Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Lov til å spørre hva dette er for noe?

Silver is a chemical element with the symbol Ag (from the Latin argentum , derived from the Proto-Indo-European h₂erǵ : “shiny” or “white”) and atomic number 47. A soft, white, lustrous transition metal, it exhibits the highest electrical conductivity, thermal conductivity, and reflectivity of any metal

Hva kjøpte du?

Har du erfaring med å selge til de? Har en myntsamling jeg skulle ha solgt, ser de kjøper/selger eldre- og samlermynter også.

Fysiske sølvet jeg kjøper er egentlig ment for å hodles til arveoppgjøret mitt eller til pensjonsbehov, er minere og fond jeg har på nordnet som er til tradingformål, så har ikke egentlig seriøst sjekket muligheten for å selge overhodet.

2 Likes

Mulig jeg sjekker ut muligheten hvis jeg orker å dra fram samlinga, sende de en oversikt og be om et tilbud. Sier evt ifra om det er smooth eller ei :slight_smile:

1 Like

Jeg ville jo sendt rundt til mange i tilfelle. Men jeg er på kjøperen i Sølv personlig, ikke på selgeren :slight_smile:

2 Likes

Det lønner seg nok å selge på auksjon evt delt opp. Dvs hvis det er en verdifull samling.

1 Like

Ja, mulig jeg beholder de som ikke har en høyere verdi enn spot sølv/gull.

Den var verdt omtrent 90k når jeg sjekket selv for en 5–10 år siden. Vet ikke om det kvalifiserer som verdifull. Jeg mistenker dog at den er verdt vesentlig mindre i dag og at den blir verdt enda mindre i fremtiden, sitter med et inntrykk av at folk ikke gidder å samle på sånt lenger.

@Savepig du får evt bare slette innlegg evt flytte de :slight_smile:

Oppdatert portefølje

Nordnetporteføljen putler og går, men utgjør nå under 50% av sparingen min

1 Like

Morsomt å se at omtrent hele gevinsten over nesten fem par år kommer fra to perioder på et par måneder. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hehe! Ja for min del holder læresetningen om at man må bite i seg smerten og bli i markedet fordi man aldri vet når de der rykkene kommer

1 Like

Fint hvis du gir beskjed ved neste rykk :wink:

trudde vi var venner

1 Like

Trekker litt i alle retninger på en sånn dag

image

image

Bortsett fra Bitcoin og Eth på starten av året har det jammen meg vært lite Bacon å skrive hjem om i år!

Men har fremdeles troa på at mange av posisjonene mine kan forbedre seg i nær fremtid, så gjør ikke så veldig mange endringer.

4 Likes

For lite episurf, ultimovacs og nekkar!

Liker bankaksjene dine. Irriterende å ikke ha gått for de to selv og i stedet velge omtrent den eneste taperen i sektoren.

Ultimovacs er den aksjen jeg ikke har som jeg har mest tro på. Blir spennende å se om den bekrefter bruddet opp av den fallende trenden.

4 Likes

Tanker om å kjøpe seg inn i Targovax igjen? Solgte på 6 og kjøpte meg inn igjen nå på 2,1​:crossed_fingers::crossed_fingers:

Absolutt, men først må alle tradere og spesialinvestorer få gjøre seg ferdig med å hente hjem sine gevinster…

2 Likes

Satser på de solgte på 3tallet i spiken som var for noen dager siden :sweat_smile:

Dette var tilbake i november, og så plutselig tryna hele nordnetporteføljen over hele linja, uten at jeg egentlig hadde noen god forklaring på det.

Så har stort sett bare sittet i ro og kjøpt litt på de verste dippene.

Kommer seg:

image

6 Likes

Nytt webinar fra finanstilsynet om investeringsanbefalinger fra såkalte finfluensere.

Jeg må si at jeg synes ganske mye av det som ble sagt her høres ut som ganske ekstreme tolkninger av et i utgangspunktet fornuftig regelverk. Så jeg vet nesten ikke hvordan det vil være mulig å ha anonym diskusjon av aksjer overhodet lenger?

1 Like