Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Redeye har 258kr i sitt base case. ( 355kr bull , 258kr base , 116kr bear ).

3 Likes

Nice! :slight_smile:

Stillfront Group AB: Stillfront announces consent solicitation

PRESS RELEASE  

May 22, 2018

Stillfront summons bondholders’ meeting to adjust bond terms to reflect current operational status

Stillfront Group AB (publ) (“Stillfront” or the “Company”) today announces that it is soliciting consent (the “Consent Solicitation”) from holders (the “Holders”) of its outstanding SEK 500,000,000 Senior Secured 2017/2020 Bonds with ISIN SE0009973050 (the “Bonds”) to make certain amendments to the terms and conditions of the Bonds (the “Terms and Conditions”).

To adapt the Terms and Conditions of the Bonds to the Company’s current operational status, Stillfront proposes to make amendments affecting its ability to incur further debt. The purpose of the proposed amendments is to provide the Company with increased flexibility to optimally manage working capital swings whilst maintaining flexibility to make small- and medium-sized acquisitions. At the same time, in order to provide the Holders with a balanced proposal, Stillfront is proposing certain concessions in line with the Company’s communicated financial targets, and is offering to pay all Holders a consent fee of 0.075% of the outstanding nominal amount of the Bonds conditional upon the proposed amendments being approved. The Consent Solicitation will be made subject to the terms set out in the notice of written resolution issued by the company on May 22, 2018 (the “Notice of Written Resolution”) and the full details of the proposed amendments are contained therein.

The Consent Solicitation is held through a written procedure (the “Written Procedure”) and responses in the Written Procedure must be received by 12.00 CET on June 8, 2018 in order to be taken into consideration. Holders eligible to cast votes in the Written Procedure are such Holders which are registered in Euroclear Sweden’s debt ledger for the Bonds on the voting record date May 28, 2018. The Notice of the Written Procedure, including complete proposals for resolutions and voting instructions, will be made available on the Company’s website (www.stillfront.com) and has also today been sent by the agent to directly registered owners and registered authorized nominees (Sw. förvaltare) of the Bonds as of May 18, 2018 in the debt ledger produced by Euroclear Sweden. Any individual or company whose Bonds are held by a nominee must contact such nominee to participate in the Written Procedure.

In order for the Consent Solicitation to be passed through the Written Procedure a quorum of at least twenty (20) percent of the adjusted nominal amount must be reached and responses representing a majority of at least sixty-six and two thirds (66 2/3) percent of the adjusted nominal amount must approve the Consent Solicitation.

Following confidential discussions with the Company, institutional Holders comprising over seventy (70) percent of the adjusted nominal amount of the Bonds have already provided Stillfront with irrevocable undertakings to vote in favour of the Consent Solicitation. The outcome of the Written Procedure is expected to be announced on or before June 8, 2018.

Bondholders are advised to carefully read the Notice of Written Procedure in full for further details of, and information relating to, the details of the proposed amendments and the procedures for participating in the Written Procedure. This press release is for information purposes only and is not an offer to sell or a solicitation of an offer to buy any security. Bondholders should seek their own independent financial and legal advice, including in respect of any tax consequences, in relation to their participation in the Written Procedure.

Stillfront has appointed Carnegie Investment Bank as financial adviser and White & Case as legal adviser in conjunction with the Consent Solicitation.

For questions relating to the Consent Solicitation, please contact:

Carnegie Investment Bank: [email protected], +46 8 5886 87 67; or

Intertrust (Sweden) AB (as agent):  [email protected], +46-70-860 61 25.

For further information, please contact:

Sten Wranne, CFO
Phone: +46 705 851 258
[email protected]

About Stillfront

Stillfront is a group of independent creators, publishers and distributors of digital games - with a vision to become the leading group of indie game creators and publishers. Stillfront operates through nine near-autonomous subsidiaries: Bytro Labs in Germany, Coldwood Interactive in Sweden, Power Challenge in the UK and Sweden, Dorado Online Games in Malta, Simutronics in the United States, Babil Games in UAE and Jordan, eRepublik in Ireland and Romania, OFM Studios in Germany and Goodgame Studios in Germany. Stillfront’s games are distributed globally. The main markets are Germany, the United States, France, UK and MENA. For further information, please visit www.stillfront.com__.

