Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

War and Peace er på 23 plass top revenue for android i kina. Det burde vel generere litt cash.

1 Like

Google Play tenker du på? Jeg ville ikke lagt så mye vekt i akkurat det. I Kina bruker bruker man stort sett andre plattformer.

Ser ut som at du traff ganske greit :slight_smile:

4 Likes

Ja, se der. Det var jeg ikke klar over. Lærer noe nytt hver dag her inne :slight_smile:

Hvis man selger flere ganger på veien opp, så burde ett av salgene treffe toppen? :smiley:

Spørsmålet blir hvor hard rekylen nedover blir. Jeg håper den blir hard fordi jeg har troen på selskapet og kunne tenkt meg at dette ble en trade, men når det ligger en analyse fra Redeye ute som sier at selskapet er verdt 134 kr, så er jeg litt skeptisk på om det kommer til å fungere. Worst case er at jeg går ut her med solid gevinst.

Hvis man kun ser på TA, så er det ikke usannsynlig at vi detter tilbake til ca 105 kr. Lengre ned enn det er jeg ikke så sikker på. Det er ihvertfall støtte på 100kr og 95kr. Lengre ned enn det tror jeg ikke vi får se.(Og dette skjer jo kun hvis bear-ene får overtaket, jeg er langt fra sikker på at det skjer)

EDIT solgte 1/7 til på 115,75, så da sitter jeg igjen med 1/7 av maxbeholdningen
Snittet på salgene min er 112,75, så får vi se hvordan dette går videre. Har jo troen på 134 kr i verdi for Stillfront, men satser på at vi får en tilsvarende dipp som de to forrige toppene på 100 og 115.

4 Likes

Jeg har ikke solgt og har lyst til å kjøpe mer, men tror jeg venter til etter rapporten. Er allerede ganske tungt inne her, har over 20 prosent av porteføljen i SF.

2 Likes

Bra rekyl opp igjen i Stillfront i dag, var nede i 114,25, nå oppe i 119.75 igjen.

EDIT 121,50 nå. Ser ut som jeg kan ha bommet på hva som blir toppen her, blir bra spennende de neste dagene. :smiley:

1 Like
4 Likes
6 Likes
3 Likes

Nytt spill ute for IOS og android

http://tiltingpoint.com/metagame-carbon-tapbusters/

edit: Er bare jeg som roter. Har ingenting med SF å gjøre. Da skal jeg slette appen fra telefonen umiddelbart :stuck_out_tongue:

2 Likes

Men det er vel ikke et Stillfront spill :

“Today Metagame, Carbon Incubator and publisher Tilting Point have launched Tap Busters as a free download for iOS and Android devices”

Tiltingpoint er publisher, og stillfront selskap, så det drypper nok noen penger på de og.
Ser forøvrig at det kom melding i morges om et annet spillslipp fra stillfront/babil games.

Tilting point er publisher på Siege: Titan wars men er ikke et Stillfront selskap.

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Stillfronts studio Babil Games lanserar på fredagen

  • den tredje delen i serien.

Nida Harb 3: Empire of Steel

Det framgår av ett pressmeddelande.

Lanseringen i dag avser Android. Lansering på iOS kommer att ske inom kort, skriver bolaget.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

Pokker ja, her er det jeg som roter, beklager. Bra noen følger med :slight_smile:

Sammanställning WaP

Sammanställt placering för WaP i USA (Google) eftersom det är den största marknaden för WaP och det som inbringar mest cash för spelet. Den vänstra stapeln är när vi kunde se revenue i siffror på både iOS och Android från Prioridata. Den slutade att fungera sista oktober. Det jag tycker är intressant att placeringarna går upp och ner precis som revenuen men det som är fantastiskt är att det är en kurva uppåt hela tiden. För mig ser det ut som att revenuen har ökat sen Prioridatas gratis version las ner :smile: Sjukt bra detta! Över förväntan.

Källa: Sensortower och prioridata

5 Likes

Til dere som fortsatt sitter fullt lastet i Stillfront, hva forventer dere av Q3-tallene i morgen, og evt guiding for Q4?

Redeye har heldigvis tenkt på dette for oss:

1 Like

Kvartalet juli - september 2017

Nettoomsättningen uppgick till 45,4 MSEK (motsvarande period 2016: 21,8 MSEK), vilket innebär en ökning med 108% jämfört med motsvarande period 2016. Rörelsens intäkter uppgick till 55,6 MSEK (29,8).
EBITDA uppgick till 19,2 MSEK jämfört med 6,8 MSEK under motsvarande period 2016. EBITDA-resultatet har förbättrats p g a avskriven skuld samt har belastats med förvärvskostnader vilket medfört en resultatförbättring med netto 2,0 MSEK.
Resultatet efter finansiella poster uppgick till 4,8 MSEK (5,2). Kvartalets resultat uppgick till 6,6 MSEK (2,1).
Resultat per aktie före utspädning uppgick till 0,50 SEK (0,07 SEK). Resultat per aktie efter utspädning uppgick till 0,50 SEK (0,07 SEK).
Under kvartalet fortsatte lanseringen av Siege: Titan Wars. I början på juli var produkten globalt featured av Apple. Totalt har produkten installerats av 1,8 miljoner användare per den 30 september.
18 juli genomfördes förvärvet av det tyska sportsmanagementspelet OFM. I samband därmed tecknades även ett förläggaravtal avseende Football Empire.
Stillfronts obligation noterades på Nasdaq STO Corporate Bonds 21 juli.
1 Like

Lavere omsetning, men høyere EBITDA enn det Redeye forventet.