Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

NANO opp 60% og portisen likevel ned for dagen, hadde ikke håpt å se den dagen komme.

2 Likes

Hva går Nano på idag?

Pump & dump

Ser nordnet har tygget på dette direktivet et år, og kommet opp med følgende:

Jeg må si jeg kan slett ikke forstå hvordan ikke dette greiene direkte bryter med ytringsfriheten.

2 Likes

De tar vel bare bort bruken av kjøp/selg/hold - hvis man ikke klarer å anbefale et selskap uten de 3 ordene gjør man ikke godt nok håndverk :slight_smile:

Du sitter i medistim fortsatt? Hvordan ligger de an i forhold til 2021 tallene? 20% på bunnlinjen er ikke så aller verst, så forstår jo hvorfor de blir æret med 10x sales til mcap.

Holder den ja, satser på at den bunner snart. kitron, genmab, medistim, photocure og litt annet

Er du ute av Desert? Savner litt teknisk analyse fra deg på den. Du hadde noen veldig nyttige analyser litt lenger tilbake.

Har nok aldri vært inne i den og har ikke passet så godt inn med enda et sånt case men kan se på chartet i helgen :slight_smile:

1 Like

Har du kjøpt deg inn i Targovax igjen? :slight_smile:

Enten husker jeg feil eller har misforstått, eller begge deler. Beklager det. Er ikke inne i den jeg heller, men nå som den nærmer seg å ha gått helt tilbake der den var kort etter børsnotering, er det spennende å følge litt mer med. Jeg føler det er vanskelig å gjøre TA på den når den begynner å nærme seg ATL, pluss at jeg trenger å bli flinkere på TA før jeg klarer meg med egne analyser, så et chart med litt tegning og tanker hadde vært veldig interresant.

Ai

Ser dette er det siste jeg postet:

Den laveste støttestreken jeg hadde der var temmelig vesentlig, legg merke til hvordan den baserte seg på volumprofilen helt til venstre. Faller man under sånt uten at rekylen kommer fort er det generelt ganske stygt

1 Like

Skikkelig bearish bilde egentlig, jevnt og trutt nedtrend, som kanskje nå begynner å tendere mot oversolgt. Men en aksje kan godt fremstå oversolgt lenge.

Skjedde det noe spesielt 15. november?

1 Like

Signerte kontrakt med Limoneira.

God gammeldags buy the rumour sell the news?

1 Like

Ja skal det bli noe greie på det så må det komme en melding med $

Hvis og når den kommer, så er det jo et chart rigget for veldig fin oppgang om en skal finne rosen :slight_smile:

Jeg mener bestemt den kommer…det regulatoriske må på plass med myndighetene først i UAE å den biten holder Mawarid på med i nuet å så er det statene som forhåpentligvis er i gang innen neste Q, men ser ikke bort ifra en tur nedom 13 å kanskje lavere mot atl i mellomtiden. Velger å se på det som en kjøpsanledning og en fin inngang for de utenfor.

2 Likes

Har ikke brukt denne tråden eller bloggen, pga at jeg oppfattet at Finanstilsynet har avviklet ytringsfriheten, og det er helt uforutsigbart hva slags sanksjoner de randomly kan finne på på å slenge i trynet på deg.

Så veldig glad for at dette taes opp av Karl Oscar Strøm i dag:

https://twitter.com/KarlOStrom/status/1757404431534977413

image

Min egen kommentar på det tidspunktet:

“Several of the points mentioned seems like pretty severe interpretation of EU regulations that would basically make it impossible to have a good discourse about investments on podcasts, social media, blogs and forums for nonprofessional investors.”

4 Likes

Jeg er enig i at dette er nok en spiker i demokratiets kiste.
Vi lever nå i en tid hvor kapitaleiere kan gjøre hva de vil, mens vi vanlige dødelige er nær total undertrykking.
Kapitalanarki og en totalitær/ fascistisk stat for folk flest.
Utviklingen har nå foregått i 50 år, og er spesielt ille i Norge.

2 Likes