Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Hatt et ønske i lang tid om å komme inn i Tomra, så ble litt overivrig på den, men det skal nok bli bra over litt tid. Trade inne på Kongsberg som ble oversolgt over alle grenser (fremdeles ingen billig aksje). Sitter litt for tungt i Gentian, har stor tro på selskapet men aksjen er totalt illikvid.
Store bets i Nekkar og Photocure for neste uke, klarer jo seff ikke å sitte med cash når det er så utrolig mange muligheter i watchlisten på en gang.

image

Alt flyter oppover i et bullmarked

14 Likes

Alt flyter i medgang for tiden. :stuck_out_tongue: Sitter fremdeles uten noe særlig cash selv om det føles helt galt.

image

image

Så kan man bare grine over spilt melk og det store sølvbettet man gikk glipp av. +256,56% på Hecla-aksjene i skrivende stund.

5 Likes

Jeg vurderte AMD på 2 dollar og har gått glipp av 12800%, så det kunne vært verre. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Spilled milk under the bridge. :wink:

2 Likes

Husk å ha en diversifisert portefølje folkens, så kan dere tape penger på mange måter på en gang!

image

5 Likes

Ta en titt på Bewi savepig. Men det krever litt tid. Første reaksjon etter q3 mener jeg bestemt var feil og jeg syns markedet siste dager(særlig idag) gir meg rett. Dersom du setter av tid,så husk RAW som bidro negativt i q3,og som de fortsatt kan dra inn earn out på.

Jeg har ingen av dine aksjer i min port. Jeg ser ikke på Bewi som mitt top pick,men absolutt som en topp tre av det jeg eier dersom man får den under 16kr igjen. Omtrent ingen ser på denne aksjen/dette selskapet.

Jeg skjønner ikke at du hverken har Xplora eller pexip. De må basically bare fortsette i samme spor,så har du heftig avkastning der i 2026. Og om du hører webcast og leser rapport får jeg det til å bli svært sannsynlig. For begge to. Xplora har CMD på onsdag.

Pexip og explora gir liksom ingen diversifisering som jeg ikke allerede har i LINK.

Aksje ingen har snakket et ord om, men gått fra kr 6 til typ 36 mens jeg har eid den. (litt ned nå da)

Ja,har du snitt på 6kr i Link,da har du truffet best av alle Link aksjonærer! 6,75 er den laveste sluttkurs ser det ut til. Xplora hadde under 6,5kr et par dager. Pexip 7,91.

Må innrømme at jeg har litt Nkr. Men har gitt den delvis opp. Syncrolift har skuffet i mange år. Kan jo være den snur nå.

Hva tenker du Link vil levere i 2026? Hvorfor kjøpe Link?

1 Like

Eid siden er ikke det samme som snitt :wink:

Syns du bør kvitte deg med småposisjoner. Alt med under 5% vekt teller svært lite. Med mindre det er binære biotek bets som du vel har blitt vaksinert mot…

Hiv ut noen mindre posisjoner og samle det i færre bets du har tro på.

Men hva har egentlig drevet den ekstremt bra avkastningen din?

Jeg tipper Pho inn på 50, ut på 60.
Gjør det fire ganger i året så blir det bra det :trophy:

3 Likes

Nei! Har overhodet ikke hatt noen treff å snakke om der. :frowning:

Generelt bare hatt glid på omtrent alt i år. Du vet det ikke har sugd når å bomme med inngang i Tomra er ca største nedturen

Er nå fremover prøven begynner da

Nja, er faktisk ikke enig.

Jeg er i ferd med å vri porteføljen til å være litt sektorstyrt, så det går helt fint å ha noen små posisjoner gruppert under en sektor.

Har forresten jobbet i noen uker nå med å programmere meg mitt eget portefølje- og analyseverktøy a la quartr, begynner å bli litt kult. Så er ganske tøffe rapporter jeg kan ta ut om en stund. :stuck_out_tongue:

Tomra-nedturen dekket inn igjen, pent rundt tall.

Heller ingenting av avkastningen som kommer av å trade i Desert Control. Har 0 transaksjoner i loggen i den aksjen.

4 Likes

Det er dine penger :slight_smile: Vi får konkurere framover da. Foreløpig leder jo du 70-52 YTD. Vi får se :slight_smile:

Litt vennskapelig konkurranse mellom brente biotekinvestorer har aldri skadet. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Har du forresten valutakonto? valutaveksling stjeler jo ganske mye av avkastningen. De krevde at man tradet helt insane mye for å få det på zero, noe jeg ikke gjør. Var vel snakk om 100 handler i snitt pr måned eller noe sånt.

Er stort sett norske papirer jeg er i nå, så har nok ikke det. Trader heller ikke så mye frem og tilbake. Men det er et godt poeng!

@Bingo123 dette er så guilty pleasure og mot all fornuft at jeg orker ikke skrive det på tråden en gang, er på en egen tradingkonto. Men siden du spurte. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tradingkontoen er et gammelt prosjekt jeg har gjenstartet i år for å ha et sted å kunne kjøpe Bear minifutures på nordnet for å kunne hedge mot trumpkrakk. Begynner å bli veldig gøy som et lite delprosjekt i portisen etter at jeg oppdaget hvor gunstig minifutures faktisk er skattemessig.

Det er jo nesten så man må revurdere hvor gunstig det egentlig er å drive med aksjer til sammenligning.

4 Likes

Må si det er litt håpløst når man vil kjøpe bear/bull minishort / minilong og får beskjed av Nordnet at man ikke får lov til det fordi prospektet “ikke finnes på norsk”. Nordnet / lovverket vurderer det altså slik at nordmenn ikke kan forstå svensk eller dansk?

Backstory: Prøvde å kjøpe noe gira greier på ZEAL i går (er kapitalmarkedsdag i dag), men det fikk jeg ikke.

Er det noe (bortsett fra dansk og svensk da) jeg ikke har skjønt her?