Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Noen som har fått med seg hvor mange streamers de hadde?

Någon av er norrmän som kan läsa artikeln om Skorstad? Han säger tydligen något om Stillfront (som han köpte och gjorde vinst på).

Ser de poster på Facebook og Twitter at de har passert 1mill downloads av siege.

8 Likes

Nice! Lurer på hvor mye de har brukt på reklame.

Høres bra ut, vet noen mer nøyaktig hvor bra dette er? Har vi tall på andre spill etc?

Jeg tror det er en grei start og har en mistanke om at de ikke brukte for mye av budsjettet i første runde. Regner med de ser an hvordan “første bølge” reagerer før de eventuelt gjør justeringer og kjører på videre.

Jeg har forresten startet som ny spiller på mobilen for å se hvordan det er å starte nå. Ser ut som om performance på mobil er bedre enn sist jeg spilte på mobilen.

7 Likes

Ja grafik och prestanda har blivit bättre med de senaste uppdateringarna. Spelet är väldigt snyggt för ett mobilspel tycker jag.

Är det någon som har koll på ungefärlig retention rate för spelet? Har stillfront släppt några siffror på detta?

Hur många monthly active users tror ni vi har på en miljon nedladdningar?

Er det kanskje noe i denne reviewen fra google play? Jeg kan skjønne at det er begrensninger, men å forenkle prosessen bør vel kunne la seg gjøre.

Jeg skal på ferie i morgen med liten anledning til å følge med og synes fallet var såpass stort på listene at jeg har valgt å redusere litt. Satt veldig tungt her og er fremdeles godt med hvis den skulle gå til himmels.

1 Like

Jeg skulle til å si at jeg luktet litt gevinstsikring av fallet fra dagens topp på 112 kroner til 103 kroner, også er det bare @Alex som skal på ferie! :smiley:

Hvis fallet i aksjekursen er en reaksjon på fallet på listene, så satser jeg på at de tjente penger på reklamekronene og at de bare kjører på om en liten stund.

1 Like

1 aktie omsattes på 112 kr, och inte var det heller många som drev upp kursen dit.

Kommer kanskje mer markedsføring etter denne patchen. Liker at de justerer martyr. Får man 2-3 av de er de nesten umulig å drepe.

4 Likes

Jeg lurer veldig på hvor lang tid det tar før de ser at reklame for å skaffe seg nye spillere lønner seg.

Jeg tror ikke spillet “selger seg selv”, ettersom google trenden er relativt kraftig negativ. Ikke at det betyr så mye. Jeg tror ikke de har kastet bort masse penger på å skaffe seg en million spillere på 11 dager ut at det går i pluss. Hovedsakelig vil det si at kostnaden for å skaffe seg en ny spiller og monetization av de spillerene er noe som kommer til å bli konstant tweaket.

Kort sagt: jeg tror reklamenivået vil holdes lav en stund til.

2 Likes

Føler heller ikke at markedsføringen rundt launch var noe særlig spesielt når man tenker på at de snakket om “markedsføringsbazookaen” for et par måneder siden.

2 Likes

Utviklingen på listene nå er ganske dårlig dessverre, jeg bruker App Annie, men på den andre siden er featuring/reklame ekstremt viktig for mobil-spill så med litt tweaking av spillet + mer reklame kan det fort snu.

1 Like

Synes ikke utviklingen er så verst jeg og grossing holder seg så vidt jeg kan se bedre enn downloads.

1 Like

Jeg er dessverre ingen ekspert på mobil-spill så mulig jeg tar feil. Downloads-pilene peker nedover, men grossing holder seg litt bedre.
Kjenner nok litt for dårlig til mobil-spill ift konsoll og pc. Burde nok ha fulgt litt mere med i G5EN siden jeg er aksjonær der og det er mobil-spill (for damer!) som er målgruppa.

Jeg føler de har fått brukbar respons ved bruk av minimalt med ressurser :grinning:

1 Like

Vet du noe om hvor mye de har brukt på reklame?

Jeg vet jo egentlig lite om hvor mye de har brukt så de kan jo ha brent av sykt med cash de få dagene etter launch. Følelsen er uansett at de ikke har gått veldig tungt til verks og det ser man på hvor mange spillere de har fått også. De hadde jo over 230k spiller i februar ( tror det var da de kjørte en presentasjon ) .

1 Like