Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Babil folkene? Det er ganske lett regning

De fikk 177924, 62273, og 115651, og så har de solgt 9931 og lånt ut 3476 og 6455

Jeg liker ikke innsidesalg. Samtidig er jeg enig med @holmes om denne:

@holmes takk! Er ikke alle som holder oversikt over slikt selv. De har mao bare solgt/lånt ut en liten porsjon av aksjene (5-6%)? Det er ikke noen stor negativ trigger. Jeg var litt beskymret for om de var i ferd med å selge seg ut… for å starte et nytt, konkurrerende firma. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ser ut som Star b chartet opp ned?

2 Likes

Nei egentlig ikke men synes timingen er litt rar med tanke på at Siege snart skal launches. Nå vet jeg lite om økonomien til disse karene og en gang må man jo selge litt også. Kan jo også tenkes at det faktisk er skatt man trenger cash til.

3 Likes

Vem vet, det är kanske första gången de får möjlighet att casha in lite grann.

1 Like

Kom ikke på listen selv men toppet iallfall i norge :stuck_out_tongue:

5 Likes

Intressant förresten att de tillkännager resultatet av den första säsongen, som ska pågå i två veckor, redan efter några dagar? Börjar det bli bråttom till launch? :slight_smile:

Er sesong 2 nå :slight_smile: Regner uansett med at de begynner å bli fornøyd med spillet og at det er derfor de kjører igang opplegget med 2 uker per sesong.

1 Like

Tror att säsongerna är ett smart incitament för spelarna. Och tvåveckorsperioder är nog rätt lagom.

2 Likes

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/03/17/stillfront-group-stillfront-group-ab-notice-of-extraordinary-general-meeting-18-april-2017-stillfront-group-ab-publ.html

2 Likes

Warranter til ansatte basert på kursen med premium etter Black and Scholes

" The warrants will be acquired against payment of a market value premium which has been established by the board of directors in accordance with accepted methods of calculation (Black & Scholes.)"

litt warrants ser det ut som

Resolution on a directed issue of warrants intended for incentive program (item 7)
The board of directors proposes that the general meeting resolves on a directed issue of not more than 299,189 warrants, each warrant entitles to subscription of one (1) share in the Company, entailing an increase of the share capital of not more than SEK 209,432.30 if all warrants are exercised. The purpose of the directed issue of warrants is to constitute an incentive for the group’s current and future key employees.

It is proposed that the warrants are to be issued on the following principal terms:

The right to subscribe for the warrants shall, with deviation from the shareholders’ preferential rights, be granted to the Company’s wholly owned subsidiary AB Coport 590 (under change to Todavia AB), reg. no. 559100-2893 (the “Subsidiary”), with the right and the obligation to transfer the warrants on market terms to current and future key employees within the Company or its subsidiaries that are considered to be of particular importance for the group’s development in accordance with instructions from the board of directors of the Company.

The number of warrants that each person within the respective category shall have the right to acquire is stated in the board of directors’ complete proposal which will be available in accordance with below. The board of directors of the Company will make the final decisions regarding allocation of the warrants in accordance with the framework stated in the proposal. The warrants will be acquired against payment of a market value premium which has been established by the board of directors in accordance with accepted methods of calculation (Black & Scholes.)

The board of directors further proposes that the general meeting approve the transfer of warrants from the Subsidiary within the framework of the proposed program.

Each warrant entitles to the subscription of one (1) share in the Company at a subscription price corresponding to 200 per cent of the volume weighted average price of the share from and including 3 April 2017 up to and including 18 April 2017. The subscription price may not be lower than an amount corresponding to the quota value of the shares in the Company.

Subscription of shares in accordance with the terms and conditions of the warrants may take place from and including 14 April 2020 up to and including 29 April 2020.

The increase of the share capital may at full exercise of the warrants amount to a maximum of SEK 209,432.30 distributed on 299,189 shares, corresponding to a dilution of approximately 4,8 per cent.

1 Like

Varför –5%? Inte pga. några warranter väl?

Sannsynligvis jo, fordi at i spill-aksjer er mange med kun for hypen og selger ellers. Nå er det ganske sannsynlig at neste spill blir lansert etter at konverteringsprisen på warrants er bestemt 18.April 2017. Da selger nok noen nå og kommer tilbake litt senere etter at prissettingsperioden er over.

1 Like

Tror det handler om at folk har misforstått innsidesalget.

Høres ikke bra ut når det står at styremedlem casher inn aksjer for 2.3 millioner (for den som ikke kjenner til historien).

1 Like

Det har varit en stor säljpost de senaste dagarna också som tryckt ner kursen. Kan det vara aktierna för Babil?

1 Like

Ja, mulig det er de aksjene som er lånt ut? Det er tydeligvis noen som ønsker å shorte aksjen.

2 Likes

Ble litt bekymra når jeg så den under 80 i dag. Trodde jeg gikk inn på fint tidspunkt når jeg kjøpte på 90 og så senere på 86. Men planlegger å være tålmodig her(selv om det plutselig kan feile…). Nå er det snart Siege: titan wars full launch og satser på elleville nedlastingstall :slight_smile:

2 Likes

Jo, men då passade någon på att köpa nästan hela dagsomsättningen, så det finns ett köptryck. Tror att detta är ett bra case. Har passat på att tanka kring 80–84 kr.

2 Likes

Volumet var jo helt klart størst rundt 81kr, ikke i dippen under 80kr.

Den lengre regresjonskanalen vil jeg si er brutt nå, mens støtten på rundt 80kr fortsatt holder.

Jepp! :smiley:

Jeg hadde tenkt å sitte ihvertfall til Unravel 2 slippes. En oppfølger til et kritikerrost spill burde få masse gratis PR med tilhørende godt salg. Oppfølgeren til en ukjent IP vil gjerne selge vesentlig bedre.

4 Likes