Games

Stillfront’s portfolio includes games across multiple platforms. Unravel is a widely acclaimed console game developed by Coldwood in collaboration with Electronic Arts. Supremacy 1914 and Call of War are high-immersion war strategy games developed by Bytro Labs. ManagerZone is a sports management strategy game launched in 2001. DragonRealms and GemStone IV are MUD-style games with a very loyal player base. Siege: Titan Wars™ is a popular mobile game developed by Simutronics. Tank Storm and Admiral are mobile strategy games with very strong player bases, which are published by Babil Games. World at War: WW2 and War and Peace: Civil War are a successful mobile strategy games developed and published by eRepublik Labs. Online Fussball Manager is a leading sports management game. EMPIRE and BIG FARM are major brands operated by Goodgame Studios.

Nasdaq First North Ticker Symbol: SF
Certified Adviser: Avanza Bank, phone +46 8 409 421 20

This information is information that Stillfront Group AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out above, at 08.30 CET on May 22, 2018.

This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Stillfront Group AB via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180522.GlobeNewswire.HUG2194352

Stillfront Group AB: Stillfront tillkännager förfrågan om förändring av obligationsvillkor

PRESSMEDDELANDE  

2018-05-22

Stillfront kallar till obligationsinnehavarmöte i syfte att justera obligationsvillkor för att bättre reflektera bolagets nuvarande operationella position

Stillfront Group AB (publ) (“Stillfront” eller “Bolaget”) tillkännager idag att Bolaget efterfrågar godkännande (“Efterfrågan”) från innehavare (“Innehavarna”) av dess utestående SEK 500 000 000 seniora säkerställda 2017/2020 obligationer med ISIN SE0009973050 (“Obligationerna”) för att göra vissa justeringar av villkoren för obligationerna (“Obligationsvillkoren”).

För att anpassa Obligationsvillkoren till Bolagets nuvarande operationella status föreslår Stillfront att vissa justeringar görs av Bolagets möjligheter att uppta ytterligare skuldfinansiering. Syftet med de föreslagna ändringarna är att tillse att Bolaget får ökad flexibilitet för att optimera hantering av rörelsekapitalförändringar och bibehållen beredskap för små- och medelstora förvärv. I syfte att presentera ett balanserat förslag till Innehavarna, har Bolaget även valt att inkludera vissa framtida skuldbegränsningar i Efterfrågan, vilka är helt i linje med Bolagets kommunicerade finansiella mål, och erbjuder sig att till alla Innehavare betala en s k consent fee om 0,075% på utestående nominellt belopp givet att Efterfrågan godkänns. Efterfrågan görs i enlighet med villkoren som stipuleras i ett separat utskick om röstning genom skriftligt förfarande vilket distribuerats av Bolaget den 22 maj 2018, (“Utskicket”) och såsom beskrivit i sin helhet däri.

Efterfrågan genomförs genom s.k. skriftligt förfarande (det “Skriftliga Förfarandet”) och svaren i det Skriftliga Förfarandet måste mottas innan 12.00 CET den 8 juni 2018 för att beaktas. Röstberättigade Innehavare i det Skriftliga Förfarandet är sådana Innehavare som återfinns som registrerade innehavare av Obligationerna i Euroclear Swedens skuldbok på avstämningsdagen, den 28 maj 2018. Utskicket, inklusive fullständigt förslag till beslut och röstinstruktioner finns tillgängligt på Bolagets websida (www.stillfront.com) och har även skickats av agenten till direkt- och förvaltarregistrerade innehavare av Obligationerna per den 18 maj 2018 enligt skuldbok framtagen av Euroclear Sweden. Varje fysisk och juridisk person vars Obligationer innehas genom en förvaltarregistrerad ägare, måste kontakta sådan förvaltare för att delta i det Skriftliga Förfarandet. 

