Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Jeg føler at SF har vært litt urutinerte i hvordan de har kommunisert med markedet i forbindelse med organisk vekst. Det begynte jo med at de ikke hadde organisk vekst i Q2 i fjor . De guider da at de forventer å vokse organisk i siste del av året men sier ingenting om at dette bare vil være midlertidig. De klarte å få gang på UA og vekst i siste del av Q4 men mange ble nok veldig skuffet når de sier at dette bare er fram til 1.feb hvor Super Free Games blir “organisk”.

Dette er vel også nok et eksempel på at man bør hente inn penger når man kan og ikke når man “må”.

2 Likes

Hadde funket litt bedre med emisjon når kursen var på 100+ ja. :see_no_evil:

Ser at aksjen har hentet seg rimelig bra inn. Veldig spent på om logikken min ble riktig. Dvs at emisjonen suger opp likviditeten i aksjen.

Det jeg lurer litt på er hvor mange av de som har blitt betalt i SF aksjer som blir med på emisjonen. Kan være det er en del tegningsretter som blir solgt.

Hvis man skal være litt positiv til SF så hadde de ca 950MSEK i free cash flow og net result på 596MSEK i 2021 . Guidingen er vel nå ca 5% organisk vekst i 2022 som helt klart burde vært bedre.

1 Like

Blir spennende å se hva som skjer når aksjen går ex retter, noen ganger faller det mindre enn teoretisk verdi på rettene fordi folk ser minus og kjøper på tilbud.noen nettmeglere justerer kanskje kursgrafen for å motvirke dette fenomenet

Ny ATH på steam i går kveld med 1143 spillere. I tillegg er det også satt ny ATH i går i både Call of War ( 799 spillere ) og Supremacy ( 646 spillere )

2 Likes

1 tr gir rett til en aksje eller 3 tr = 1 aksje?

Fant svaret:

Ten (10) subscription rights entitle to subscription for three (3) new shares in Stillfront.

Veldig spent på utviklingen her framover. Er jo flere fond som solgte en del i februar(kanskje for å ha mulighet til å ta noe i emisjonen ? ) og shortere har økt. Ser også ut som det fremdeles er fin utvikling for strategyspillene

1 Like
1 Like

Prøvde meg på en relativt stor overtegning og endte opp med hele 300 aksjer ekstra :wink:

2 Likes

3600 gratis kroner? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hehe blir kanskje mer hvis de får gang på veksten igjen :smiley:

2 Likes
1 Like

redeye sin kommentar til rapporten:

Stillfront Q1 22: Initial Take

“We expected to slightly increase our estimates on the back of the report while our fair value range should remain largely unchanged.”

For en nedtur kursmessig det har vært for SF en stund. Skal det aldri snu?

SF sier om organisk vekst:
“We reiterate our guidance of mid-single digit organic growth for the full-year 2022”

Shiit, har ikke fulgt med på denne. 80-85% fall fra toppen. P/E 13,6, P/S 1,9, PB 1,1. Nå er den bare 50% over der jeg solgte for noen år siden. :thinking:

4 Likes

Ja de har gått på en del smeller. Før Apple sine idfaendringer sa de blant annet at de var godt forberedt på endringene og ville håndtere dette bedre enn mange andre. Når resultatet er det motsatte så blir man jo skeptisk. Liker heller ikke hvordan de i lang tid snakket om at de ville vokse organisk fra slutten av 2021 for så å si at dette bare blir fram til 1. feb 2022 pga SuperFree.

Mange har også reagert på oppkjøpet av Jawaker hvor earnouten er 1x ebit for 2022 - 2026. Så vidt jeg kan se er det ikke noen cap på den. De har jo omtrent samme deal med Six Waves men der er det iallfall en maks sum på $100mill.

De må iallfall begynne å levere bedre enn de har gjort det siste året. Med dagens kurs er det jo heller ikke ønskelig å gjøre oppkjøp med betaling i SF aksjer og vet ikke om de er kjempegira på å gjøre en ny emisjon når man ser på kursutviklingen etter kjøpet av Six waves. Ting hadde jo uansett sett bedre ut hvis de hadde kjørt emisjonen før kjøpet av Six waves men det er jo lett å si i etterkant :slight_smile:

5 Likes
3 Likes

Så 6mill aksjer er litt over 1%, kurs rundt 20, dvs over 10mrd mcap…? Tenkte først at denne så billig ut nå men er jammen ikke sikker lenger.