Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

2 Likes
2 Likes

Hvor lenge ser du for deg å sitte på disse @holmes?

Så lenge den røde linjen ikke faller noe særlig mer

1 Like

Anmeldelser og markedsføring fra EA sitt enorme markedsføringsapparat vil forhåpentligvis gi et stort fokus på Unravel og Stillfront nærmere release. Spennende tider.

1 Like

Det har kommet en litt lunken analyse fra Börsveckan: “Stillfront har mycket att leva upp till”

“Skissar vi på att Unravel blir en hygglig succé i linje med Stillfronts prognoser så kan årets intäkter nå upp mot 90 Mkr och rörelsevinsten före avskrivningar 20-25 Mkr. Slår detta in värderas Stillfront till ev/ebitda 14 och p/e 30. Det är en hög värdering på vad som mycket väl kan vara ett toppår tack vare Unravel-royaltyn.”

Omsetning på ca 90 MSEK i år er det jeg også har kommet fram til i mitt estimat, men jeg mener de har tatt i veldig kraftig på kostnadssiden. Jeg tror jo på EBITDA på 42 MSEK (versus 20-25 i analysen) og EBIT 35 MSEK, og da har jeg slått til med kostnadsøkning på 20%.

Med P/E 15 blir market cap 450 MSEK og så kan vi legge til 75 MSEK på det som de tok inn i emisjonen og de kan da prises til 525 MSEK mot dagens 371.

Synes det er vanskelig å spå at dette er et toppår, de legger vel ikke ned Coldwood? Og de 75 millionene kan jo investeres i noe nytt som kan gi inntekter. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot at de ble sendt rett inn i Funcom, men det blir sikkert noe annet spennende :slight_smile:

3 Likes

Begynner å komme noen previews også, og det kommer en trial i morgen kveld på EA Access.

http://www.gamesradar.com/yarny-will-tug-your-heartstrings-and-test-your-brain-unravel/

2 Likes

Jeg har ikke sett noe, kanskje folk gevinstsikrer før lansering?

Det var også et voldsomt volum første dagen rundt disse kursene (70 SEK), kanskje mange som var med ned første runde ikke vil være med på en ny dipp.

Ja det rakner litt i denne nå dessverre. Sikkert noen som bare skulle være med på hypen til release, men likevel litt merkelig kursutvikling.

Preview av Unravel. Virker veldig positiv, gleder meg som en unge til det kommer ut neste uke!

2 Likes

Ja, nå bedrer kursen seg litt igjen. Vet du noen gode parametre vi kan følge med på? User Ratings på PSN og XBox store kanskje? Dessverre kan vi ikke følge med på Steam.

Ser at den har fått 3526 ratings på XBox One allerede.

Nesten fristet til å ta en liten post igjen, men Unravel har samme problem som TSW hadde. Har det ikke? Ingen release på steam i første omgang, kun EA. Men flere plattformer enn TSW.

Er dette work for hire?

Stillfront er jo mer enn unravel, står ikke og faller med dette spillet.

2 Likes