjøper opp en Mojang i tidlig utvikling, men det er vel ikke veldig sannsynlig :slight_smile:

1 Like