Har samme følelse selv, men hadde vært bra å ha fakta på bordet.
Ännu ett uppköp. Omsättning 1,1 MEUR, 50% marginaler. Ingår i SF från juli. Q3 kommer att bli grymt bra.
Det kommande mobilspelet Football Empire som kommer i slutet av 2017. Ett strategispel för fotboll. Snyggt & smart.
Så, #98 av en million? The 0.01%
Hehe kunne nok vært litt høyere men har bare spilt på den nye profilen i de siste.
Den siste patchen er ute nå og blir interessant å se tilbakemeldinger på den. Liker at de har gjort noe med f.eks martyrstacking og at en del spells gjør mer skade mot titans.
Stadige fall i tallene, får håpe de snart kliner til med mer markedsføring igjen!
Grossing
Downloads
Kursen har jo også falt en del siden toppen. Jeg sitter på mine aksjer tror jeg. Jeg tror Stillfront kommer til å levere gode tall år etter år etter år. Skulle ønske aksjen kunne belånes, for det virker som et ganske trygt bet for meg.
Hur görs estimaten på grossing? Är det baserat på genomsnittsköpet per kund * antalet installationer? Bara Google/Apple och Stillfront kan väl veta hur det ser med in app purchases?
Vet ikke. Men utifra aksjekursen kan det se ut som at tallene er lavere enn forventet…?
Tallene henger uansett sammen med hvor mye som blir brukt på markedsføring/UA.
Grossing listene er jo bare hentet fra app store og google play og er ikke estimater, men så er det noen som forsøker å gjøre estimater på omsetning fra dette igjen og da går det vel på å ta kjente datapunkter og forsøke å kallibrere så godt det går. Men det er så klart høy usikkerhet i disse estimatene.
Litt review data for S:TW:
Et review som nok tar for seg alle 1-stjerners og 2-stjerners reviews. Tipper batteriproblemet er det mest kritiske å fikse, og de kunne nok justert P2W litt, så folk ble skikkelig hekta før de møtte paywallen.
Okay, first of all this game is pretty solid, I enjoy it a lot… but like any other similar games u need $$$ to open those chests to keep playing and progressing forward. If u dump $20 into it ull be fine. Now the battery issue is REAL! I open the app with 96% in the am, play it for 15 min while taking my morning dump… when I close the app my phone is down to 70% … how in the world is that possible? 20-30 min of play is around 50-60% of battery life drained… unacceptable imo
Men stemmer det at bruker så mye batteri som han sier ? Det gjorde nok det før men på en samsung s7 så bruker jeg nå ca 1% batteri per 2min.
Det er fra appannie, så det er vel iPhone? Hvis han ikke har en av de siste modellene, så kan det vel godt tenkes å stemme. Det var flere som klagde på batteri.
Det er jo samme hva 169/1018 reviews som er 1-stjerners, såvidt jeg så var det greit fordelt mellom p2w-klaging og batteriproblemer.
Ser ut som du har postet iOS reviews, men du finner også google play på appannie.
Må ikke være det Jeg tok en kjapp sjekk på 1 og 2 stars for siste versjon på både iOS og android og fant ikke noen som klage på batteri.
Synd de ikke vet hvordan ting funker…
Tilbake fra ferie og har litt mer tid til å følge med igjen.
Må si at Stillfront bruker obligasjonspengene veldig fornuftig. Det siste oppkjøpet er av et selskap som lager onlinefussballmanager.de (OFM). Oppkjøpet av OFM virker meget bra. 639 KEUR for 51% av et selskap som omsetter for 1.1 MEUR/år med ca 50% operasjonell margin, det er ingenting annet enn suverent.
Attpåtil; I tillegg til en co-publishing avtale av et nytt mobilspill fikk de i samme slengen en opsjon på å kjøpe 51% av dette selskapet og IP-en (footballempire.com) som lanseres senere i år, av samme gründer bak OFM. Synes dette spillet ser spennende ut
Kommer nok flere oppkjøp fra Stillfront ila de neste ukene