Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Synes du det er for lite ? :stuck_out_tongue:

Ja! Skulle absolutt kjøpt meg inn her igjen. Må bare finne ut hvor jeg skal frigjøre kapital.

Edit: Da fikk jeg realisert litt gevinst og sikter på inngang under 180. Ble både Fun og SF aksjer da jeg anser begge som safe bets for 2018. Samt en slump inn i ETH for the lols.

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Carnegie inleder bevakningen av spelbolaget Stillfront med rekommendationen köp. Riktkursen är 220 kronor.

Det framgår av Bloomberg.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

6 Likes

Noen grunn til at SF skulle være lavere verdsatt enn f.eks THQ eller PDX nå? Rent regnskapsmessig vil jo SF levere like bra som PDX, muligens litt bedre?

Håller med dig… det är lika ologiskt som att Funcom handlas till P/E 18 och svenska peers P/E 30-40… antar det tar tid för marknaden att förstå förvärvet av Goodgame.

1 Like

Ny analys ute av Analyst Group som i “upplaga 12” sätter base case riktkurs på 242 kr.

Köprekarna haglar:

Pareto 212
Carnegie 220
Börsveckan 222
Analyst Group 242
Redeye 248
Snitt 228,8 kr

5 Likes

"Nida Harb 3: Empire of Steel featured on Android

Stillfront’s studio Babil Games latest game Nida Harb 3: Empire of Steel expands on the successful launch with a featuring in the number one spot on the Google Play Store.

Babil Games, a studio within Stillfront Group, continues to grow the audience for Nida Harb 3: Empire of Steel. This is the third instalment of the highly successful “Nida Harb” franchise. Nida Harb 3: Empire of Steel is an engaging mobile MMO-RTS (Massively multiplayer online real-time strategy game). As its predecessors, the game is set with a modern warfare theme, where players are given their own command of a military base to build and train massive armies in a quest for world domination.

Nida Harb 3: Empire of Steel currently has the number one featured spot on the home page for Google Play Store in the MENA region.

“Nida Harb 3 is a return to form for Babil Games and the third instalment of our highly successful Nida Harb franchise. It is tailor-made to engage our dedicated player base, set with a modern warfare theme and deeply tactical. We are very excited by the player response since the launch and are looking forward to growing the game further”, MJ Fahmi, CEO of Babil Games comments."

5 Likes

Noen som vet hva GG hadde av cash på bok ved sammenslåingen?
Ser det i presentasjonen står en cashflow, men ser ut som det kun er bevegelse for 2017, ikke hva som faktisk er på bok.

Skikkelig usikker i denne nå. Er nært forestående rapport som mest sannsynlig vil se jævli bra ut. De er verdsatt ned på P/E=11 og har flere analyser som sier de burde ligge godt over 200.
Men. Det tekniske ser ikke heeeelt bra ut, og når markedet nå er veldig volatilt og negativt innstilt er jeg redd denne kan gå enda litt ned (uansett hvor ulogisk det høres ut).
Er i bunnen av trendkanalen nå, nærmer seg bunnen av skyen og SMA50. Samtidig er indikatorene i skyen alle negativ.
Ligger forøvirg å dunker på FIB 0,618 også.

GoodGame sitt nye spill Empire: Millennium Wars dukket opp på på US googleplay store i helgen. Spillet skulle lanseres ila Q1, så kan være starten av dette vi ser. Isåfall vil det nok komme en PM innen kort tid.

2 Likes

Pitchfork to the moon!

1 Like

CEO Jörgen meddelar att rapporten kommer 07.30 svensk tid imorgon bitti! Han mailade mig utan förbehåll och sa detta :smiley:

Stillfront går upp på scen 9.30 på Paretos gaming seminar samma dag. 1 timmas presentation.

http://www.paretosec.com/upload/files/Agenda_Pareto_Securities_Gaming_Seminar_2018.pdf

5 Likes

Vet vi om paretoseminaret streames?

Nei er vel konsensus så langt.

Ja det streames så da er det samme opplegg som i fjor.

Da skal jeg prøve å skaffe link, sender mail til pas ikveld

1 Like

litt presse

2 Likes

Rar konsensus.

Detaljer rundt streamen ligger i paretotråden.

Interessant å se tallene til SF+goodgame og sammenligne de med f.eks PDX sine. SF+goodgame har større revenue(1210msek vs 813msek) men dårligere marginer enn PDX(PDX sitter igjen med 264MSEK etter skatt mens SF+GG har 122) og er verdsatt ca 9.5milliarder mindre enn PDX. Er relativt sikker på at forskjellen ikke er så stor etter Q1 tallene.

3 Likes