Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Storebrand (STB) Småprat

image

Presentasjon fra Seminar 30. mars av " NorQuant "

Edit:

Amerikanske børsen starter helgen med nedgang,kan dette være pga den ventede renteoppgangen på 50 basispunkter som kommer neste uke…?

“4 dobble rentehevinger ut året…” :no_mouth: i tillegg til ytterligere rentehevinger i årene etterpå…

STOREBRAND ASA: Results for the 1st Quarter 2022

Resultatfall for Storebrand - tjente 489 millioner i første kvartal

Storebrand ASA: Meldepliktig handel for primærinnsidere

Storebrand ASA: Primary insider transaction

Yikes… :grimacing:

" Fed-sjefen sier de ikke aktivt vurderer hevinger på 0,75 prosentpoeng, selv om arbeidsmarkedet er «ekstremt stramt» og inflasjonen «altfor høy». Aksjemarkedet stiger…"

" Den amerikanske økonomien er veldig sterk og godt posisjonert for å håndtere en strammere pengepolitikk, sa Powell. ."

«Jeg vil si at vi har en god sjanse til å få en myk landing, eller myk-ish landing», sa Powell under onsdagens pressekonferanse. ,."

STOREBRAND ASA: Solvency and Financial Condition Report 2021

Forstår ikke hvor alle disse innleggene på STB, hva har det med Storebrand å gjøre?

Kjerneinflasjonen(rød),og FED`s rentekurve til nå…

i normale tilstander skal disse ligne sammen,og rentene skal i teorien følge deretter,men FED har vært avventende da de håpet på at den voldsomme inflasjonen vi har opplevd til nå skulle kunne kjøle seg ned over tid…sålangt ser det desverre ikke ut som at dette utspiller seg fra teorien til FED og iverksetter nå doble renteøkninger,.ser vi rentekurven til FED oppe i f.eks. 8% så byr det på utfordringer om de hadde gjordt det på den “riktige” måten…

personligt,så tror jeg etter MANGE år med lav inflasjon og vekst så er denne inflasjonen vi ser nå kjærkommen,men intens…

Det som jeg tenker kan utspille seg,er at FED nå setter “standaren” på inflasjonen og lar økonomien i verden fastsette seg i en ny era av prising på samtlige varer for å gjøre “rom” for ny tid for vekst i form av BNP-Vekst,og i vet alle hva det innebærer,mer gjeld :wink:

Inflasjon er som kjent en type skatt for å betale gammel gjeld,så her ser vi et nok et eksempel på hvordan verden retter seg inn i en nytt kapittel for å vokse :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Storebrand ASA: Meldepliktig handel