Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Tror det kommer an på om de leverer på guidingen. Organisk vekst i Q1 var -6.8% og de guider ca 5% for 2022 . De sier også at de skal soft launche ca 30 spill i både 2022 og 2023 ( håper bare det ikke er ørten varianter av bitlife :wink: ) . Tror mange ikke forventer noen større oppkjøp fra de i år men de sier selv at med den cash flowen de har nå så har de kapasitet til å gjøre 2 oppkjøp på nivå med Six waves. De har en obligasjon på 600msek med forfall i år og før dette blir jeg ikke overrasket om de kommer med en ny ( og større ) …

Som gamer så er jeg litt spent på hva Coldwood holder på med. Det begynner å bli en stund siden Unravel 2 så bør vel se noe nytt fra de snart.

4 Likes
1 Like

Ser ut som om Call of War får samme oppgraderinger som Supremacy fikk for en stund siden :

1 Like

“Stillfront’s positive momentum accelerated in the second quarter of 2022. Net revenues grew by 31 percent to 1,811 MSEK and free cash flow for the last twelve months grew by 18 percent to 1,016 MSEK. The organic growth amounted to 1 percent in the quarter, which is an improvement by 8 percentage points compared to the first quarter. "

Stillfront Group’s Interim Report April – June 2022 – Stillfront Group

4 Likes

Galahad 3093 har EA release i morgen :

1 Like

FINANCIAL HIGHLIGHTS Q3

Net revenue of 1,787 (1,311) MSEK, an increase of 36 percent
Net revenue increased by 1.4 percent organically
EBIT of 250 (243) MSEK, an increase of 3 percent
Adj EBIT of 518 (433) MSEK, an increase of 20 percent. Adj EBIT margin of 29 (33) percent
Items affecting comparability impacting EBIT amounted to -8 (-20) MSEK, mainly driven by costs for share-based compensation programs. Amortization of PPA-items amounted to -260 (-170) MSEK
EBITDA of 660 (499) MSEK, an increase of 32 percent
Adj EBITDA of 668 (519) MSEK, an increase of 29 percent. Adj EBITDA margin of 37 (40) percent
Net result of 83 (129) MSEK
Net debt of 3,860 (2,654) MSEK and adjusted leverage ratio, pro forma of 1.5x (1.2x)
Free cash flow last 12 months of 983 (991) MSEK
Cash position of 1,350 (1,171) MSEK and 2,216 (3,449) MSEK of undrawn credit facilities

3 Likes

Og ned ca. 15%!
Kjøpsanledning?
Organisk vekst skuffer nok en del.

Redeye konkluderer med
"We are likely to slightly increase our estimates on the back of the report due to the stronger than expected FX-driven topline development while we expect limited changes to our valuation range. "

2 Likes

Fra Pareto

Disappointing organic growth, lowered guidance
Stillfront reported its Q3’22 report today, where we saw weaker than expected organic growth at 1.4% vs 9% expected. Adjusted EBITDA came in-line with our expectations while adjusted EBIT came in 5% and 2% lower respectively when compared with PAS and consensus. On the EPS level the numbers where significantly lower than expected, both from our and consensus side, where the adjusted EPS also came in weaker than expected. As a result of the weaker organic sales growth, the company said it will not be able to meet its previous guidance of mid-digit organic growth for FY’22. All in all, a weak report from Stillfront, where we would have expected the strong FX to offset the weaker mobile games market development YTD in 2022 for Stillfront. We expect a negative share price reaction following the report, TP SEK 29 (under review).

Takeaways from the report:

• Net revenue grew by 36% y/y to SEK 1,787m from 1,311m

• Adjusted EBITDA grew by 29% y/y and adjusted EBIT grew by 20% y/y

• The weaker adjusted EBIT margin y/y, down from 33.1% to 29.0%, was explained by higher amortization and greater direct costs due to a product mix more tilted towards in-game purchases

• UAC grew 34% y/y, making up 24% of sales in the quarter, and is expected to increase entering the seasonally strong Q4

• The company has continued to increase its spending on product (game) development, where it was up to SEK 257m from 143m y/y

• Q3, which is the normally the weakest quarter for Stillfront, was largely offset by positive FX this time, but our view is that we likely would have seen double-digit declines in organic growth if not for the positive FX

