Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Shipping er jo syklisk.

Først på høsten 2026 at Simandou-gruva i Guinea er oppe på full produksjon (visstnok).

Havna er ikke bygd for de største båtene, så de har laga seg et slags tender-system, som igjen binder skip opp mer.

For å si det sånn: Jeg kjøper meg inn om jeg synes prisen blir riktig og de geopolitiske utsiktene er fordelaktige.

Jeg sa jo du måtte ha NOVO i baconporteføljen @Savepig

1 Like

Jeg har denne på tradingkontoen, teller det?

Screenshot_20251223_002116_Nordnet

Planen er å kjøre den mye mer agressivt denne gangen!

Edit: Status lille nyttårsaften, blir ikke helt klok på hvordan Nordnet regner ut forskjellen på “I år” og “siste 12 mnd” med kun en dag som skiller?

1 Like

Tradingskontoen din er vel ikke baconporteføljen så nei, det teller ikke :slight_smile: Du var rimelig tydelig på at du ikke ville eie Novo litt lengre opp her.

1 Like

Du og jeg har visst diametralt motsatt oppfatning av hva watch list betyr!

Nå var den jo helt knust på nytt, så da var det bare å gjenta den samme traden, bare med litt andre parametre. Og så kom denne nyheten om den søte pillen på toppen av det hele

3 Likes

Gjenstartet tradingkontoen i fjor sommer for å ha et verktøy klart når det oransje krakket kommer.

Den begynner å bli en ikke lenger triviell del av porteføljen

8 Likes

242% på 6 måneder må vel kunne sees på som ekstraordinært bra. :smiley:

Awesome. Kan du si litt om strategien bak?

Dette er ren trading med bull/bear produkter

image

Så kan igjen benyttes som en anledning til å minne om at jeg aldri har tradet Desert Control, aldri eid Desert Control, aldri sett etter noen inngang i Desert Control.

Har ikke hatt behov for flere drawdownkandidater i portisen

12 Likes

Takk og pris for sølv. Ser veldig på medistim nå

image

2 Likes

Føles helt uvirkelig.

Nå er jo noe av meravkastningen i det siste kommet av trading på god gammeldags konto, så der må det jo regnes inn litt skatt for 2025.

image

13 Likes

Vil slå et slag for diversifisering, da kan man tape mot index på mange måter på en gang!

image

image

6 Likes

Den siste perioden har det først vært en ellevill volatilitet til oppsiden, så man får leve med at det kommer noen svingninger til nedsiden også

image

Photocure og Nekkar ned i bunnen av sine opptrender, mining svingt mye, Dansk Life science har bremset, Medistim og Link svake, Tomra ned.

Ingen enkeltposisjoner som har myrdet, bare flere ting som er svake samtidig.

8 Likes

Da er plutselig nekkar største porsjon med litt margin gitt.

(Ikke gjort noen trades, bare pho som har blitt billigere)

3 Likes

Hva tenker du om link fremover… den gjør vondt om dagen

Ikke enkel den heller :slight_smile:

Ble sittende ganske rolig gjennom volatiliteten i portisen den siste tiden, utifra en følelse av at det var veldig mye av papirene som ikke burde være korerellerte som smalt samtidig, for veldig forskjellige grunner:

Denne videoen likte jeg:
“Why your stoplosses keep getting hunted”

Beste sliden:

4 Likes

Sitter fullstendig uten cash den helgen en krig bryter ut smh.

So far so good.

image

1 Like

Trump flyttet jo en haug med militære dit først, men jeg trodde heller ikke det skulle bli angrep i helgen. Glad jeg ikke driver med trading nå. Du kan glede deg over at du i det minste ikke er denne karen, eller en av de andre som mistet alt over helgen i gearede olje shorts.:

image

1 Like

Norsk biotech lever under en forbannelse. Selvsagt måtte approval komme samtidig med verdenskrig for Cevira.

Like fullt en fin dag for største posisjonen i porteføljen:

https://newsweb.oslobors.no/message/667348

2 Likes

Da er Photocure soleklart største posisjon en periode fremover

2 Likes