För att Efterfrågan ska godkännas genom det Skriftliga Förfarandet så krävs en beslutsförhet om åtminstone tjugo (20) procent av det nominella justerade beloppet och att röster motsvarande en majoritet om åtminstone sextio-sex och två tredjedelars (66 2/3) procent av det nominella justerade beloppet godkänner Efterfrågan.

Efter konfidentiell dialog med Bolaget, har institutionella Innehavare motsvarande mer än sjuttio (70) procent av det nominella justerade beloppet av Obligationerna redan tillhandahållit Bolaget med oåterkalleliga åtaganden att rösta för Efterfrågan. Resultatet från det Skriftliga Förfarandet förväntas annonseras senast den 8 juni 2018.

Innehavare ombeds att läsa igenom Utskicket, inklusive information relaterad därtill, i sin helhet och tillgodogöra sig detaljerna kring de föreslagna ändringarna och processerna för att delta i det Skriftliga Förfarandet. Detta pressmeddelande är endast skickat i informationssyfte och är inte ett erbjudande att sälja eller en förfrågan om att köpa värdepapper. Innehavare uppmanas att söka egen oberoende finansiell och legal rådgivning, inklusive skatterådgivning, med anledning av sitt deltagande i det Skriftliga Förfarandet.

Bolaget har utsett Carnegie Investment Bank som finansiell rådgivare och White & Case som legal rådgivare i samband med Efterfrågan.

För frågor rörande Efterfrågan vänligen kontakta:

Carnegie Investment Bank: [email protected], +46 8 5886 87 67; eller

Intertrust (Sweden) AB (som agent): [email protected], +46-70-860 61 25.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sten Wranne, CFO
Tel: +46 705 851 258
[email protected]

Om Stillfront

Stillfront är en grupp av oberoende utvecklare, förläggare och distributörer av digitala spel - med visionen att bli den ledande gruppen av indie-spelutvecklare och förläggare. Stillfront är verksamt genom nio näst intill självständiga dotterbolag: Bytro Labs i Tyskland, Coldwood Interactive i Sverige, Power Challenge i Sverige och Storbritannien, Dorado Online Games på Malta, Simutronics i USA, Babil Games i UAE och Jordanien, eRepublik Labs på Irland och i Rumänien, OFM Studios i Tyskland och Goodgame Studios i Tyskland. Gruppens spel distribueras globalt, och har sina huvudmarknader i Tyskland, USA, Frankrike, UK, och MENA. För mer information, besök Stillfronts webbplats www.stillfront.com.

Spel

Stillfronts portfölj inkluderar spel för en mängd plattformar. Unravel är ett omskrivet konsolspel som är utvecklat av Coldwood i samarbete med Electronic Arts. Supremacy 1914 och Call of War är krigsstrategispel utvecklade av Bytro Labs. ManagerZone är ett sportsmanagementspel som lanserades 2001. DragonRealms och GemStone IV är så kallade MUD-spel med en mycket lojal spelarbas. Siege: Titan Wars™ är ett populärt mobilspel utvecklat av Simutronics. Tank Storm och Admiral är mobilstrategispel med mycket starka spelarbaser, vilka förläggs av Babil Games. World at War och War and Peace: Civil War är framgångsrika mobil-strategispel från eRepublik Labs. Online Fussball Manager är ett ledande sportsmanagementspel. EMPIRE och BIG FARM är stora brands som drivs av Goodgame Studios.

Nasdaq First North kortnamn: SF
Certified Adviser: Avanza Bank, telefon +46 8 409 421 20

Denna information är sådan som Stillfront Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 22 maj 2018 kl 08.30 CET.

This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Stillfront Group AB via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180522.GlobeNewswire.HUG2194353

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Carnegie höjer riktkursen för Stillfront till 270 kronor från 220 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av Bloomberg.

Stillfront handlas kring 245 kronor på onsdagen, motsvarande en uppgång med 3,4 procent för dagen och med drygt 28 procent sedan årsskiftet.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

3 Likes

Tok en post her i dag.

2 Likes

Blir spennende 29. mai. Dette er den første kvartalsrapporten der Goodgames er skikkelig inkludert.