• On a positive note the company expects organic growth to improve in Q4’22, and the company also increased its operating cash flow before changes in working capital by 41% to SEK 549m, and has maintained more or less the same free cash flow on an LTM basis as for the previous 12-month period at SEK ~983m, which we view as positive given the greater amounts spent on game development over the past 12 months

• During the quarter Stillfront secured a loan facility of EUR 60m that it used to redeem its 2018/2022 bond a few days after the end of Q3’22

• All in all, a weak report from Stillfront in our view, where we would have expected stronger growth on the back of the strong USD and Euro despite the already known weaker development in the mobile games market YTD

Full rapport hos Pareto

1 Like

Nettoresultat er jo kuttet ganske kraftig (pga økte investeringskostnader). Men synes den ser ganske interessant ut igjen.

1 Like

Forrige emisjon var på 20 sek tror jeg og nå er vi nærme det nivået. Satt med en liten lyttepost med noen titallsprosent i pluss før rapporten. Nå er man omtrent i null igjen.

Lurer litt på om dette er en kjøpsanledning? Har blitt straffet hardt nå, den organiske veksten er en verkebyll for selskapet, ingen tvil om det.

Redeye senker kursmålet sitt med ca 15% bear case:

“we lift our discount rate and as such our base case is lowered to SEK45 (SEK53) while the new bull case and bear case stands at SEK62 (SEK74) and SEK31 (SEK34) respectively.”

3 Likes

Bear case +50% noen tar feil, markedet eller analytiker :thinking:

2 Likes

Vanligvis ville jeg sagt at analytikeren var på tur, men her vil jeg ikke avskrive at markedet er på tur her :stuck_out_tongue:

På et tidspunkt så var kursen 120 kr nå er den 21 kr. “Alle” som har kjøpt siden august 2019 er i minus på dagens kurs. Folk tilbake til juni 2018 er i minus. Det er jævlig negativt sentiment. Det gjør også at å gå inn nå ikke virker så aktuelt. Her kan man godt la momentet snu før man prøver seg, så SMA50 > SMA 200 og begge høyere enn kursen.

Det er leeeeeeeeeeeenge siden jeg har fulgt selskapet, så hadde måttet gjøre en grundig FA før jeg evt gikk inn. Jeg kjøpte på tilsvarende ca 5 kr og solgte på tilsvarende 9-13 kr. Ergrer meg litt at jeg ikke satt med på opp til 120 og solgte der :smiley:

I en periode med høy arbeidsledighet, så er jo gjerne spill greia. :slight_smile:

2 Likes

Hvis man er langsiktig tror jeg ikke det er noe “problem” å kjøpe på dagens nivå men ser ingen store triggere i nær fremtid. De sier at de skal softlaunche 15 nye spill hvert halvår og klart noen av de kan jo slå til. Føler uansett at man får veldig lite info om hvilke spill de har og kommer til å softlaunche. De var mye mer åpne om dette tidligere. ( Jeg har forresten aksjer i SF ).

Det begynner jo også å bli færre selskap som skal ha earnouts. 2021 var siste året for Storm8 og Imperia online og 2022 er siste år for Candywriter og Nanobit.

Kanskje begge tar feil ? :wink:

2 Likes
1 Like

Dette viser investorene at det faktisk er en risiko med å ha gambling-lignende mekanismer i mobil-spill.

3 Likes

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Pareto Securities sänker riktkursen för Stillfront till 24 kronor från 29 kronor. Rekommendationen behåll upprepas.

Det framgår av en analys.

Aktien stängde på onsdagen på 21:48 kronor.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt

Nedside på 17% her mener de

1 Like

Kanskje det er i dag man burde kjøpt hvis man skal eie SF ?

Ja si det.nå er sluttkursen i dag under siste emisjonskurs som var 20 sek.Pas sa i sin analyse at nedsiden var 17 prosent.redeye mente at denne nyheten i dag var av mindre betydning.usikker på om jeg vil ha denne i portisen igjen med lyttepost.følger litt med.

Ser ikke ut som om nedturen er over i SF. Kanskje kjøpsanledningen er nå? 3 sek lavere enn sist omtrent.

Var vel rundt 18.5 sist så 1kr til ned.