Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

3 Likes

180 nå - ser ut som Tobbe fikk feil :slight_smile:

2 Likes

fulgte etter med stopploss å lå 5 kroner under kurs hele veien. plutselig har jeg ikke aksjer mer. var det lurt tro :face_with_monocle:

2 Likes

I svenske spill-aksjer spesielt har jeg inntrykk av et det er noen som kjøper stort på åpning etter gode meldinger for så å selge igjen litt senere samme dag. så det kan godt hende det var lurt ja.

2 Likes

er ikke misfornøyd med det. tror nok den vil komme ned på rundt 160ish området etter en liten stund nå. meeen kan godt ta feil. men kom uansett ut med 20%. 3 ganger mer enn det som var planen :slight_smile:

1 Like

Jeg solgte en tredjedel av SF aksjene mine i forfjamselsen idag…

3 Likes

Hørtes ut som en god ide? Deler av oppkjøpet gjøres jo med aksjer til 135 kr stk, så…

1 Like

I tvil men solgte 25% av SF i dag. Fremdeles godt med hvis den skal enda mer til himmels nå.

3 Likes

STILLFRONT GROUP
Stillfront Group: A unique deal (Redeye)
2017-12-07 15:59
Today Stillfront Group announced the acquisition of the German-based Goodgame Studios for a total consideration of EUR 270m. The company currently has more than 340 million registered users and a vast amount of active players. The purchased is financed through a tap issue of SEK 390m of Stillfront’s corporate bond loan and 16.87 million new shares to the founders of Goodgame, which is also the CEO and CSO. The purchase is a massive one, and the fit between the two companies seems almost perfect. We have updated our financial projections and the capital structure following the deal. We see significant value in the deal and view the price tag at almost a bargain level for this kind of company. We raise our Estimated Fair value, in Base-case, to 248 (173) per share. We expect that the combined Group will produce net sales of SEK 1529m and EBIT of SEK 312m during 2018, with increasing margins in the years after that, as the acquisition will create some additional costs during 2018.

1 Like

Bra jeg solgte alt med snitt på ca 115 da. :stuck_out_tongue:

Neste spill-aksje som gjør det bra kommer jeg til å selge for sent…

1 Like

Et tips i den videoen til @babyrage er å selge akkurat 50% av posisjonen så får du “rett” uansett hvilken vei det går.

Dessuten at det ikke er feil å kjøpe tilbake dersom man får nytt breakout senere.

1 Like

Det er er fin strategi om man ønsker ligge lengre i ett innehav hvor man tror det finnes mer oppside men ikke vill riskere for mye. Jag pleier hente ut 40-50% av gevinsten, eventuellt selge av min opprinnelige investering for å så eie aksjen risk fritt. Det er spesielt sant visst man eier en aksje som dobles. Då selger jag nest inntil alltid min opprinnelige investering. Og flytter siden ned mitt stopp til å sikre 30-35% av resterende.

2 Likes

Helt til du husker hva du gjorde i Funcom :stuck_out_tongue: Jeg mistet ca 80% av gevinsten i tswtiden ( nybegynnertabbe delux ) og har etter det alltid gevinstsikret litt på vei opp. Merker at det blir lettere å tenke mer enn 1-3 måneder fram i tid når man har realisert litt gevinst. Jeg pleier uansett ikke å selge alt hvis jeg tror selskapet står høyere om 6 måneder.

I SF så har jeg jo ventet på nytt oppkjøp(men ikke i den størrelsen de har fått til nå) og forstod egentlig ikke den voldsomme kursoppgangen uten noen store nyheter. Blir interessant å se utviklingen til SF det neste året. Må iallfall være litt spesielt for de å gå fra å være relativt små til å ha større omsetning enn både SB,PDX og THQ.

3 Likes

Det er en grunn til at jeg solgte for tidlig her. Men ja, bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.

Dette er jo et helt annet enn de har drevet med tidligere, så ikke helt godt å si hvor dette ender.

3 Likes

Jeg synes det var merkelig i dag at oppkjøpet gjorde at en stund var kursen oppe i 188 sek bare pga av dette. Og med kursmål fra redeye på nesten 250 sek så tyder det jo på et dette kjøpet var tidenes røverkjøp.

3 Likes

Det kan jo nesten sammenlignes med en IPO, og du ser jo hvordan THQ, PDX osv har gjort det siden de ble introdusert på børsen.

3 Likes

Synes du SF ser dyr ut på kurser rundt 180kr hvis du sammenligner med PDX eller THQ ?

1 Like

Jeg tenkte mer på at pga av et oppkjøp så skal kursen dobble seg omtrent over natta. Det tyder på at noen har solgt seg for billig,Men når man har sett hvordan svenske spillaksjer går, så kan sverige være stedet for spill-aksjer også utenlandske.

1 Like

Jeg tror det blir en bra deal for begge :slight_smile:

"Hur kommer det sig att det förhållandevis lilla Stillfront köper detta bolag?
"Det är ett elegant sätt för Goodgame Studios att ta sig in på börsen. Det fins inte samma förståelse för spelbolag på börsen i Tyskland. I Sverige har vi aktiva småbolagsinvesterare och en större förståelse för spelbolag”, säger Erik Sprinchorn.
Han anser att 2,7 miljarder kronor är ett bra pris för Goodgame Studios.
”Det värderar bolaget till mindre än tio gånger EBIT, vilket är ett mycket attraktivt pris för Stillfronts ägare. Priset är tre gånger Stillfronts börsvärde, men innebär att omsättningen mer eller mindre tiofaldigas”, säger han. "

4 Likes

Husk at de får betalt i aksjer

3 Likes