Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Da har Stillfront fått refinansiert gjelden som forfalt i 2022 og 2023. Obligasjonen som forfalt i år ble tidligere erstattet med lån fra Svensk Exportkredit. De har ikke sagt noe om renten på dette og når jeg spurte fikk jeg følgende svar :

“As for the term loan with Svensk Exportkredit, we have not communicated the loan terms. But typically, these types of facilities are done at more attractive rates than the 2018/2022 bond.”

2018/2022 obligasjonen hadde rente på stibor 3m + 500 bps .

Spurte de også hvordan det gikk med Kixeye og en eventuell rettsak og fikk følgende svar :

“Stillfront has filed a motion to compel the Delaware lawsuit to arbitration, as per the agreed dispute resolution clause set out in the Kixeye merger agreement. Stillfront’s motion was granted by the judge and consequently, the entirety of the lawsuit has been stayed in favor of arbitration.”

3 Likes
1 Like

Ok utvikling i Albion Online etter de kom med Albion East 20 mars.

2 Likes
2 Likes

"A free-to-play digital collectible card game set in the 41st millennium, Warpforge will bring together all the major factions of the Warhammer 40,000 universe as digital cards for players to collect and do battle with in brutal and fast-paced skirmishes. "

https://store.steampowered.com/app/1985170/Warhammer_40000_Warpforge/

1 Like

Etter å ha fulgt aksjen fra den spede begynnelsen synes jeg det ser ut som et spennende nivå å kjøpe seg inn igjen i aksjen her rundt 16-17 kroner, men nøler litt med å trykke på kjøpsknappen siden selskapet er såpass nedsyltet i gjeld. Hva tenker dere om denne aksjen fremover @nofun og andre? Kostnadene for å betjene gjelden bør vel stige kontinuerlig her, samtidig ser jeg at de har kjøpt aksjer i markedet (dette burde kanskje gått istedet til å betale ned på lån?), men mer positivt har vi et par innsidekjøp den siste tiden (345 og 372 tusen fra to personer i styret).

1 Like

De aksjene de har kjøpt har de brukt til å håndtere earnouts så føler det har vært bedre for aksjonærene enn om de skulle trykket opp nye aksjer. De har mye gjeld men så langt har de ikke noe problem med å håndtere den(+earnouts+tilbakekjøp av aksjer) og det har også gått greit å få satt nye obligasjoner. De har 1 obligasjon på 1000MSEK som må refinansieres neste år men tviler på at det blir noe problem. Hvis jeg ikke husker feil er earnouts for neste år 500MSEK(300 cash + 200 aksjer) lavere enn de har vært i år så blir jo enklere å håndtere earnouts framover. Tror earnouts for 2025 er på nivå med 2024 mens det for 2026/2027 (bare jawaker igjen da) blir en del lavere.

3 Likes

Obligasjonen som forfaller i 2024 har stibor+475 mens den nye har stibor+395.

1 Like
2 Likes
1 Like

Ser at Game Labs har enda et spill under utvikling ( de er jo ikke så mange så tar ofte litt tid før de får de ut ) :

image

I tillegg fikk de ut Ultimate General: Gettysburg på console i august :

image

1 Like

Virker ikke som markedet likte dagens rapport.

Nei de bommer jo nok en gang på det de guider selv om en del skyldes problemene i Albion.

1 Like

Jeg klarer ikke forstå hva https://www.redeye.se/research/950445/stillfront-continued-soft-growth-outlook mener her altså. Net income for 2023 estimert til 79 og P/E på 6,1 gir 481 MSEK MCAP. MCAP i dag er på 5-6 mrd… Det henger bare ikke på greit for meg.

https://x.com/InsynshandelSE/status/1717500936656978210?s=20

EDIT:

Og der kjøpte CEO 40k aksjer… Er jo kjekt at både CEO og CFO kjøper men de trenger helt klart noen gode releaser for å stoppe den dårlige trenden.

2 Likes

De har klart å få gang på Sunshine Island som nå ser ut til å være det spillet fra Goodgame som har størst inntekter. Er vel uansett et par andre studioer i gruppen ( f.eks Storm8 ) som burde komme med en OK release snart.

1 Like

Ser ut som om Storm8 kommer med et nytt spill nå :

image

Videreutvikling av Dream Garden Makeover/Restoration + fått med en kjendis ?

Det er fint at de skal spare en del og kombinert med reduserte rentekostnader(tror 1 prosentpoeng nedgang i STIBOR utgjør rett under 50MSEK / år ) kan det være de vil spare opp mot 250-300mill i året. Det store spørsmålet er fremdeles om de klarer å få gang på veksten.

3 Likes