Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Det er noe annet, men du kan ikke skalere uendelig med den metoden og fortsatt kunne ha en ledelse som gir gode synergieffekter. Jeg tenker modellen fungerer bra helt til den en dag ikke gjør det. Da må de lage litt mer systemer før de kan vokse videre.

Teknisk, så begynner det å bli litt morsomt i dag med rekylen. Er ikke umulig at dagens høyeste er nær toppen på skyen på 181,50. :slight_smile:

Jeg tenker det er større fare for at de bommer på et oppkjøp enn at modellen slutter å funke. F.eks Babil leverte en god del under forventet i starten men har truffet bra med det siste spillet :

• After a two weaker launches in Q1 and Q2, Babil refocused on core audience and core genre
• Levels during first weeks of February makes Nida Harb III the highest grossing Stillfront Core product
• Initial investment recouped in the first few weeks

SF kom med 7 nye spill i 2017 og på paretoseminaret sa de at de kom med flere i 2018 ( uten å ta med det som kommer fra GG ). Blir også interessant å se hva neste oppkjøp blir :slight_smile:

1 Like

SF (og også THQ) har så mange titler at jeg har vanskelig for å se at nedsiden er særlig stor hvis spill-markedet fortsetter å vokse og spillene holder i gjennomsnitt god nok kvalitet da.

Bomme på et oppkjøp er en risiko ja, men foreløpig har SF truffet meget bra med sine oppkjøp og de er nøye på at selskapene de kjøper opp skal tjene penger fra dag 1 innenfor visse kriterier. Tviler litt på at SF bommer. Sannsynligheten for bomkjøp av SF setter jeg ganske lavt.

4 Likes
2 Likes

Da får jeg litt å kose meg med i kveld.

Liker ikke å kjøpe selskaper med P/E 30 altså. Sliter skikkelig med det. :stuck_out_tongue:

Ikke uenig men med veksten noen av de spillselskapene har så skjer det utrolig mye på 1 år. Lurer faktisk på om PDX hadde P/E rundt 25-30 da jeg kjøpte de :wink:

1 Like

Hadde det vært sånn at det aldri hadde vært lurt å kjøpe selskaper med P/E 30, så hadde det ikke vært vanskelig. Problemet jeg har er som du sier at jaggu, et selskap verdsatt til P/E 30 kan ha P/E 20 året etter, men ha gått 200% samtidig.

3 Likes

Jaggu har det ikke blitt brudd ned av skyen og kursen nede i 153,20.

Ser ut til å være litt motstand på 150-ish kroner, men samtidig, det blir et flatbunnet rektangel, som ikke er den hotteste formasjonen…

2 Likes

… det er vel ikke usannsynlig at det påvirker Stillfront også.

Ja SF har også hatt en tyngre periode i det siste. Mobil-spill og browser-spill har fort en god del likheter. SF har begge plattformene.

1 Like

Toad falt også ganske mye idag. Blir som at all bio faller når et selskap feiler.

Alle blir litt redde fordi ikke all gaming går opp.

innsidesalg.solgt 25% ca.
direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Felix Faber, en av grundarna till spelstudion Bytro Labs som Stillfront köpte 2013, har sålt 75.000 aktier i Stillfront.

Det framgår av Finansinspektionens insynslista.

Enligt vad Stillfronts vd Jörgen Larsson uppger för Nyhetsbyrån Direkt ägde Felix Faber cirka 300.000 aktier i bolaget innan försäljningen som inbringade drygt 11,6 miljoner kronor.

Försäljningen var den första som Felix Faber gjort sedan 2013.

Felix har gjort ett fantastiskt jobb, han kommer att fortsätta på Bytro som tidigare, men någon gång måste man få sälja delar av sitt innehav, säger Jörgen Larsson till Direkt.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

3 Likes

Ouch. Får reelt bank nå stakkars Stillfront.

Det er vel først stygt teknisk hvis den avslutter under 151 kroner. Langt igjen dit.
image

2 Likes

Ser ikke så bra ut vha skyen, der har det vært brudd ned

Videre ned mao?

Det er virkelig på vippen. Det skal veldig lite til fra nesten helt negativt til positivt.

SÅ om man legger innsidesalget på topp, da snakker vi bankers.

Tjah, det var innsidesalget som vippet kursen ned i dag. Jeg blir først helt bear ved avsluttning under 151. :wink:

Melding, selv om den ikke var så forferdelig spennende. Virker som et direkte svar på innsidesalget igår.

STILLFRONT: BIG FARM: MOBILE HARVEST BÄSTA LANSERINGEN FÖR GOODGAME

  08:30
  PRESSMEDDELANDE

14 mars, 2018

Glada miner hos Goodgame Studios - mest framgångsrika lanseringen i studions historiaDet nyligen lanserade spelet Big Farm: Mobile Harvest är inte bara den mest
framgångsrika lanseringen i bolagets historia, men det är också med god
marginal det mest populära spelet jämfört med alla andra tyska mobilspel
lanserade de senaste två åren. Mer än 5 miljoner användare har redan
installerat Big Farm: Mobile Harvest på sin telefon. Och ännu viktigare, de
tycker verkligen om spelupplevelsen. Aktivitetsnivåerna vi ser är de högsta
vi sett från ett spel i lanseringsfasen. Den långa resan att bygga en sann
blockbuster har påbörjats med bättre momentum än Empire, Empire: Four
Kingdoms och Big Farm hade vid motsvarande tidpunkt. Nu tittar vi bortom
lanseringsfasen - mer tid och hårt arbete behövs för att Big Farm: Mobile
Harvest ska växa ikapp och om våra största spel, säger Kai Wawrzinek,
grundare och VD av Goodgame Studios.

Omedelbart älskat av spelare jorden runtInom bara ett par veckor hade miljontals spelare från hela världen installerat
spelet för att bygga och ta hand om sin egen gård och skapa kooperativ för
att hjälpa varandra så gott det går. Eftersom Big Farm: Mobile Harvest har
många möjligheter till samarbete, är ett stort och aktivt community nyckeln
till framgång. Vi är väldigt glada att se att så många spelare redan älskar
spelet. Vårt team kommer lägga till nytt innehåll kontinuerligt så att både
våra nya och erfarna bönder har spännande händelser och utmaningar att
tillgå, säger studiochefen Simon Andrews, vars team är ansvarigt för Big
Farm: Mobile Harvest.

Även den nyligen lanseradeTV-reklamensom sänts i flera europeiska länder har
tagits emot väl av tittarna.

3 Likes