Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Shipping er jo syklisk.

Først på høsten 2026 at Simandou-gruva i Guinea er oppe på full produksjon (visstnok).

Havna er ikke bygd for de største båtene, så de har laga seg et slags tender-system, som igjen binder skip opp mer.

For å si det sånn: Jeg kjøper meg inn om jeg synes prisen blir riktig og de geopolitiske utsiktene er fordelaktige.

Jeg sa jo du måtte ha NOVO i baconporteføljen @Savepig

1 Like

Jeg har denne på tradingkontoen, teller det?

Screenshot_20251223_002116_Nordnet

Planen er å kjøre den mye mer agressivt denne gangen!

Edit: Status lille nyttårsaften, blir ikke helt klok på hvordan Nordnet regner ut forskjellen på “I år” og “siste 12 mnd” med kun en dag som skiller?

1 Like

Tradingskontoen din er vel ikke baconporteføljen så nei, det teller ikke :slight_smile: Du var rimelig tydelig på at du ikke ville eie Novo litt lengre opp her.

1 Like

Du og jeg har visst diametralt motsatt oppfatning av hva watch list betyr!

Nå var den jo helt knust på nytt, så da var det bare å gjenta den samme traden, bare med litt andre parametre. Og så kom denne nyheten om den søte pillen på toppen av det hele

3 Likes

Gjenstartet tradingkontoen i fjor sommer for å ha et verktøy klart når det oransje krakket kommer.

Den begynner å bli en ikke lenger triviell del av porteføljen

8 Likes

242% på 6 måneder må vel kunne sees på som ekstraordinært bra. :smiley:

Awesome. Kan du si litt om strategien bak?

Dette er ren trading med bull/bear produkter

image

Så kan igjen benyttes som en anledning til å minne om at jeg aldri har tradet Desert Control, aldri eid Desert Control, aldri sett etter noen inngang i Desert Control.

Har ikke hatt behov for flere drawdownkandidater i portisen

11 Likes

Takk og pris for sølv. Ser veldig på medistim nå

image

1 Like

Føles helt uvirkelig.

Nå er jo noe av meravkastningen i det siste kommet av trading på god gammeldags konto, så der må det jo regnes inn litt skatt for 2025.

image

13 Likes