Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Stillfront viser seg som et bunnsolid selskap og en ellevill vekstmaskin. Her skal det kjøpes mer!

Nå skyldes jo veksten i stor grad oppkjøp :wink:

Eps 0.5 er bra, men har ikke lest rapporten

Blir interessant å se utviklingen til Siege framover og siden “The Siege Engine” er gjort tilgjengelig for de andre studioene i gruppen kommer vi vel til å se flere spill av denne typen.

• Our global launch plan consists of marketing activities and product improvements into next year
• China mainland Android launch requires significant work e.g. to integrate with several Chinese Android stores
• Improvement of KPIs are made steadily to prepare for large scale User Acquisition and China Android Launch
The Siege Engine is made available to the other studios

• Siege grossed 1.2mUSD and were booked in our Q3 at 4.7 mSEK, which qualifies it as Stillfront’s largest grossing game and a core product
• The full global launch contains massive work for both us and our partners, which requires lead time
• As a consequence it is too early to draw conclusions of Siege long term potential

5 Likes

Fotball empire skal soft launches i 2017 og E-republik har et spill til de skal lansere i 2017, høres virkelig bra ut dette!
Samtidig sier de at pipen for 2018 overstiger lanseringene i 2017. Kan bli et spennende år.

2 Likes

Noen som har tatt seg tiden til å regne ut cash-flowen, sett bort i fra evt oppkjøp? Eller klart å finne ut hvor mye renter de la opp/betalte i Q3?

Det er jo ganske stor forskjell på EBITDA (19226 TSEK) og EAT (6631 TSEK) her, så da blir det litt ekstra interessant å se på cash flow/renter. Endel av oppkjøpene her er jo gjort opp med lån som skal betjenes.

MCAP er på 827219 TSEK ved 128,75 i kurs, og hvis man tar Q3s EAT * 4 = 6631*4, så får man P/E på 31. Det ser jo ut til at de leverer varene, så jeg antar denne vil gå ned over de neste kvartalene.

Rentene burde være greie å finne siden obligasjonen er på 110MSEK og renten er 3m stibor +7.5% :slight_smile:

3 Likes

1 915 TSEK, men negativ bidrag i forandring av arbeidskapital på -11 442, om du ser bort fra dette, blir det 13.4 msek.

Når det er sagt så ser det ut som de har fått tilbake 5.5 msek skatt.

2 Likes

Har du sett hva er denne forandringen i arbeidskapital for noe?

1 915 TSEK, men negativ bidrag i forandring av arbeidskapital på -11 442, om du ser bort fra dette, blir det 13.4 msek.

1915+11442-5500 = 7857 TSEK?

… Eller, det hadde jo vært normalt å betale skatt på dette?

Fyttefaen, regnskap er vanskelig å få noe klare svar ut fra et regnskap :stuck_out_tongue:

@Nofun og @Holmes setter ihvertfall veldig pris på svarene dere kommer med her, er ikke bare greit å prøve å finne ut av dette på egenhånd.

1 Like

Skatteposten hopper ganske mye mellom kvartalene i Stillfront, en mulighet er derfor å se på EBIT, dvs resultatet før renter og skatt (Rörelseresultat på svensk), men da må man måle mot EV, dvs market cap minus cash pluss gjeld.

Rullende EBIT 12 måneder er 20 330 TSEK og for perioden 10 043 TSEK.

Det er ikke det enkleste regnskapet å lese :wink:

2 Likes

Man kan vel ta tallet over og justere for Interest og evt tax? Nå hadde de ikke 110 MSEK i gjeld over alle 4 kvartalene, så la oss si at gjennomsnittlig, så var gjelden det halve, og -0,5 i STIBOR, så får man 3,35 MSEK i interest.

Siste 12 kvartaler, så får man da
EBIT 20330 - 3350 gir EBT 16980
EBT 16980 - 22% skatt gir EAT på 13244

P/E siste 12 måneder blir da 822401TSEK/13244 = 62

Det er priset inn ganske heftig økning i inntekter, men samtidig, de leverer varene, men det kan godt være prisen vi ser nå er “riktig”, dvs at det ikke nødvendigvis er så mye oppside igjen her.

Det som gjør Stillfront verdt risikoen er vel hvis ett av spillene deres blir en blockbuster, og de har ganske mange spill ute hvert eneste år.

2 Likes

EBIT var ganske dårlig Q4-16 og forventet å bli høy i år

1 Like

Noen som har prøvd å matche linjene her? var veldig mange gråtoner

3 Likes

Satt og prøvde selv, men var jo et evig kaos av gråtoner nedi bunnen der, som du sier. Ser ut som ledningskaoset bak kontorpulten min :sweat_smile:
Helt håpløst at de måtte ta med en grand total sammen med delsummene. Blir jo en håpløs graf.

2 Likes

Er det opplest og vedtatt at det er EAT man skal bruke som E’en i P/E?

Har sett litt forskjellig…

Tjah, det riktige er https://en.wikipedia.org/wiki/Earnings_per_share som i tillegg trekker fra “preferred stock” utbytte.

Jeg har ihvertfall aldri lest at man skal bruke EBIT eller EBITDA :slight_smile:

2 Likes

Oh well, der var jeg ute av Stillfront, har ikke vært lurt å følge salgene min hittil, men jeg er ihvertfall fornøyd med gevinsten her. :slight_smile:

Ikke troa på videre oppgang?

1 Like

Litt av greia her er vel at jeg har veeeeeldig dårlig erfaring med å sitte i spillaksjer som har gått veldig kraftig, hvor det prises inn kraftig videre vekst. Jeg tar nok derfor gevinst litt tidlig. Også mangler jeg automatisk stop-loss via Netfonds og “zero”-kontoen deres.

… Vi er vel også rett på kursmålet til Redeye, og de traff rimelig bra med estimatet sitt for Q3. Det blir interessant å se hva deres nye estimat blir etter dette. Jeg tror det har ganske mye å si for hvor aksjen går videre. Hadde jeg fulgt aksjen bedre, så burde jeg ha kunnet lage det nye estimatet selv og brukt det i tradingen, men jeg har rett og slett ikke oversikten.

1 Like

Okei :slight_smile: Takker for svar. Har vært nyttig med TA analysene dine i tråden her, så jeg håper ikke du forlater selskapet for godt :slight_smile:
Tror selv jeg lar innehavet mitt stå for nå og vil vurdere å gå inn med mer her om de fortsetter som nå.

  • Mange jern i ilden, og iværtfall 2 nye slipp på denne siden av året.
  • Siege i kina kan gå begge veier, men forretningsmodellen de har valgt lar de holde investeringene lave, samtidig som en suksess vil gi bunnlinjen et realt push.
  • De har ambisjoner om å vokse og finansielle muligheter til å gjøre det. De har visst med kjøpene i 2017 at de er flinke til å finne oppkjøpskandidater og begge har levert over forventning.
  • Flere slipp i 2018 enn i 2017 gir flere muligheter til å treffe med en virkelig blockbuster som kan ta selskapet til neste nivå.
2 Likes