Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Så, er PDX overvurdert eller Stillfront undervurdert? :stuck_out_tongue:

1 Like

Begge deler ? :wink: Hvis SF leverer som de guider for 2018 ( dvs revenue på 1300-1500MSEK) så tror jeg kursen skal opp. Skal PDX være verdsatt til nesten 14milliarder så tror jeg de spillene de kommer med i år må selge bra ( spesielt siden de har sagt at det sannsynligvis blir dårligere marginer enn de har hatt ) :slight_smile:

EDIT: SF har jo også planer om flere oppkjøp og ser man bort fra GG så tror jeg de blir større enn de andre de har gjort. På seminaret hos Pareto sa de nettopp at de ikke er fornøyd med markedsføringen til Siege og at de reforhandler avtalene. Regner med at med GG så har de bra kompetanse på markedsføring.

1 Like

Hehe ja, var bare det jeg leste på discord :stuck_out_tongue: Jeg var tydeligvis veldig feilinformert :smiley:

Har Stillfront noe stort på gang de 2-3 neste månedene? Eller rekker de å få en C-korrigering som går nedenfor B?
image

redeye

In our view, the reported figures were strong, and Goodgame Studios seems to make great progress. The outlook appears promising for the company with a very interesting 2018. We do not expect to make any more substantial adjustments in the coming research update regarding projections or valuation. Our Base-case today amounts to SEK 248 per share.

3 Likes

Hva tenker du om dagens fall på 3% @Alex? Rart når Redeye har er såpass positive?

Jeg skummet igjennom rapporten og skjønner lite av nedgangen. Mulig Rovio sin kollaps dro med seg SF. Muligens litt negative bemerkninger om Siege, men har ikke leste rapporten/presentasjonen nøye.

2 Likes

Da kan det muligens forklares rent teknisk. Som jeg kommenterte over, vi er muligens i en C-korreksjon og de går ofte lengre ned enn B-korreksjonen. Kanskje folk er redde for at dette er et nytt Starbreeze?
image

Fibonnaci støtter nedover: 163, 142, 124.
Støtte fra bunnen av skyen på 157 kr og stigende.


Ser ut som aksjen beveger seg veldig pent inne i skyen nå. Forrige bunn stoppet ca i bunnen av skyen. Utfra Redeye sin analyse, så tror jeg mer på skyen enn Fibonnaci-nivåene. Det blir tilsvarende styggere hvis den blir brutt over flere dager.

1 Like

Også mulig det var en pump og dump ifbm rapporten. Steg litt i forkant.

2 Likes

skal si meg skylding som en av ‘pump og dumperne’ i SF. KJøpte ganske tungt i forkant og solgte før rapport. Ser etter ny inngang nå.

2 Likes

burde vi opprette en roviotråd? kan være et spennende case nå etter gårsdagen

Blir interessant å se hva som skjer med Siege og markedsføring framover. Larsson sa jo at de ikke var fornøyd med Tilting Point ( og sky mobi? ) og holdt på å reforhandle avtalene.
Siege blir vel uansett et småspill sammenlignet med spillene til GG . Ser Empire har over 10mill downloads og nestet 1.3mill reviews på Google play. Big farm har over 1mill (på google play) siden launch i oktober og her blåste GG 65 MSEK på UA i Q4

1 Like

Ja jeg mistenker at ikke alle investorene har skjønt at SF er egentlig et helt annet selskap nå enn for kort tid siden.

3 Likes

Netto resultat pr aksje for 2017 ble 14.15 sek.
Hvis man tenker seg en P/E på 20, skulle aksjekursen dermed være på 280…
Er det jeg som tenker helt feil, eller ser den billig ut idag?

Dette er vel fullstendig uten GoodGames medregnet, så betyr det at markedet tror GoodGames delen presterer mye dårligere?

1 Like

Blir ikke P/E ca 30 på dagens kurs hvis man tar med GG ?

1 Like

Bouncet pent av bunnen på skyen:

Har du da regnet med GG sine Earnings og den totale børsverdien til SF/GG?

Er forresten sammenslåingen gjennomført? Så SF/GG er verdt 3,8 mrd sek?
image

På side 27 i Q4 rapporten ligger det proforma tall for SF+GG og der har de et resultat på 122MSEK. Der ligger også guidingen for GG og 2018 :

Goodgame guidance for 2018 unchanged
• Net revenues: 120-130 MEUR
• EBIT: 25-30 MEUR

1 Like

Takker! Da tror jeg at jeg skal holde meg unna Stillfront inntil ihvertfall det tekniske er positivt. De må oppnå kraftig vekst for å forsvare kursen og P/E 30, og det er ofte vanskelig etter en sterk vekstfase. Ref: Starbreeze.

1 Like

Helt enig med deg i at de må vokse men blir det ikke feil å sammenligne med SB ? Føler måten SF har vokst på ved å kjøpe selskaper som i utgangspunktet driver videre som før ( men de klarer alikevel å finne synergier mellom selskapene ) er ganske anderledes enn hva SB har gjort. SB har jo utvidet enormt i stockholm ( fra 50 til 200 ansatte ) samtidig som de har kjøpt opp diverse selskaper som for oss ikke alltid virker like gjennomtenkt.

2 Likes