Interim Report January-March 2018
STILLFRONT GROUP AB (PUBL)
The Interim Period january - March 2018

Nettoomsättningen uppgick till 314,8 MSEK (motsvarande period föregående år: 250,5 MSEK), vilket innebär en ökning med 25,7%. Nettoomsättningen för Stillfront Group (exklusive Altigi GmbH) uppgick under första kvartalet 2017 till 30,0 MSEK, sålunda innebar nettoomsättningen första kvartalet 2018 en ökning med 949% jämfört med nettoomsättningen första kvartalet 2017.

EBITDA justerat för jämförelsestörande poster (se Not 5) uppgick till 106,3 MSEK (98,9), vilket innebär en ökning på 7,4%.

EBIT justerat för jämförelsestörande poster uppgick till 75,0 MSEK (77,6)
Resultatet efter finansiella poster uppgick till 67,7 MSEK (41,0 MSEK). Periodens resultat uppgick till 45,8 MSEK (26,2 MSEK).

Resultat per aktie före utspädning uppgick till 2,00 SEK (1,56 SEK). Resultat per aktie efter utspädning uppgick till 1,99 SEK (1,56 SEK).

Big Farm Mobile Harvest, Nida Harb III: Empire of Steel och War and Peace: Civil War genomgick global lansering under fjärde kvartalet 2017. Spelen har uppvisat mycket bra försäljning under delårsperioden med utmärkt tillväxt i Nida Harb III.

Empire: Millennium Wars lanserades globalt i slutet av delårsperioden. Empire: Millennium Wars är ett mobilt strategispel baserat på det mycket framgångsrika varumärket Goodgame Empire. Vidare lanserades Call of War för Android och iOS under delperioden liksom Conflict of Nations på Steam.

Förvärvet av Altigi GmbH slutfördes i januari 2018 varvid en emission om 16 868 623 aktier genomfördes samt obligationslån uppgående 390 MSEK gavs ut. Redovisningsmässigt betraktas förvärvet som ett omvänt förvärv, där Altigi GmbH är den redovisningsmässigt förvärvande enheten och Stillfront Group AB är den legala förvärvande enheten. Detta innebär att alla jämförelsesiffror till och med 31 december 2017 avser Altigi GmbH

1 Like

SF er latterlig veldrevet. Imponerende tall av Nida Harb og War and Peace. Solgte meg uheldigvis ut alt for tidlig i denne saken her.

1 Like

Liker at resultatet etter skatt i Q1 2018 er 50% større enn omsetningen i Q1 2017 :smiley:

3 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Stillfronts spelportfölj av kärnprodukter presterade något bättre än väntat i det första kvartalet inte minst tack vare en stark tillväxt för Niba Harb III och War and Peace. Det nyligen förvärvade Goodgame levererade strax under förväntan då de äldre Empire-spelen växte något mindre än väntat.

Det skriver Pareto Securities i en snabbkommentar på tisdagsmorgonen.

Stillfronts nettoomsättning på 315 miljoner kronor i det första kvartalet kan jämföras med Paretos estimat på 313 miljoner. Det justerade ebitda-resultatet blev 106 miljoner kronor och här hade Pareto räknat med 108 miljoner.

Paretos köprekommendation och riktkurs på 228 kronor är under översyn. På måndagen stängde Stillfront i 247 kronor.

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

http://globenewswire.com/news-release/2018/05/30/1513597/0/en/Stillfront-Group-AB-Football-Empire-launched-globally.html

"Football Empire launched globally

Digamore Entertainment GmbH (“Digamore”) is excited to announce the worldwide launch of Football Empire on iOS and Android. The mobile strategy game invites players from all over the world to play a unique mix of football manager and building strategy game, giving all soccer fans new opportunities for soccer simulation. Top coach Jürgen Klopp is the brand ambassador for Football Empire and will guide players into the fascination of football.

“I loved the idea of the game right from the beginning. I know what it means to start out on the football ground and work your way up to the top of professional soccer. That’s pretty much my own story” - Jürgen Klopp.

“I am very proud of my team and that we now are live globally. Football Empire has already built a small and loyal fanbase and this launch is the starting point for growing the fanbase and evolving the genre of football manager”, says Maik Dokter, founder and CEO of both Digamore and OFM Studios GmbH, a subsidiary of Stillfront Group AB (“Stillfront”).

