Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Får håpe du har rett :slight_smile: Uansett ikke dumt å gevinstsikre en gang iblant, noe jeg generelt er dårlig på. Ikke er jeg flink til å redusere tap heller :confused:

Jeg er flinkere på gevinstsikring en tapsbegrensning. :confused:

2 Likes

Fuckit, jeg prøver meg på en trade. Solgte litt nå på 118. RSI er nå lavere en forrige topp når kursen var på 115 kr, så da ser det ut som dette kan være toppen. Har nå ca halvparten av det jeg hadde på max.

Ser for meg scenarioet tegnet i rødt eller blått. Et siste scenario er jo at vi får breakout oppover herfra, men volumet ser ut til å være synkende sammen med RSI, så…

Får satse på at det er flere enn meg som ser samme trendkanal og at aksjen blir tradet etter det. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg har ikke solgt noe som helst. Satser på at det fundamentale veier tyngre enn det tekniske. Skal selge om et år.

2 Likes

Faren med å trade SF nå er jo at de har lovet en del spilllanseringer i Q4 + det er lenge siden siste oppkjøp :wink:
Jeg har uansett solgt ut det jeg kjøpte for ca 5 uker og ble ca 25kr i gevinst per aksje.

4 Likes

Og jeg er absolutt ikke negativ til den strategien. Sitter jo fortsatt med endel aksjer her.

Helt klart, og vi er fortsatt godt innenfor den veldig bratte trendkanalen oppover. Får satse på at hypen nå i forkant har vært såpass sterk at evt lansering blir antiklimaks? :stuck_out_tongue:

Da traff vi det chartet mitt ser på som “toppen” og avsluttet pent rett under fibonacci-motstanden.

… fy faen, jeg hadde tjent penger hvis jeg hadde handlet slavisk etter de to siste tekniske analysene for Funcom og Stillfront. Har ihvertfall klart å tjene greit på Stillfront da.

Har hatt god hjelp av svarene til @babyrage når det kom til det tekniske. :slight_smile:

1 Like

Stillfront har ikke kjempestor omsetning hver dag, ikke alltid lett å gå inn/ut med mye uten å påvirke kursen.

1 Like

Flytter folk penger fra Starbreeze til Stillfront? Ref: utviklingen fra 01.10.2017 til nå.
image
image

… Det er riktignok 10% så stor omsetning i SF som i Star

1 Like

Jeg kjøpte bittelitt mer SF på 119 idag. Kanskje er den lavere om noen dager, men da kan jeg kjøpe litt til. Tror den er mye høyere om 6-12 måneder.

2 Likes

Mulig brudd opp i dag

3 Likes

Det ser jeg helt klart ut som et brudd, men jeg synes det tekniske ser litt skralt ut.

Det er f.eks. divergens mellom RSI og kursutvikling
image

Volumet er også fallende:
image

Hadde helt glemt analysen gjort av Redeye: https://www.redeye.se/company/stillfront-group/561098/stillfront-group-towards-new-heights?utm_source=Cision&utm_medium=Stillfront%20Group%3A%20Towards%20new%20heights&utm_campaign=RSS#company-navigation

We have updated our forecast, added OFM to our projections and raised our Profitability rating. Our Estimated Fair value is increased slightly to 134 (129) SEK per share. We find the valuation of Stillfront to be attractive both on an absolute basis and in comparison to peers. We see no clear reason why the company should be valued at a discount.

3 Likes

En av årsakene til stigningen er vel at War and Peace: Civil War har gjort det bedre enn forventet, samt at ingen større eiere har tynget kursen med sine nedsalg.

Jeg ønsker riktignok et pust i bakken her mer enn velkommen ettersom jeg har solgt det meste jeg satt på :slight_smile:

1 Like

Kursen stiger på lavt volum… …er ikke det positivt? Ingen som vil selge.

Ikke så mange som vil kjøpe heller :wink:

EDIT: Jeg har foresten solgt ca 1/4 av det jeg hadde ( men 60% av det var kjøpt med tanke på at det skulle selges før qpresentasjonen ).

Lavt volum = lavt moment, som gjerne er et tegn på at en trend er i ferd med å snu - eller konsolidere.

1 Like

Har solgt litt over halvparten, og vurderer sterkt å selge resten hvis aksjen fortsetter oppover.

Sies jo at det skal lanseres 2-3 spill til i q4 så kan vel sikkert gå enda mer på nyheter denne.

1 Like

Har igjen 2/7 av det jeg hadde på max, solgte litt til i dag.
image

Sitter relativt greit i cash på zero-kontoen, men jeg har ikke noen gode kandidater akkurat nå.

3 Likes