Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Der røk deler av min posisjon på stoploss. Litt kjipt da jeg tror den går høyere, men greit at jeg lærer å gevinstsikre innimellom.

1 Like

Tror du er fornøyd med den om et par måneder. :slight_smile:

Går riktigt bra i USA! Nytt all time high för War and Peace på Android.

Idag ser det ut så här för WaP i revenueplacering i USA:
Overall : 250 Games: 225 Strategy: 45

Idag ser det ut så här för WaW i revenueplaering i USA:
Overall: 347 Games: 306 Strategy: 60

Hoppas ni inser vilken jävla hit War and Peace är!

Jag följde även revenue per dag när prioridata fungerade. Gratistjänsten la ner 31a oktober och de sista tio dagarna snittade WaP revenue någonstans mellan 4000-8300 usd… nu till det roliga:

Enligt min teori levererar den datan vi har sett från Prioridata inte i närheten av verkligheten.

  1. Jag följde Siege i Q3 och på Android/iOS och iOS i Kina drog man in runt 550000 dollar enligt Prioridata. Vi vet att de drog in 1.2 miljoner dollar i Q3 rapporten nu. En grov fel marginal.

  2. Vi vet att World at War drog in 18 % av 45.4 miljoner i Q3. Det är 8.172 miljoner. Jag räknar med att diverse plattformer drar 30 % och sen moms. Lägg på 40 % på den summan och World at War drog in 11.44 miljoner. Vi har sätt på prioridata revenue runt 4500-6800 usd per dag på WaW. För att komma upp i 11.44 miljoner på ett kvartal krävs minst 14000 usd per dag.

Resultat : WaP går galet bra!! Bättre än vi tror är mitt tips

6 Likes

image
Ganske kraftig divergens mellom kursen og RSI. Samtidig, den er fortsatt på 65, så veldig sterk.

3 Likes

En liten korreksjon idag, så fornøyd med at jeg fikk ut endel av posisjonen min før helgen. Er dog usikker på om jeg skal kjøpe meg inn igjen om den fortsetter enda litt ned. Som antzzo sier går WaP meget bra på android for tiden. ifølge sensortower ser det ut som WaP begynner å flate ut nå på 250-260 top grossing overall. Så snart desember er over oss vil vi få en oppdatering på estimert omsetning for november, og jeg blir ikke overrasket om denne er mellom 300k-400k usd. Tror spillet vil være det mest innbringende for SF i Q4 2017.

3 Likes

Hva tenker dere om Stillfront nå? Konsoliderer litt før fortsatt oppgang?
Og for dere som snakket om stadier, er vi fortsatt i stadie 2?

…jeg har ikke solgt noenting forresten. Kjøpte sist på 145.

1 Like

Helt klart stadie 2

Hadde forventet at vi gikk over i konsolidering/pullback for leeenge siden :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror også på videre oppgang. Angrer på at jeg ikke kjøpte tilbake litt på 143 her om dagen, men jeg følger med for ny inngang om det kommer.

1 Like

Opp i dag ? :wink:

5 Likes

150kr… Helt kurrant det ass.

2 Likes

Det hadde virkelig ikke overrasket meg hvis vi fikk en breakout oppover i dag. Har startet ganske sterkt i dag.

1 Like

Ikke si slik da @christian, håper på en pullback til 140ish før vi fortsetter opp igjen :slight_smile: Vurderer du ny inngang her eller er du ferdig med aksjen?

Jeg er fortsatt ferdig med aksjen inntil videre. Jeg synes ikke risk/reward ser så attraktiv ut, men det gjorde jeg ikke på 120 kr heller. :wink:

2 Likes


142,50 ser ut til å være et viktig støttenivå. Hvis det blir brudd på denne så er neste støtte 129,50.

2 Likes

Der røk den tydeligvis en del SL’er.

“det er dags för en rekyl” ned mot 110 -100 kroner tror han

43 minutter inn

2 Likes

31

4 Likes

Denne ble mer aktuell nå ihvertfall, må rebounde over 142,50 for at det skal bli et falskt brudd, hvis ikke er det støtte på 129,50
image

1 Like

Et litt større oppkjøp en jeg hadde forventet…

“Stillfront estimates that Goodgame Studios alone will contribute to the combined group’s net revenues and EBIT with EUR 120-130 million and EUR 25-30 million, respectively, in 2018”

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/12/07/stillfront-group-stillfront-group-ab-stillfront-forvarvar-goodgame-studios.html

5 Likes

Oi, ja det var ikke noe lite indie selskap.
Og vips så var Stillfronts MCAP 3mrd.
Angrer litt på at jeg solgte meg ut igår :frowning:

Utbytteselskap skal de også bli. 50% av netto overskudd pr år.

Estimert omsetning på minimum 150M eur neste år. målet er EBIT margin på min 30%. Sett bort fra rentekostnader og skatt og kun minimums målet deres hva gjelder omsetning og margin skulle vel det gi 7,5 kr pr aksje, eller regner jeg helt feil?

1 Like