Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/03/02/stillfront-pareto-hojer-riktkursen-till-110-kr-101.html

4 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Stillfront har en stark pipeline där flera intressanta spel väntas nå marknaden under det andra kvartalet 2017. Dessutom finns ytterligare triggers i form av fler nya titlar från de Stillfrontägda spelstudierna Babel Games och Coldwood samtidigt som det kan komma ytterligare information kring Unravel 2.

Det skriver Pareto Securities i en analys daterad 2 mars där riktkursen höjs till 110 kronor från tidigare 101 samtidigt som rekommendationen köp upprepas, något Nyhetsbyrån Direkt rapporterat om tidigare på torsdagen.

Pareto lyfter fram de mycket lovande speltitlarna Siege: Titan Wars, Conflict of Nations och Heroes Adventure som snart (under andra kvartalet) är redo att lanseras globalt. Dessutom anser Pareto att sannolikheten för fler förvärv har ökat.

Efter en knapp timmes handel hade Stillfront stigit med drygt 3 procent till 89:50 kronor.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

3 Likes

Bra om kursen holder seg her over SMA50

2 Likes

Börsveckans fem köpråd

Insynsförsäljningar ställs mot att intressanta lanseringar väntar för Stillfront. Det krävs enligt tidningen en eller ett par lyckade lanseringar för att bolaget ska lyckas. Rådet blir att avvakta

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/03/06/borsveckans-fyra-koprad.html

1 Like

Rätt konstigt råd, tycker jag. Att ställa ett ägarbeslut mot fundamenta. Dessutom var det ju några institutionella ägare som gick tungt in i bolaget på 85 kr.

1 Like

För övrigt borde Redeye komma med sin uppdaterade analys inom kort.

Enig, Acacia er jo som seed funding, de skal ta exit og ikke ruge på aksjene i åresvis etter at selskapet er satt på børsen, og de kan fokusere på neste selskap som de kan utvikle og sjøsette.

1 Like

Precis. Jag blev för övrigt förvånad över rubrikerna i fredags: Acacia ”dumpar” alla aktier. Dumpar? Snarare en väl planerad försäljning till andra större aktörer.

1 Like

81.50 nå - hvor skal denne ferden stoppe?

Ser litt svak ut, men kan håpe på 80 kroner.

Hva mener du?

Er vel samme greia som i Starbreeze. Utålmodige aksjonærer. Siege: Titan Wars kommer snart, så får vi se hva som skjer :slight_smile:

1 Like

Funcom har jo 6.48 og Star b har 19, handles nå 3.15 og 16.50. Men synes 110 er ganske konservativt for Stillfront. Jeg synes den burde ligge nærmere 150.

Jeg skulle gjerne hatt mer kapital, mange gode kjøp kan gjøres nå slik jeg tolker det fundamentale.

1 Like

Jag trodde att Stillfront skulle ner till 84–85, så det här var mer än väntat. Men kanske vänder den upp nu?

Jag tror att Q2 blir fantastiskt bra för SF. Mot 150 kr? Ja, i alla fall under året.

3 Likes