Med profit warning og “sparking” av CEO så forventer man normalt at kursen skal ned. Når den går opp så viser vel det at det er en del som mener at CEO ikke var rett mann for SF lengre.
Hvor mye aksjer sitter han på? Prøvde å sjekke på hjemmesiden men de har allerede fjernet ham
Dypper tåa i Stillfront
Hvorfor? Trade fordi kursen går opp?
Flere ting, kursen er en faktor pluss at jeg ser en mulighet for at small - mid cap med underperformance mot indeks kan få revansj fremover (med vekt på kan - derav bare tåen). Så blir det spennende å se om ny ledelse og fokus på kostnader kan skape verdi for aksjonærene fremover.
Når man ser på 6 mnd grafen, så er jo dette et soleklart brudd opp fra trend.
Når man zoomer ut, så ser man at aksjen har hatt mange slike reversals som ikke har blitt noe av.
EPS på 1,56 TTM med noe tilsvarende som forecast iflg. Tradingview. P/E på 4,7?
Også ser man på dette:
Så skjønner jeg at jeg må lese regnskapet
Problemet er vel rett og slett at de er lastet opp med ekstreme mengder gjeld slik at hele driftsresultatet ble spist opp av rentene når de gikk opp.
Anleggsmidler for et spillselskap er ikke noe du får “solgt”, det er rett og slett spillene, så selv om det ser solid ut med 21 mrd i anleggsmidler, så er det ikke verdt mer enn det de klarer å dra inn.
… må kikke litt nærmere på det faktisk regnskapet, ikke bare på oppsummeringene, men gjelden og rentenivået er jo selvfølgelig årsaken til den ekstreme nedgangen i kurs. Spørsmålet er jo hva de har gjort i 2024.
Endel milliarder som skal betales om 12mnd+
Ikke noe kortsiktig lån/obligasjoner som skal betales neste 12 mnd
De kan ikke selge spillselskapene?
Ikke nødvendigvis til bokført pris nei, som vel var poenget mitt hvis det ikke kom klart fram.
Tror Stillfront hadde sett litt bedre ut hvis de ikke hadde kjøpt 6waves og ikke betalt earn outs fram til 2027 for jawaker. Virker uansett ikke som de har noen problem med å håndtere både gjeld og earn outs og tror de reduserte litt på gjelden sist kvartal samtidig som de har kjøpt tilbake aksjer.
Aksjene er kjøpt tilbake for å betale earnouts såvidt jeg kan se?
In the second quarter, 15,100,126 (2,956,510) shares were repurchased for a total of 182 (67) MSEK.
Shares repurchased in the first six months, in total 15,100,126 (13,441,510) shares, and 0 (4,769,026)
newly issued shares, were at the end of the second quarter used to settle earnout liabilities of 163
(336) MSEK. Additionally in the second quarter, 432 (621) MSEK of earnout liabilities were settled in
cash.
In the third quarter, 10,245,000 (0) shares were repurchased for a total of 80 (0) MSEK, and are
currently held by Stillfront to be used in the future to settle earnout liabilities.
Fant de to børsnoterte obligasjonene og de hadde litt under 8% rente som vel må sies å være bra for et selskap som Stillfront.
Det som er verdt å få med seg med Stillfront er at de er høyt belånt. MCAP er på 4 mrd men de har rundt 7 mrd i liabilities i tillegg, så enterprise value på rundt 11 mrd?
Ja og tror de skulle kjøpe aksjer for 40mill i dette kvartalet også.
Ja og de har ikke hatt noen problemer med å refinansiere ( til lavere rente enn den obligasjonen de erstatter). Føler de også har vært flinke til å refinansiere i god tid før forfall .
Fallende rente i Sverige vil jo være noe som gjør livet deres lettere også.
Ikke et fantastisk resultat for et selskap verdsatt til 4 mrd…
At user acquisition costs går opp mens inntektene går ned er vel ikke akkurat et godt tegn.
Når jeg kikker på selskapet, så sliter jeg litt med å se at ting skal bedre seg veldig de neste 12 månedene?
Ingen tvil om at de trenger noen nye spill som genererer bra med inntekter.
Eller slanke bort kostnader
Slanke bort kostnader vil fungere i en periode men normalt vil man jo anta at inntektene fra eldre spill før eller senere vil minske. De har jo sagt at de skal slanke bort kostnader og hvis man tar med lavere rentekostnader så vil jo ting se en del bedre ut men det forutsetter jo at man klarer å holde inntektene på dagens nivå ( eller aller helst øke de 10-20% ).