Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Ting er ikke så bæd som det ser ut.

Jeg synes ikke det der holder.

Det må være lov for enhver å fortelle åpent hva de eier og hvorfor, og hvor mye de tror det kan gå opp eller ned. Også anonymt. For meg blir dette et spørsmål om ytringsfrihet.

Det er mye mer viktig å slå ned på manipulering, falsk informasjon, skjult reklame osv.

3 Likes
3 Likes

Hadde vært en fin dag uten NANOV…

image

image

Ikke gjort noen endringer av betydning på lange tider, bygger cashposisjon i privatøkonomien for å spare til bil osv det neste året.

Long Bitcoin og PM!

Har fremdeles aksjene i NANO selv etter i dag, men verdien av posten er nå så liten at opptur i sølv reddet dagen.

Ikke bli forelsket i en aksje.

5 Likes

Du har jo ein del eksponering mot biotek og har god oversikt over marknaden der. Har du kikka på Lytix Biopharma?

Lytix Biopharma skiller seg vel litt ut, blandt selskapa på OSE, med tanke på at dei har ein deal med Verrica i botn som gir ein del inntekter. Dei er også relativt godt kapitalisert og har spennande kontakter med Alllison og kona som rådgivere/samarbeidspartnerer.

Hadde vore spennande å høyre kva du tenker om selskapet og teknologien deira?

Høyriskdelen av portisen er nok ca ferdig med biotech desverre.

Dette har bakgrunn i at sektoren er ganske skadeskutt av overetablering og dermed altfor stort tilbud av lovende early phase biotech med alt for lite etterspørsel av big pharma.

Imponert av lytix, men biotech for meg blir selskaper som Genmab og Photocure som har minst et produkt i fullt salg samtidig som de har en utviklingspipeline.

7 Likes

NANO opp 60% og portisen likevel ned for dagen, hadde ikke håpt å se den dagen komme.

2 Likes

Hva går Nano på idag?

Pump & dump

Ser nordnet har tygget på dette direktivet et år, og kommet opp med følgende:

Jeg må si jeg kan slett ikke forstå hvordan ikke dette greiene direkte bryter med ytringsfriheten.

2 Likes

De tar vel bare bort bruken av kjøp/selg/hold - hvis man ikke klarer å anbefale et selskap uten de 3 ordene gjør man ikke godt nok håndverk :slight_smile:

Du sitter i medistim fortsatt? Hvordan ligger de an i forhold til 2021 tallene? 20% på bunnlinjen er ikke så aller verst, så forstår jo hvorfor de blir æret med 10x sales til mcap.

Holder den ja, satser på at den bunner snart. kitron, genmab, medistim, photocure og litt annet

Er du ute av Desert? Savner litt teknisk analyse fra deg på den. Du hadde noen veldig nyttige analyser litt lenger tilbake.

Har nok aldri vært inne i den og har ikke passet så godt inn med enda et sånt case men kan se på chartet i helgen :slight_smile:

1 Like

Har du kjøpt deg inn i Targovax igjen? :slight_smile:

Enten husker jeg feil eller har misforstått, eller begge deler. Beklager det. Er ikke inne i den jeg heller, men nå som den nærmer seg å ha gått helt tilbake der den var kort etter børsnotering, er det spennende å følge litt mer med. Jeg føler det er vanskelig å gjøre TA på den når den begynner å nærme seg ATL, pluss at jeg trenger å bli flinkere på TA før jeg klarer meg med egne analyser, så et chart med litt tegning og tanker hadde vært veldig interresant.

Ai

Ser dette er det siste jeg postet:

Den laveste støttestreken jeg hadde der var temmelig vesentlig, legg merke til hvordan den baserte seg på volumprofilen helt til venstre. Faller man under sånt uten at rekylen kommer fort er det generelt ganske stygt

1 Like