Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Ser jo ut til at du får lønn for strevet:-)

Men hadde det ikke vært for den vavnvittige oppturen jeg hadde med nano og pcib i 2016-2017 hadde fondsparing totalknust meg.

Nå tar jeg jo i noen grad konsekvensen av dette ved å jevnt og trutt øke andelen fond jeg har i porteføljen, men kunne nok trygt økt den enda litt mer.

6 Likes

Bli en bedre stick licker :grin:

Haha, lar den stå, men så klart mente jeg egentlig stock picker :joy:

Men det er avkastning over tid som teller. Der ligger du bra an. Slik er det jo for oss alle, men treffer noen virkelig gode av og til og så blir man slått av børsen i andre perioder. Det gjelder jo proffene også, tenk dersom jan haudemann hadde satset hardt på 2 andre enn Vaccibody og kahoot. Det hadde utgjort milliarder i forskjell.
Men ja denne hobbyen er virkelig tidkrevende :sweat_smile: Man kan jo gjøre som en del andre i disse tider da, kjøpe uten å gjøre research da :sweat_smile:

1 Like

Det som er litt skummelt er at rett før det omsider løsnet i fjor så begynte jeg stygt å nærme meg et mentalt nivå der jeg måtte begynne å gjøre mer drastiske steg

Jeg satt jo og så på at norske bioaksjer var helt latterlig underpriset og at det på et eller annet tidspunkt måtte endre seg men jeg ante jo ikke noe om når det evt kunne skje

3 Likes

Utrolig viktig mindsett @Savepig ! For å ikke minst snakke om risikojustert avkastning. En person som klarer å legge ego litt til side og finne slike feil/jobbe med dem.
Vil helt sikkert oppnå høyere avkastning senere :blush:

2 Likes

Tenker på å flytte mer over på fond. Har 15-20% av totalen i fond nå. Hadde jeg hatt alt i fond hadde avkastningen vært mye høyere.
Hadde også vært gunstig å vært litt mindre tungt inne i PCIB…

3 Likes

Hvordan tenker du å vekte Aksjer vs krypto i året som kommer? :slight_smile:

Tror den er sånn noenlunde bra nå. :slight_smile:

Godt nyttår fra vakreste Bergen!

4 Likes

Godt nytt år.

Og sånn var status på nyttårsaften

2 Likes

Du sa det - It’s a hobby! Skal ikke nødvendigvis gi mening og «add up»…! Det som er så herlig med hobby. :fist_left:

1 Like

Hehe, morsomt å se igjen på disse.

Funcom og Photocure var jo ikke de verste tipsene, mens Nordic Nanovector slett ikke fikk det året jeg hadde håpt. :frowning:

3 Likes

Veldig så som så start på året for aksjene, ser misunnelig over på alle som drar inn de sykeste gains.

image

Men kom meg gjennom 30% bitcoin korreksjon uten så mye som en ripe i lakken, sier meg fornøyd med det.

1 Like

Hvordan får du sove uten T??

2 Likes

Den er der, bare at den ikke vises i vinnere og tapere fordi den er i 0

Edit:

Men stakkars targovax får jo ingen respekt.

Genmab i herlig driv opp fra ATH, og Kitron har en skikkelig fin rekyl.

1 Like

:frowning:

Dårligere enn 0

image

1 Like

Oufff. Det var veldig synd :confused:

RIP piggy. Han traff toppen på bullmarkedet først.

1 Like