Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Storebrand (STB) Småprat

Ferske aksjonærlister viser at øyelege og storinvestor Ole Morten Halvorsen i løpet av forrige uke kjøpte aksjer for rundt 37 millioner kroner.

Det største kjøpet var i Storebrand med 535.000 aksjer til rundt 32,5 millioner kroner.
Halvorsen har ifølge aksjonærlistene nå en posisjon på 5.494.000 aksjer i Storebrand, med en verdi på rundt 335 millioner kroner som gjør han til 13. største aksjonær i selskapet.

Medieskye Halvorsen har gjennom høy belåning på sine investeringer tjent seg søkkrik de siste årene. Ifølge Kapitals liste over Norges 400 rikeste har Halvorsen en formue på hele 1,30 milliarder kroner.

Storebrand ASA: Notice of transaction

1 Like

57,60 hmm kan vurdere meg på en 30% trade her. Selge på 90 om 1-2 år?

1 Like

30% ???

1 Like

Må du være så nøyen på det da? Si ca 30-40% da. :blush:

1 Like

Tja, eller godt over 50% kan man kanskje også si…

1 Like

Uansett, det var der Middelfart og Trøim solgte. Det var mest derfor jeg sa 90. Ikke fordi jeg tenker så og så mange prosent. Men jeg skjønner at for noen så er det litt viktig at tall harmonerer og sånn.

1 Like

STOREBRAND ASA: Change in executive management

1 Like

Renteregulering

1 Like

Storebrand ASA: Notice of transaction

1 Like

Renteregulering

1 Like

Ikke veldig spennende aksje som mange her følger med på, men har kjøpt litt, mest fordi den ser ut som det bunner teknisk på weekly rsi, samt falling wedge på daily.

Nordea har også gjentatt kjøp, forhåpentligvis går det snart veien
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/02/6952007/nordea-kutter-i-storebrand-er-fortsatt-bull

1 Like

merk mine ord folkens…skulle markedet dra STB ned til 10,- en vakker dag,så er det bare en` ting å gjøre…

LAST OPP!

:calendar::thinking:

Noen som vet hvordan det ligger an med neste utbytte?
Vurderer Storebrand, men har avventet inngang inntil videre.

så et estimat fra et meglerhus at det ser ut som om vi får 3,- igjen… :unamused:

men er positiv til minst 5,- ila 2025 :hugs:

1 Like

Takk for svar @pleximus83. Hvordan ofte er utbyttene generelt i Storebrand, en gang årlig?

1 gang i året ja :+1:

1 Like

De har guidet 3 kr

1 Like

STOREBRAND ASA: STOREBRAND LIVSFORSIKRING AS - SUCCESSFUL PLACEMENT OF NEW TIER 2 BOND ISSUE

1 Like

Hva betyr egentlig dette?