Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Storebrand (STB) Småprat

har ingen aning :sweat_smile:

…det ser ut som om at de har fått erstattet et gammelt obligasjonsfond med et nytt,som utgår 16. september 2024,dette for å møte solvensreglene gitt av EU.

hørtes dette korrekt ut,-jeg kan innrømme at jeg er ikke helt stødig på engelsken,-spesiellt på det tekniske innen finans… :grimacing:

2 Likes

Ikke værst :slight_smile:

Har ca 62 som target (må nok sikre litt på veien) handler rent teknisk, har ikke snøring på det underliggende.

Gå og legg deg Thor Christian Jensen !!

:wink:

1 Like

Storebrand ASA: Meldepliktig handel

1 Like

“Storebrand er førstevalget” :hugs:

1 Like

Noen som har en ca tidslinje på STB, i forhold til utbytte? Snakkes jo om 2020/2021, men at solvidens må opp i 800.

1 Like

det vil komme ekstraordinære utbytter ved solvensgrad OVER 180%…

2 Likes

STOREBRAND ASA: Invitasjon til resultatpresentasjoner

1 Like

STOREBRAND ASA: Invitation to Result Presentations

1 Like

Og solvensgrad over 180% skjer vel neppe med det første all den tid trenden er negativ for denne

Q3 18: 169%
Q4: 173%
Q1 19: 173%
Q2 19: 167%

1 Like

ja,altså nei,linjalmetoden fungerer nok ikke så effektivt i praksis,-men dette er nok noe som vil utvikle seg etterhvert som selskapet holder stø kurs mot de effektene de jobber mot i årene fremover.

1 Like

Usikker. Hvordan slår stigende renter inn for STB?

1 Like

Lavere sikkerhet i boligene de har pant i, og ikke nødvendigvis større rentemarginer.

1 Like

klippet fra DN.no

Sverige: konsumprisindeksen med rentekostnader stiger mer enn ventet

"Konsumprisindeksen i Sverige med faste rentekostnader (KPIF) var opp 1,3 prosent på årsbasis i september. På månedsbasis var prisene med faste rentekostnader opp 0,5 prosent.

På forhånd var det ventet at KPIF ville være opp 1,2 prosent på årsbasis, og opp 0,3 prosent på månedsbasis, ifølge Infront Data-konsensus…"

skjønner ikke 100% av denne meldningen,er det obligasjonsmakedet de snakker om her?

1 Like

Jeg ser at Pareto skrev følgende i deres siste oppdatering på STB (1. okt 19)

"Interest rates postpones high dividends
The falling interest rates will weaken STB’s solvency position and we reduce our DPS in total with NOK 2.5 over 2019-21e. "

1 Like

Jeg skal ikke kommentere for mye, men for de som ikke kjenner til STB så er økende renter utelukket positivt for solvens og dividende kapasitet. Dette er på grunn av garanterte ytelser.

6 Likes

Så sier vel han ikke hva han mener om renten fremover og dermed Storebrand heller.
Lavere renter=negativt, høyere=positivt, det er objektivt sagt.

1 Like

ingenting varer for alltid sier jeg hvertfall…

disse kunstige lave rentene vil en dag bli snudd,og da er det “idag” man bør være posisjonert.

1 Like

Eller så blir disse lave rentene hverdagen i 44 år framover. Ref: Japan.

1 Like

jo,skal ikke se vekk ifra det,-men da er uansett Storebrand kjekk å ha å overtføre aksjeposten din skattefritt med ASK-Konto den dagen du dauer til barnebarna dine :sweat_smile:

2 Likes