Digamore co-publishes Football Empire together Stillfront. Stillfront has an option to acquire 51% of Digamore on a valuation of 3 MEUR."

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för Stillfront till 305 kronor från 228 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys.

Stillfront stängde på 260 kronor på tisdagen, en uppgång med nästan 2 procent, efter bolagets delårsrapport samma dag.

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

"BIG FARM: Mobile Harvest gets major content update

Goodgame Studios’ beloved BIG FARM franchise sees a massive update to its mobile title BIG FARM: Mobile Harvest this month, presenting the largest feature update so far. The update will provide players with the ability to develop and build their own in-game Café & Store where they can cook and bake delicious meals with their farm produce, as well as the ability to sell self-produced items such as perfumes and souvenirs.

“This update continues a trend of regular, relevant updates for the game that have allowed BIG FARM: Mobile Harvest to see continuous performance gains since its launch in Q4 2017” says Jörgen Larsson, CEO of the Stillfront Group.

“BIG FARM: Mobile Harvest continues to be a shining example of what a new game launch should look like for our company. Our ability to scale this game in a highly competitive market, combined with high quality updates for our players have resulted in significant revenue growth per quarter” emphasizes Kai Wawrzinek, CEO of Goodgame Studios.

“This update is huge for our growing BIG FARM Mobile community of 7.5 million players!” says Simon Andrews, who heads the studio responsible for developing the game. “I know our players will love the new Café & Store as it will give them even more opportunity to run their business and grow their farm”.

BIG FARM: Mobile Harvest’s big update will be supported globally by Google Play and will be accompanied by a major TV advertising campaign across 30 channels in Germany, Austria and Switzerland. In addition Goodgame has partnered with inSocial Media and Germany’s most famous and influential YouTube superstar ‘Bibi’, from Bibi’s Beauty Palace, who will be sharing and enjoying the BIG FARM: Mobile Harvest update with her 5 million followers."

1 Like
1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Gamingbolaget Stillfronts vd och grundare Jörgen Larsson och bolagets finanschef Sten Wranne har i början av juni sålt drygt 44.000 aktier respektive lite fler än 20.000 aktier i bolaget.

Det framgår av Finansinspektionens insynslista och bekräftas av Jörgen Larsson för Nyhetsbyrån Direkt.

Jörgen Larsson försäljning inbringade cirka 11 miljoner kronor. Sten Wrannes avyttring var värd cirka 5,1 miljoner kronor.

Jörgen Larsson lyfter fram att det finns, och har funnits, få tillfällen för insynspersoner i Stillfront att sälja aktier.

Det måste finnas en möjlighet även för grundare och bolagsledningen att köpa och sälja aktier. Vi ska investera i annat och gör en viss omfördelning av tillgångarna, säger Jörgen Larsson till Direkt.

Jag vill även betona att vi inte hade sålt en enda aktie sedan det grundades 2010, någon gång måste man få sälja på åtta år. Vi har större exponering nu än vad vi hade före noteringen då vi båda köpte aktier, fortsätter Jörgen Larsson.

Du säger att ni ska investera i annat - i vad?

Det kommer att jag berätta om det är relevant för allmänheten. Jag kan bara prata för mig, och inte för Sten, men jag har olika intressanta idéer som jag kanske återkommer till när tiden är mogen för det. Det är naturligtvis inget som har med spel att göra. Det finns ingen bättre spelinvestering än Stillfront, svarar Jörgen Larsson.

Jörgen Larsson ägde nästan 210.000 aktier i bolaget före försäljningen enligt uppgifter på bolagets hemsida. Han äger även 60.000 warranter.

Sten Wrannes ägande uppgick enligt bolagets uppgifter till cirka 67.000 aktier samt 40.000 warranter.

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

EDIT: https://youtu.be/YiXe3HmRvWg?t=6605

2 Likes

Flott nyhet, synes det er merkelig at man ikke hyper spillet i litt tid i forveien slik 90% av andre gjør. Spennende å se hvordan dette sjakktrekket fungerer mtp salg.

1 Like
3 Likes
1 Like